Gå till innehåll

Rheinland Star


Anstalter

Recommended Posts

http://armada.no-ip.org/images/armadafilmblandat/rs.jpghttp://armada.no-ip.org/images/armadafilmblandat/jpsword.jpg

http://armada.no-ip.org/images/armadafilmblandat/niklas.jpg

 

 

Film vi gjorde som projektarbete i skolan och med några andra. Fick stupendium för den...glömde spela in lite scener under inspelningen som var hektisk och kall...därför kan vissa dela verka lite konstiga Kvaliten e inte så bra på denna och widescreen försvann vid komprimering :s

 

Filmen handlar om en svenska agent som ska infeltrera en smugglingsliga.

 

Format: mpeg

Längd: 18 min

Storlek: 187 MB

 

http://armada.bsnet.se/armadafilm/RheinlandStar_TheMovie.mpeg

http://armada.bsnet.se/armadafilm/

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hyffsat bra. Helt okej bilder och klipp innomhus, medans de utomhus såg ut att vara svårare att bemästra, lite gråa och dassiga bitvis. Tyckte det växlade mycket i färgton emmellanåt som om vitbalansen inte vart 100% eller färgkorrigeringen vart halvdan.

Det som jag dock tycker sänker hela filmen är musiken. Funkar i enstaka klipp, i övrigt är det för mycket "the rock"-dunka som jag bruka kalla det, vidare är jag urbota trött på "spelmusik" från t.ex C&C

Känns ibland som varannan hemmavideo man ser är med musik från C&C eller CS

 

Men i övrigt, trevlig och intressant film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej. Bra jobbat! (konstrktiv kretik följer:) Som redan nämts, musiken. Funkar inte alls! känns som ett enormt långt intro till en kass amerikansk D-Film, drar ner filmens späning enormt! Automatisk bländare, kan man inte stänga av den på en XM-2'a? ser grymt "kackit" ut! (SKIT), färg korrigering har ni mycket att lära er om! (men inte fel att testa sig fram). Ljud lägningen sög! rent ut sagt! om ni gkorde nått me ljudet? extern mic är något att tänka på kanske?. skådespeleriet ska jag inte klaga för mycket på, med tanke på att ni tog vad ni hadde antar jag, (ni type castade inte precis). Storryn?... Manus... I skåne,,, Kooom igen! Är stålt Malmö bo, men ibland tvekar man över det. snyggt med: "Armada Networks filmindustri" !!! är inte detta intärn ironi så börjar jag snart gråta!

hahahaaa...

 

 

Håjså,,,n.21.3

Länk till kommentar
Share on other sites

tycker att ni har utfört ett gediget arbete med filmen och det ska ni ha cred för. men som ovannämnt, färgkorrigerien har misslyckats totalt. Lär er arbeta med levels i redigeringsprogramet så har ni enkelt utfört mycket av arbetet med färgerna förutsatt att ni ljussätter konsekvent. detta känns som för många andra som kör på liknande rullar som om ni har tagit er vatten över huvudet, dvs. ni har gjort filmen för lång och därmed svåradministrerad i samtliga led av processen (ljussätta, ljudlägga, mixa ljudet mm.). mitt råd skulle vara att korta ner det hela och arbeta mer koncist. rita riktiga storyboards, tycker valet av vinklar är tråkiga för att vara en actionfilm. bra jobbat annars, kör på så kommer det med tiden. de snyggaste scenerna ni har är de i slutet med soladetrna.

 

ps. snygg logga och ja tycker musiken funkar, lite väl högt ibland bara ds.

Länk till kommentar
Share on other sites

ok, utan struktur ska jag bara lista sakerna jag irriterade mig på.

 

1. bildvalet, tråkigt. Allt var från brösthöjd vare sig motivet var högt eller på marken.

 

2. tempot, Det ska vara en actionfilm, men klipptempot kom aldrig igång...

 

3. musiken, lite från MGS2, då antar jag att ni sett filmerna och trailarna till de spelen och jag antar även att ni känner er lite inspirerade av dom, studera dom och då kommer ni se att antalet klipp/minut vida överstiger er film... och det är en bidragande orsak till hemvideokänslan. Hideo Kojima är hittils den enda spelskapare som jag faktiskt längtar tills han släpper en ny trailer. och dessa trailers kan vara nästan 15 minuter långa och hålla intresset på topp under varje sekund.

 

4. vakten utanför huset... varför byter han uniform för varje klipp? Hade han haft samma utstyrsel så hade jag kanske köpt gamla ninja-idén att han är flera personer. känns som att jag motsäger mig själv där förresten... är han artillerist förresten?? med flygande löken på baskern och allt?

 

5. mer bildval. En av de första reglerna jag fick lära mig var tredjedelsregeln, läs in er lite på den. Det känns lite slarvigt när huvudet ligger mitt i bilden och ögonen stirrar ut mot den korta utrymmet. Det finns väl tillfällen där detta skulle kunna fungera, men just nu är det väldigt mycket oanvänt utrymme. samma sak i parkeringshuset när vi får en profilbild där ansiktet är på ena sidan och ett dominerande parti i bilden är hans öra(?!).

 

musik och ljud tänker jag inte nämna då det redan diskuterats... jo musiken från MGS2 är gjord av Harry Gregson Williams, och han skötte musiken till Stenen också... fin iaktagelse där... :D

Länk till kommentar
Share on other sites

ahjo!...mycket kritik där.......kanske lite för mycket :P haaa, nä men mycket av det ni säger stämmer säkert, inte vet jag. Färgkorrigering är väl rent kass på ett ställe vad tycker...antagligen har man mycket att lära om det DÅ tydligen. Vitbalanseringen var där inget fel på ;)

 

Visst tog vi oss vatten över huvudet men vi simmade ganska bra ändå, funderar på att ta dykarcertifikat.

filmen är förlång JA...

 

Musiken är bra (armadageddon), men om ni inte tycker den passar in så tycker ni väl inte det...C&C var med på ett ställe, under fighten i sluten bland all halmen...

 

ja blänadaren var jobbig på inomhusscenerna...ljudet var kasst...

 

Sound_front: Hej, Kul att du skriver "bra jobbat" men sågar filmen totalt på alla delarna, Bild, ljud, musik, manus allt...?!?!?!?! Vi är dödsseriösa med Armada Networks Filmindustri...Va fan tror du?!?!?!?!

 

Malmsten: Angånende nummer 4:a...byter uniform???

 

 

Om ni har lust så se om filmens början fram tills bilen sprängs... Det var den delen vi ladde ner mest jobb på...Ja vi bryter mot 180 graders reglen men det var medvetet...

 

Tack o hej

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Anstalter]ahjo!...mycket kritik där.......kanske lite för mycket :P haaa, nä men mycket av det ni säger stämmer säkert, inte vet jag. Färgkorrigering är väl rent kass på ett ställe vad tycker...antagligen har man mycket att lära om det DÅ tydligen. Vitbalanseringen var där inget fel på ;)

 

Visst tog vi oss vatten över huvudet men vi simmade ganska bra ändå, funderar på att ta dykarcertifikat.

filmen är förlång JA...

 

Musiken är bra (armadageddon), men om ni inte tycker den passar in så tycker ni väl inte det...C&C var med på ett ställe, under fighten i sluten bland all halmen...

 

ja blänadaren var jobbig på inomhusscenerna...ljudet var kasst...

 

Sound_front: Hej, Kul att du skriver "bra jobbat" men sågar filmen totalt på alla delarna, Bild, ljud, musik, manus allt...?!?!?!?! Vi är dödsseriösa med Armada Networks Filmindustri...Va fan tror du?!?!?!?!

 

Malmsten: Angånende nummer 4:a...byter uniform???

 

 

Om ni har lust så se om filmens början fram tills bilen sprängs... Det var den delen vi ladde ner mest jobb på...Ja vi bryter mot 180 graders reglen men det var medvetet...

 

Tack o hej[/citat]

 

 

Jo men man kan jobba bra men endå misslyckas totalt! det har ni inte gjort tycker jag! men det var ingen vidare film attt titta på (för mig).

 

Val av namn: Armada Networks Filmindustri, tänker mest på filmindustri, är ni en industri? eller? varför dessutom blanda svenska & engelska? i ett och samma namn?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja men sååå dålig är ju inte filmen ändå. Lite missar här och där med ljus och annat förstås, men sånt går faktiskt att i viss mån justera i efterhand. Men det har ingen gjort.

Den skulle bara vara textad för jag har så svårt för "skauonskan". Jag uppfattar inte allt som sägs.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

andra filmen jag sett i mitt filmtajm hemm anu på eftermiddagen är eran. och ja, en helt okej film. mycket bra för att vara amatörfilmare. handlingen håller och det är lite spännande. fotot är schysst. inget banbrytande, men helt klart det man förväntat sig. rollerna gör ni bra.

min första tanken när jag såg filmen var, varför har de storslagen filmmusik jämt? kanske att de var lite mycket storslagna låtar som om tempot aldrig skulle trappas ner, men i filmen gick det inte lika snabbt frammåt.

min andra tanke var, ska filmen inte vara renderad i 16:9?? såg lite ihoptryckt ut. ljudet har olika nivåer lite då och då, men jag är lika bra på det själv så det är inget jag bryr mig om.. :)

 

men överlag en till bra film, inget speciellt. men ändå inte dåligt, då manuset för fram handlingen på ett bra sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

tänker inte upprepa vad folk har sagt.

Vet inte hur mycket pengar ni hade att röra er med heller så jag kan inte ge någon rättvis bedömning.

Bara en sak som alla redan nämnt tusen gånger.

Musiken

Den är asball men i och med att den kommer hela tiden försvinner det speciella med den

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...