Gå till innehåll

nOO festivalen


street

Recommended Posts

Hej skulle bara undra om det var någon annan en jag här som var med i nOO festivalen i helgen?

 

Jag o Opus var med i 24 timmarsklassen u uppsala men det gick åt helvete för att datorn krashade 1 timme innan inlämingstiden och ca 5 timmars arbete försvann så det blev inte så bra... men det var lärorikt

 

för de som inte vet så är nOO festivalen en filmtävling där man med sitt lag ska göra en film på antingen 24 eller 9 (vid 9 får man inte redigera )timmar. När tävlingen startar så får lagen ett tema( samma för alla) som filmen ska bygga på samt 3 platser + 3 grejer som ska vara med i filmen. Sedan 24 eller 9 timmar senare ska filmen vara inlämnad och en jury bestämmer vem som har vunnit.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Liknar SFV festivalens "filmjakten". där har du visserligen bara 2 timmar på dig. men det är samma koncept. SFV festivalen hålls i stockholm varje år. dessvärre är denna tävling mindre uppmärksammad. Mitt lag vann, men konkurrensen kunde varit hårdare. Det var sammanlagt 2 lag som lämnade in sitt bidrag (5 som anmälde sig).

 

http://www.filmkrets.se

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Film klar runt halv tre. Har fått ut en någorlunda fin DivX av det hela på 107 Mb. Scheisse.. filmen är ju bara 5:15! Men men, vad gör man inte för konsten?

Jag tankar upp filmen på min server nu.

Blir väl till att visa upp den här sen antar jag.

 

En bra grej som de hade till årets n00 var ju att musiken var tvungen att vara clearad eller egenproducerad.

Vems låtar tror ni pryder filmens "soundtrack"? =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja Opus o min film blev klar ungifär 15 min innan vi skulle lämna in. blev 8 min lång.

 

Jag vet itne hur det blir med det där med egenkomponerad (ostimmad) musik. Det stod åp hemsidan fast inte på lappen man fick när man kom till tävlingen. Så det känns som det är många som inte vet om att det är så. Vi körde på ostimmat iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

Festivalen gick bra. Allt är slut här i Örebro.

Samma Örebrogäng som vann förra året vann i år också. Lite trist kanske, men de är värda varenda sekund. Jätteskickligt hantverk.

 

Här kan ni tanka ner våran film i alla fall.

Ganska kass kvalitet i början när det går snabbt, men blir finare senare.

http://freddah.myftp.org/ufo/film/televizion.avi

 

Skitbra respons från publiken. Vi fick skratt, precis som vi ville ha.

Det här är en extremt dum, men samtidigt väldigt underhållande kortfilm.

5:15 blev den. Helt lagom enligt mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi i mitt lag blev ganska missnöjda med en del i filmen som vi störde oss på och räknade ut alla chanser att vinna... Men vad händer, jurryn läser upp "Hasse" som vinnade film i 24h klassen, vår film!!!

Snacka om chock...

 

Nu blir det Västerås i october.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...