Gå till innehåll

After Effects effekt


ymmit

Recommended Posts

EDIT:

Förresten kom på en sak. När jag tar Pentool och ska maska ut något så går inte strecket rakt utan de går typ snett när man ritar.

Och när jag försöker infoga ett klipp så stor de att de inte går. Nån som vet???

Länk till kommentar
Share on other sites

jag skulle fixa en advanced lightning i AE, från början så röde den sig och blixtrarna gick åt alla möjliga håll. men nu senast när jagskulle använda den ffekten så står den bara still. blixten rör sig inte ur fäclken och är mest som ett blått streck över rutan... måste vara nån inställning elle rbock jag har råkat ändra på. men vart? har testat allt!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]Kan du inte berätta lite vad "Advanced lighting" är för någe? :)

vore bra hehe...[/citat]

The Advanced Lightning effect creates simulations of electrical discharges. Unlike the Lightning effect, Advanced Lightning doesn't self-animate and includes the Alpha Obstacle feature, which lets you move the lightning around designated objects in the frame. Use Advanced Lightning when you want more control over the lightning than is available using the Lightning effect.
Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Denna tråden har de slutat skrivas i så jag tänkte att jag ställer min fråga här istället för att starta en ny tråd;)

 

Jag vet att effekten finns men jag vet inte vad den heter, det är så att om t. ex en människa springen så släpar lite av kroppen efter, som en spök effekt... Hoppas ni fattar skriv annars att ni inte gör det;)

Länk till kommentar
Share on other sites

PPro: Ghosting

AE: CC Force Motion Blur (eller flera andra under kategorin "Time")

 

I AE, tänk på att "vanliga" Motion Blur inte påverkar videomaterial utan bara saker du animerat själv - därav "Force Motion Blur-effekten".

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet att effekten finns men jag vet inte vad den heter, det är så att om t. ex en människa springen så släpar lite av kroppen efter, som en spök effekt... Hoppas ni fattar skriv annars att ni inte gör det;)

Har du prövat Echo?

Länk till kommentar
Share on other sites

nej, det har jag inte, jag har inte provat något ännu, men snart ska jag.;)

 

När vi endå är igång så har jag en annan fårga:

Jag tänkte spela in min scräck på dagen när det är ljust fast att filmen ska vara på natten, vad finns det för bra effekter för att göra om den ljusa bilden till mörk i after effects?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...