Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag satte mig i går framför tv och började tiitta på guldbagge galan.

Men jag vart oerhört besviken när bara zozo fick ett pris för bästfoto.

Tycker att zozo var en av de bästa svenska filmerna på länge.

Väldigt grippande manus och även rolig. Dom andra filmerna var mest sega djupa draman (typiskt svenskt) Tycker att juryn i Guldbaggegalan släppar svensk film bakåt jag tycker bara det är såna där djupa sega filmer som vinner hela tiden.

Det är i alla fall min åsikt.

Vad tycker ni om de olika baggarna som delades ut tyckte ni det var rätt film som vann ?.

Postad

Kan egentligen inte säga om rätt film vann, eftersom jag knappt sett någon av de nominerade (endast Zozo tror jag, vilken jag inte tyckte var speciellt bra faktiskt....) Att Ulf Malmros vann för bästa regi gjorde mig glad iaf, han är den bästa i Sverige tycker jag.

För övrigt tycker jag att galan var patetisk, tråkig och alldeles, alldeles.......tråkig.

Postad

Deras patetiska försök att vara roliga var ju bara så pinsamma. Varför inte bara ge ut priset, hålla talet och gå vidare till nästa punkt? Jag blev däremot glad över att Zozo bara vann ett pris. Bättre då att lyfta fram tex Ninas Resa som jag nu helt klart ska se. Och sen är det ju konstigt att Ulf Malmros vann för Tjenare Kungen men ingen för Smala Sussie.

Postad

För alla er som inte sett Ninas Resa, kan jag säga att det är fantastiskt bra film och att ni borde gå och se den. Kaska Krosny, producenten till Ninas Resa arbetar för övrigt på min skola..!

Postad

[citat=Anhool] Och sen är det ju konstigt att Ulf Malmros vann för Tjenare Kungen men ingen för Smala Sussie.[/citat]

Håller med, Smala Sussie är grymt bra, nog den bästa svenska film jag sett.

Postad

En grej jag stör mig på är att de har slagit ihop scenografi, klipp, kostym, smink osv. till ett enda pris... Istället för att ha en för varje yrkesgrupp då de faktiskt har bäsat manlig och kvinlig i både huvud- och biroll... men men... så är det. Underbart att Zozo fick bästa foto iaf. hade varit lite skumt annars, håller med dig också Jonie att Zozo gärna kunde fått fler priser.

Postad

[citat=Java ex Machina]nån som varit inne på guldbaggen.se?[/citat]

Haha, verkar som ett trevligt daghem! Om man kollar designen så verkar hemsidan inte vara uppdaterad sen -99

Postad

Jag har inte sett någon av filmerna så jag kan inte säga vilken som skulle vunnit det ena priset än det andra...

däremot tyckte jag att det var väldigt roligt att det var sån spridning på priserna ändå... (mot andra år.) från flera filmer alltså.

Blev extra glad då Magnus Krepper vann för birollen. :) men det är nästan enbart för att han kommer från norrköping. sen så är han en bra skådis också iof.

Att Zozo inte vann för bästa manus kan jag förstå om det var likvärdigt med manuset till Jalla Jalla! finns Zozo-manus att läsa någonstans? länka?

(det verkar för övrigt som en bra film. sak se de flesta som vann.)

Adam

Postad

Jag tyckte det var jobbigt när det skämtade på andras bekostnad, Krister henriksson såg inte särskilt glad ut när de sade det där om ståfräs och spritlukt.

Postad

[citat=Adam88]Att Zozo inte vann för bästa manus kan jag förstå om det var likvärdigt med manuset till Jalla Jalla! finns Zozo-manus att läsa någonstans? länka?

(det verkar för övrigt som en bra film. sak se de flesta som vann.)

Adam[/citat]

vi tycker annorlunda som vanligt adam...enda dåliga med jalla! jalla! manuset var väl formateringen...en del som ingen i filmsverige bryr sig om. de som nu har det som sitt faktiska yrke.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...