Gå till innehåll

En 3d-kortfilm


McWolfe

Recommended Posts

[citat=sound_front]Tja! Helt ok! men lite tradigt utan ljud! har du lagt animationerna på stillbilder? Max eller maya?[/citat]

 

Ljud är på gång. För att inte göra tillvaron alltför svår så är det stillbilder i bakgrunden. Använde maya för 3dn, digital fusion och vegas för sammanslagningen

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]snyggt och fantasifullt, men lite långsamt för min smak... och vad gömde sig bombardiären sig bakom i slutet? jag fattade inte riktigt geometrin just då...[/citat]

 

Tanken var att det skulle vara schackpjäs-lådan som han kom flygande i. Jag vet att det inte var den tydligaste biten av filmen. Om någon har en bra idé om hur man skulle kunna göra det på något annat sätt så tar jag gärna emot förslag.

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=McWolfe]

Tanken var att det skulle vara schackpjäs-lådan som han kom flygande i. Jag vet att det inte var den tydligaste biten av filmen. Om någon har en bra idé om hur man skulle kunna göra det på något annat sätt så tar jag gärna emot förslag.

 

McWolfe[/citat]

 

Testa ändra vinkel så att lådan inte är helt filmad från fronten. Lite snett uppifrån kanske?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...