Gå till innehåll

Fel i Magic Bullet: Setup cannot write to the destination file 'xxxx\msvcr70.dll'


kalle112

Recommended Posts

Laddade ner en demo version av magic bullet, men när jag ska installera den får jag fram några felmeddelanden:

 

Setup cannot write to the destination file 'xxxx\msvcr70.dll'

Setup cannot write to the destination file 'xxxx\msvcp70.dll'

 

Eftersom man kan välja ignorera så gjorde jag det men sen strulade den och magic bullet funkade inte. :(

 

Hur åtgärdar jag det här problemet? Jag använder windows XP!!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kalle112]Laddade ner en demo version av magic bullet, men när jag ska installera den får jag fram några felmeddelanden:

 

Setup cannot write to the destination file 'xxxx\msvcr70.dll'

Setup cannot write to the destination file 'xxxx\msvcp70.dll'

 

Eftersom man kan välja ignorera så gjorde jag det men sen strulade den och magic bullet funkade inte. :(

 

Hur åtgärdar jag det här problemet? Jag använder windows XP!![/citat]

 

Snälla hjälp mig med det här ovan!!! Fick inte svar och jag behöver verkligen hjälp!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Snälla hjälp mig med det här ovan!!! Fick inte svar och jag behöver verkligen hjälp!!!

 

Du har inte skrivit vad du kör för redigeringsprogram. Kör du verkligen orginal? I så fall bör inte installationen vara något problem. Och är det problem ändå så kan du höra av dig till supporten, både för pluggen och redigeringsprogrammet....

 

Nån annan kanske har haft samma problem, men det verkar som att du kanske sparar på fel plats och att den inte hittar själva redigeringsprogrammet....

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=louis cyphre]Du har inte skrivit vad du kör för redigeringsprogram. Kör du verkligen orginal? I så fall bör inte installationen vara något problem. Och är det problem ändå så kan du höra av dig till supporten, både för pluggen och redigeringsprogrammet....

 

Nån annan kanske har haft samma problem, men det verkar som att du kanske sparar på fel plats och att den inte hittar själva redigeringsprogrammet....[/citat]

 

Jag kör adobe after effects 6,5 och adobe premiere pro! Och JAA dom e original och jag fick ändå problem med installationen! Tänkte att nån annan med samma problem känner till nån lösning!

 

Jag tror heller inte att jag valt fel mapp eftersom allt ska gå in i plug-ins mappen!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kalle112][citat=louis cyphre]Du har inte skrivit vad du kör för redigeringsprogram. Kör du verkligen orginal? I så fall bör inte installationen vara något problem. Och är det problem ändå så kan du höra av dig till supporten, både för pluggen och redigeringsprogrammet....

 

Nån annan kanske har haft samma problem, men det verkar som att du kanske sparar på fel plats och att den inte hittar själva redigeringsprogrammet....[/citat]

 

Jag kör adobe after effects 6,5 och adobe premiere pro! Och JAA dom e original och jag fick ändå problem med installationen! Tänkte att nån annan med samma problem känner till nån lösning!

 

Jag tror heller inte att jag valt fel mapp eftersom allt ska gå in i plug-ins mappen![/citat]

 

Jag tror han syftade mer på om din version av magic bullet är orginal

Länk till kommentar
Share on other sites

[/citat]Jag tror han syftade mer på om din version av magic bullet är orginal[/citat]

 

Men fattar ni inte va man frågar? ;) Min magic bullet version är en DEMO!! ni vet en som man får prova gratis. Mina redigeringsprogram däremot är fullversioner och ORIGINAL!

 

Men problemet är att jag kan inte installera demo versionen av magic bullet på rätt sätt utan att det blir problem!

 

Ni som KAN hjälpa, gör det! Ni andra - låt bli!! Känns bara onödigt o fråga samma sak tusen ggr!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kalle112]Ni som KAN hjälpa, gör det! Ni andra - låt bli!! Känns bara onödigt o fråga samma sak tusen ggr![/citat]

Här ha du ett helt forum dedikerat till Red Giants Magic Bullet: Creative Cow - Magic Bullet Suite

 

Funkar inte det, hör av dig direkt till Red Giant's support: Red Giant - Support

 

Där får du svar på frågorna du har! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för dina 2 länkar, var inne där tidigare men fatta 0.

 

Kan nån vara snäll o förklara hur den här snubben löste problemet. Fattar inte vad han menar...Vadå preset? Och hur löste han problemet genom att dra till kompisen o kolla på inställningarna??? Förstår verkligen inte vad han menar!

 

http://www.videoforums.co.uk/viewtopic.php?t=4238

 

(Jag har även kontaktat support som du sa. Men jag lär inte få svar närmaste dagarna...)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kalle112]Kan nån vara snäll o förklara hur den här snubben löste problemet. Fattar inte vad han menar...Vadå preset? Och hur löste han problemet genom att dra till kompisen o kolla på inställningarna??? Förstår verkligen inte vad han menar![/citat]

Preset är det engelska ordet för förinställd. Ett preset är alltså i det här fallet en effekt som redan är förinställd och klar att använda på en gång. Många gånger använder man sig av presets som man lägger på och sedan justerar så att det blir precis som man vill ha det.

 

Vad han gjorde hos kompisen framgick inte förutom att han tydligen skrev ner några inställningar.

 

Jag har provat att installera demon här och det fungerar inte riktigt bra här heller. I AE7 så fungerar det inte alls och i Ppro 2.0 så tvärdog PPro...

Länk till kommentar
Share on other sites

Se till att ni har rätt Magic Bullet till rätt program. Suite är till AE och for Editors är till PPro, FCP osv.

 

msvcr70.dll är en biblioteksfil som behövs för Visual C++ grejor. Har du denna fil på datorn (i den mapp som felmeddelandet hänvisar till)?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ronnie]msvcr70.dll är en biblioteksfil som behövs för Visual C++ grejor. Har du denna fil på datorn (i den mapp som felmeddelandet hänvisar till)?[/citat]

 

Ja, jag har dll-filen. Har t.o.m. laddat ner en ny från nätet och kopierat in den i mappen support files i after effects! Problemet löstes ändå inte...

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan ju vara så att filen redan finns och är aktiv och demon misslyckas att skriva över filen? Prova att byta namn på filen tex från msvcr70.dll till msvcr70.dll.ORG , innan du installerar demon. Eventuellt kan man avregistrera dll:en med kommandot REGSVR32.EXE /u sökväg\msvcr70.dll inan man byter namn och prova igen.

 

Om det hjälper för just detta program vet jag inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...