Knodel Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Min filmkamera är helt svart, tjihieeh! :( Jag ser inte vad som filmas. Jag hör ljud med jag ser inget! Hjälp :'( 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonkanon Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Linsskyddet! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nox Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 haha... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Tråden döps om från "Hjälp mig :(" Tänk på att skriva rubriker som faktiskt säger vad det handlar om. Många vill ha hjälp, men det gör mer skada än nytta om alla skriver "Hjälp mig". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor nilsson Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Min vän har samma problem! Han har en hyfsat billig panasonic ca 2 år gammal. Vad han vet har kameran inte fått nån kraftig smäll eller nåt sånt. Men vi funderade på om det hade att göra med att vi hade spelat in från datan till kameran innan den gick sönder. Här behövs verkligen hjälp! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 [citat=Knodel]Min filmkamera är helt svart, tjihieeh! :( Jag ser inte vad som filmas. Jag hör ljud med jag ser inget! Hjälp :'([/citat] Lämna in den! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p-a Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 har du provat olika band? min kamera fixar inte alla märken av band. /p-a 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor nilsson Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Garantin har gått ut på min stackars väns kamera, å att lämna in kostar ju satan å om de ska reparera den kostar de väl typ som en ny kamera. Och banden är det inte, vi har bytt å testat :( 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Hill Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Sony var grymt hjälpsamma när min kamera gick sönder. Det fixade jobbet trots att jag garantitiden hade gått ut. Det är service. Hade annars kostat mig 2000 att laga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Jag har råkat ut för det här fenomenet på min kamera. Det blev svart. Vad jag vet vad jag ute o filme i lite duggregn. Vet inte om det va regnet som gjorde de. Tråkigt nog hände det mitt under ett bröllopsfirande, men löste sig genom att paret hade en kamera att låna ut. Kameran som gick sönder börja fungera igen dagen efter. Hade då stänkt av kameran och tagit ur bandet och batteriet och bestämde mig för att inte röra kameran på ett dygn. Lyckligtvis har detta inte hänt igen på nåt år nu. "ta i trä", får inte hända igen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Det är ju svårt att ställa diagnos av beskrivningen men om ljud hörs så verkar ju bandet snurra på.Svart i sökaren?Spelas det in något? På äldre analoga kameror så kunde en skitig trumma ge "snöstorm".Motsvarande på digitala kan göra att elektroniken tolkar det som "myrornas krig"=ingen signal vilket den blockerar och ger bara blå/svart skärm. Hur som helst om inte problemet försvinner av sig självt eller efter rengöring så kan du alltid gardera dig mot obehagliga repkostnader om du först vid inlämningen begär kostnadsuppgift och därefter ta ställning till om det är värt att fullfölja reparationen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Undrar om det var linsskyddet ändå! Knodel har ju inte kommenterat nånting. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor nilsson Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 min väns kamera: Svart i sökare + lcd Spelar in svart video Spelar in ljud Kan se på tidigare inspelat i sökare + lcd Inget regn eller kraftiga stötar (vad vi vet) Kan de inte ha att göra med att vi använt dv-in grejen med adobe eller windv och att den inte klarat av det? Hoppas nåt snille vet vad det är. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Kolla om den kan spela in via den analoga AV-inanslutningen från en tv-källa tex.Det verkar som om felet ligger i kameradelen och inte i bandspelardelen. Men hur som helst blir ju inte kameran bättre av det.Bäst att ni snackar med service. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts