OSHE_Ante Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Hallå! Är det någon som vet om man får lägga till sin egen film på IMDB? 0 Quote
DeCaf Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Det korta svaret på frågan är: Ja. Ett lite längre svar är att de inte accepterar vad som helst där. Läs http://www.imdb.com/updates?update=title för mer information. En bit ner på sidan står vad som gäller. Har du gjort en amatör-kortfilm verkar det som den måste visats på någon festival som inte accepterar allt de får in oavsett kvalitet, eller visats på bio eller dylikt. Sidan i länken ovan har den exakta informationen vad som gäller, och mycket mer information om hur IMDb fungerar finns under hjälp-sektionen där. Jag rekommenderar att du läser igenom den. 0 Quote
Jodokast Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 Jag har lyckats lägga till ett par av mina filmer på imdb. Det tog några uppdateringar men till slut lyckades det. När man väl kommit in i databasen är det hur lätt som helst att göra uppdateringar på filmerna och personerna i databasen. Det största "måstet" för att komma med är att ha en brygga i form av en person som redan finns i databasen. Det spelar mycket större roll än vilka festivaler filmen visats på. Jag försökte få med en film som visats på novemberfestivalen och som vunnit pris i en norrländsk filmfestival men blev nobbad. Då tog jag ta en omväg genom att lägga upp en film som en kompis varit med i. Den filmen hade vunnit ett antal priser på novemberfestivalen ett år innan. I rollistan finns en skådespelare som gjort en del TV och film. Min kompis spelade huvudrollen i båda filmerna. 0 Quote
Adam88 Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 Hej! Kan man lägga till sig själv och medarbetare för ett projekt på IMDB? En snubbe i en kommande produktion tyckte det skulle vara skoj och det kan det ju vara... :) Någon som vet? Kanske någon här som redan finns där? 0 Quote
walfridson Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=5057&highlight=imdb There you go :) Har du jobbat på en film som redan ligger där, gå in på filmen och klicka på knappen update längst ner. 0 Quote
Java ex Machina Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 [citat=Adam88]Hej! Kan man lägga till sig själv och medarbetare för ett projekt på IMDB? En snubbe i en kommande produktion tyckte det skulle vara skoj och det kan det ju vara... :) Någon som vet? Kanske någon här som redan finns där?[/citat] vem som helst kan bidra med vad som helst på den sajten, det är därför allt man läser där bör tas med en nypa salt. 0 Quote
Elion Posted January 3, 2006 Posted January 3, 2006 Hm, accepterar inte vad som helst? Ni kanske inte är medvetna om Trolls? förjävliga människor som inte gör något annat är förstör IMDB, därav lägger till påhittade filmer. 0 Quote
Christian van Caine Posted January 3, 2006 Posted January 3, 2006 Min första cred där tog ungefär ett halvår innan det dök upp, men resterande tog mig veteligen inte möe mer än en vecka eller två. Dom är visserligen noggranna mot fuskare, men det finns alltid as som slinker förbi av diverse orsaker :-( 0 Quote
Recommended Posts