Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Jag har en kamera av märket panasonic o den har en sort ingån som man kan koppla mikrofonen till....men varje gång jag gör det så kmr dt inte fram ngt ljud!!

Vad e felet!

Postad

Prova med någon annan mick. Testa om det går att spela in med micken på datorn?

%2$s skrev:
den har en sort ingån som man kan koppla mikrofonen till....
Är du säker på att det är rätt typ av ingång?

[citat=maxv]felet är att du inte kan stava en ända mening rätt[/citat]

Felet är att du inte kan stava en enda mening rätt.

Postad

och ska man vara ytterligare petnoga: vad har detta med ljus och foto att göra?

Du har förstås redan kollat upp saken i instruktionsboken som följde med kameran? Själv så har jag inte hittat en enda billig microfon som inte ger tinnitustjut på ena kanalen (måste vara någonslags kortslutning i stereopluggen) förrutom headsetmicrofoner...

svenglish galore!

Postad

Flyttas från Foto & Ljus.

Detta är ett forum, inte msn eller en chat. Att försöka vara så tydlig som möjligt när man vill ha reda på något borde vara en självklarhet.

Mvh

Ronnie

Postad

Du bör nog, som tidigare sagts, testa micken nån annanstans. Om den fungerar t.ex. i datorn så är ju alltså felet i kameran.

Är det kanske en stereo-mikrofon så KAN det bli problem, eftersom ingången på kameran antagligen är för en mono-mikrofon. I det läget kan du öppna kontakten på micken och flytta den mittre anslutningen till toppen på kontakten.

Postad

Jag är ledsen för stavningen...nepp micen funka inte har provat den på datorn då funkar den utmärkt. Har testat med en annan mic, men samma sak igen. Men ska försöka få tag på en mono-mic så ska jag prova igen.

TACK FÖR HJÄLPEN.

Postad

[citat=Monochromic][citat=simonrahnster]

[citat=maxv]felet är att du inte kan stava en ända mening rätt[/citat]

Felet är att du inte kan stava en enda mening rätt.[/citat]

Hihihi :)[/citat]

Och han klagade på mig då han tyckte jag var hmm, vad ska man säga, på hoppande.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...