McWolfe Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Mitt senaste projekt, där jag jobbat lite med att lägga in 3d-animation i verklig bakgrund. Ett parti schack där pjäserna tar sakerna i egna händer. Storlek: 5,33 Mb Format: wmv http://www.quickdump.com/files/1084840167.html McWolfe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Den var kul och snyggt animerad. Synd bara att det inte var nåt ljud... ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Tja! Helt ok! men lite tradigt utan ljud! har du lagt animationerna på stillbilder? Max eller maya? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-kock Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Snyggt, kan tänka mig ljudeffekterna från Worms passa perfekt in i filmen :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McWolfe Posted October 24, 2005 Author Share Posted October 24, 2005 [citat=sound_front]Tja! Helt ok! men lite tradigt utan ljud! har du lagt animationerna på stillbilder? Max eller maya?[/citat] Ljud är på gång. För att inte göra tillvaron alltför svår så är det stillbilder i bakgrunden. Använde maya för 3dn, digital fusion och vegas för sammanslagningen McWolfe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lulletott Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Bra Jobbat! Synd på ljudet dock, men animationen ser bra ut! / Rickard 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 jag håller med!! lite tråkigt utan ljud men snygg animation :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 snyggt och fantasifullt, men lite långsamt för min smak... och vad gömde sig bombardiären sig bakom i slutet? jag fattade inte riktigt geometrin just då... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McWolfe Posted October 25, 2005 Author Share Posted October 25, 2005 [citat=jmalmsten]snyggt och fantasifullt, men lite långsamt för min smak... och vad gömde sig bombardiären sig bakom i slutet? jag fattade inte riktigt geometrin just då...[/citat] Tanken var att det skulle vara schackpjäs-lådan som han kom flygande i. Jag vet att det inte var den tydligaste biten av filmen. Om någon har en bra idé om hur man skulle kunna göra det på något annat sätt så tar jag gärna emot förslag. McWolfe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 [citat=McWolfe] Tanken var att det skulle vara schackpjäs-lådan som han kom flygande i. Jag vet att det inte var den tydligaste biten av filmen. Om någon har en bra idé om hur man skulle kunna göra det på något annat sätt så tar jag gärna emot förslag. McWolfe[/citat] Testa ändra vinkel så att lådan inte är helt filmad från fronten. Lite snett uppifrån kanske? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pgdigitalart Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 [citat=McWolfe]Mitt senaste projekt, där jag jobbat lite med att lägga in 3d-animation i verklig bakgrund. Ett parti schack där pjäserna tar sakerna i egna händer. Storlek: 5,33 Mb Format: wmv http://www.quickdump.com/files/133971559.html McWolfe[/citat] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts