Andreas C Postad 4 april 2006 Postad 4 april 2006 Hejsan Jag blev klar med mitt manus till kortfilmen Counting Sheep (projektnamn) igår natt. Storyn behöver säkerligen fixas till lite här och där, speciellt dialogen och några av scenerna på slutet kan nog behöva mer arbete. Jag skulle verkligen uppskatta om ni läste igenom manuset och gav mig lite kritik så att det slutliga resultatet blir så bra som möjligt. http://www.karmacube.com/misc/countingsheep.pdf Andreas 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 4 april 2006 Postad 4 april 2006 Vad ska man säga, manuset är ganska bra skrivet, men eftersom jag har sett the machinist så känns det som ett rip-off men jag är känd att vara lite för petig. Bra jobbat, kände den där hollywood andan i manuset. Tyvär är det skit svårt att vara originel nu för tiden. Men manuset har potencial! //Dr Stangelove 0 Citera
Andreas C Postad 4 april 2006 Författare Postad 4 april 2006 Rip-off skulle jag väl inte kalla det, men jag har blivit inspirerad av bland annat The Machinist, Eternal Sunshine, Sjätte Sinnet, Abre Los Ojos, Oldboy, Gattaca och troligen några till. Får läsa igenom manuset igen, har det blivit för likt The Machinist så var det självklart inte min avsikt utan något som hänt undermedvetet. Först försökte jag vara väldigt orginell, men som du säger så är det i princip omöjligt nu för tiden. Skoj att du gillade manuset i alla fall! :) 0 Citera
deerel Postad 19 april 2006 Postad 19 april 2006 Intressant manus. Välskrivet. På något kanske några ställen stör jag mig på att du talar om för mig hur jag ska känna, "..vi blir båda fascinerade och rädda...". Är inte säker på att det hör hemma i ett manus. 0 Citera
Andreas C Postad 21 april 2006 Författare Postad 21 april 2006 [citat=deerel]Intressant manus. Välskrivet. På något kanske några ställen stör jag mig på att du talar om för mig hur jag ska känna, "..vi blir båda fascinerade och rädda...". Är inte säker på att det hör hemma i ett manus.[/citat] Ah, tänkte inte på det. Har läst att man inte bör göra så men jag måste tydligen ha glömt det när jag skrev. Tack för att du uppmärksammade det, ska inte ske igen! :) Kul att du gillade manuset förresten! Allt material är filmat nu. Jag håller på med färgkorrigering och redigering för närvarande, så om några veckor borde filmen vara klar att beskåda. 0 Citera
Pandan Postad 30 april 2006 Postad 30 april 2006 Eftersom du säger att blivit inspirerad av många av mina favvofilmer (Oldboy, my god!) så ska ja läsa det snart :) 0 Citera
TomStac Postad 30 april 2006 Postad 30 april 2006 Det var ett bra och intressant manus. Jag gillar dess inslag av surrealism och psykodrama. Slutet tyckte jag dock var lite för gott. 0 Citera
The Keff Postad 12 juni 2006 Postad 12 juni 2006 Soft =) Det låter eller ser... bra ut iallafall. Angående undermedvetande+the machinist. CHIRSTIAN Bale? Gillar det endå. 0 Citera
TomStac Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 Håller inte riktigt med om The Machinist. Jag såg filmen med Christian Bale för första gången för någon månad sedan, efter jag hade läst manuset till Counting Sheep, och blev lite besviken på filmen eftersom den inte utspelade sig i en dröm/koma-värld som i manuset (en idé jag verkligen tycker om). Tycker det är stor skillnad på förträngning och att ligga i koma och drömma. 0 Citera
Emperor Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 Gillade badryms scenen med den fallande vattendroppen, som vad jag tycker ger en liten känsla av "ensamhet" men endå av närvaro av nånting ovanligt, kanske övernatruligt eller psykiskt. Men som sagt, gillade manuset väldigt bra 0 Citera
Andreas C Postad 13 juni 2006 Författare Postad 13 juni 2006 Det stämmer att huvudkaraktären Christian har fått sitt namn från Christian Bale som är en av mina favoritskådespelare. Filmen är mer eller mindre klar nu, ska se om jag kan ladda upp den på min server eller liknande så att ni kan ta en titt. Måste bara vara säker på att jag inte diskvalificerar filmen från någon intressant filmfestival först. 0 Citera
The Keff Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 [citat=Andreas C]Det stämmer att huvudkaraktären Christian har fått sitt namn från Christian Bale som är en av mina favoritskådespelare. [/citat] Jag anser att om man svälter sig själv inför en film så är man en ganska duktig skådespelare =) 0 Citera
Planting Postad 21 juni 2006 Postad 21 juni 2006 Mycket bra manus. Gillar vändningen i slutet. Hoppas få se filmen. :D 0 Citera
Andreas C Postad 16 september 2006 Författare Postad 16 september 2006 Hej igen, förlåt att jag inte skrivit på ett tag, haft mycket att göra. Counting Sheep är klar och har fått riktigt bra kritik av de som sett den. Skickade in den till filmfestivalen Pixel i Helsingborg (deltävling till Novemberfestivalen) där den kommer att visas 7 oktober. Ska försöka lägga upp filmen på nätet senare men tills dess så har iaf ni som bor i närheten möjligheten att se både min film och en massa andra på Pixel, inträde kostar 40kr för hela dagen. Återkommer med vilken tid min film visas när jag vet. 0 Citera
c3400 Postad 8 oktober 2006 Postad 8 oktober 2006 Tjenare! Jag var på pixel igår och råkade se din film! Hade ingen aning om att det hade skrivits om den här på forumet. Den var ju rätt så bra faktiskt. Nu stannade jag ju iofs inte till prisutdelningen. Vann du nåt? 0 Citera
Henks Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Mycket bra skrivet, jag är riktigt imponerad. Hoppas att få se filmen för att jämföra den med min vision. Har du skrivit något annat man kan få läsa? Bra Jobbat! ///Henks 0 Citera
LudvigHolmkvist Postad 15 november 2006 Postad 15 november 2006 allt är bra..typ...ta bort written and directed by... asså filmen är på svenska eller ? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.