Gå till innehåll

TvÅ MÄn Och En Cola


Elion

Recommended Posts

Kan bara säga att manuset var väldigt bra, väldigt roligt. Precis som du säger kräver det förmodligen ingen större ansträgning för att filma dig.

Nu är jag avundsjuk, det är ett sånt här bra och enkelt manus jag vill kunna skriva....;)

 

Ha det bra!!

 

PS. Tråden borde nog egentligen ligga under "Kolla mitt manus"....

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha, bra skrivet och kvickt slut :) Har några anmärkningar dock:

 

Angående uttrycken "jag behöver något att lugna mina nerver" och "jag behöver något att dämpa mina starka känslor", SÄGER ni ungdomar verkligen så?!

 

Lite stavfel fanns här och var, samt att "Hit med Cola" är fel, "Cola" ska stå i bestämt form eftersom det handlar om en specifik Cola, vilket resulterar i frasen "Hit med Colan".

 

Sen är det inget mer, eller jo förresten, Jonathan kallas John när han pratar och Jonathan i scenbeskrivningen. What's up with that?!

 

Ha det!

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Wallin]Angående uttrycken "jag behöver något att lugna mina nerver" och "jag behöver något att dämpa mina starka känslor", SÄGER ni ungdomar verkligen så?!

[/citat]

 

Jodå, även om man kanske inte säger det på ett seriöst sätt så händer det att jag pratar så.

 

Det enda jag har att säga om manuset är att namnen var för lika. Nog för att manuset var kort men jag blandade ihop dom ändå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja, var väl inget speciellt, fast det försöker du heller inte göra det till. Skulle rekommendera att skriva om en av karaktärerna så att han skiljer sig mer från den andra. Typ Jonathan som kallar sig mer litterär, han känns knappast litterär vid nuläget, men med lite jobb kan han nog bli det. Sen behöver du en starkare inledning om varför just Cola, släng in en Cola reklam eller nåt liknande i början på TVn. Eller typ såhär, den ena kolla på TV, Cola reklam visas. Han blir törstig. Det vattnas i munnen. fan va gött med Cola det vore. han ställer sig upp tar ett par steg mot kylen -

och in kommer hans polare och tar sista Colan. Och där börjar deras konversation.

 

Sen måste du fixa "känslor schänslor". Ifall du utalar det högt märker du att båda är praktiskt taget samma ord, den gör man inte den "breakfest schmeakfest" på svenska. men lycka till!

/pandy

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Ja, namnen är för lika. Och kännslor ska undvikas i manuset, skriv bara hur man ser.

 

Men själva historian behöver knappast ändras som pandy beskriver. De båda gillar cola, och det är det är tillräckligt

Och det låter ju bara häftigt med "Hit med cola" Får en kännsla av att de förvandlas till neaderthalare när de ser en cola.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...