Gå till innehåll

Ny film: F.B.AJ


Ekeberg

Recommended Posts

[citat=David regi.]Hehe.

 

Kul att lampan släcktes när.. eh.. Lukas eller vad han hette, la på luren. :)

 

Vad använder ni för program för alla texter? Det liknar flash.

 

Fint.[/citat]

Tack!

Allt på filmen är gjort i Permiere pro. :)

Ja den släcktes utan anledning så de va väll lite kul, men de var väll inte roligast hoppas jag :O?? :P

Länk till kommentar
Share on other sites

förstår forfarande inte meningen med era filmer. det som jag har ännu svårare att förstår är att jag verkligen tar mig tid att kommentera dessa. jag har en fråga: hur orkar ni sitta och redigera något som ni vet kommer att vara dåligt?

 

jag bedömer er film utifrån historian och er historia är det sämsta som jag har fått tillfälle att ta del av. någonstans känner jag att jag måste vara ärlig. ni har ju talang vad det gäller klippa/filma och skapa en stämning, varför gör ni inget åt det? visst är det skönt att ha några polare som skrattar till eran film. detta gör de främst för de har en personlig relation till er och då blir det kul. jag tycker inte att denna film är rolig för fem öre. jobba på manus, är mitt tips. lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag måste säga att jag håller med till stor del. Att se två personer sitta och leka handikappade är inte direkt högklassig humor:/...Som sagt är det nog mer något som era kompisar skrattar åt. Försök göra något seriösare med smartare humor änn två killar med talfel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Instämmer med föregående skribenter. Men man måste ju får exprimentera sig fram här i filmvärlden och klippning och kameravinklarna gör ni ju helt ok. Så rent tekniskt får filmen godkänt. Men sätt er ner och fundera ut en mer utförlig idé med manus. Det blir mycket roligare att filma om man har en historia att berätta.. att enbart berätta den med bilder blir lite defust för åskådarna. Det går, men då ska det vara EN jävligt clever idé som ligger bakom. Ni tagit med fler idéer som är direkt hämtade från dagis. Lägg mer krut på manus i nästa projekt. Då kan man göra filmen längre utan att man tycker den blir för lång som skeptisk åskådare. Försök även att lägga till minst en specialeffekt för er egen utvecklings skull. Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag fårstår alla vad ni menar.

Faktum är att det finns ett manus men ja märker så här i efterhand att den är svår att tyda :P

vi borde gjort det tydligare och (vem de va som sa de) den é nästan från dagis, de é en remake av en jätte gammal film vi gjorde för 1000 år sen..

men vi jobbar på vi är trots allt bara 15!...

manus é inte våran grejj lixom!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Usarpe89]Att se två personer sitta och leka handikappade är inte direkt högklassig humor:/...Som sagt är det nog mer något som era kompisar skrattar åt. Försök göra något seriösare med smartare humor änn två killar med talfel.[/citat]

Håller med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker sådana här filmer blir väldigt jobbiga i längden, speciellt när de flesta filmerna som läggs upp här på forumet är av sådan här typ av idiotisk slapstick. Dock så har ni bra klippning och redigering i sig, så jag rekommenderar att släppa det barnsliga och försöka göra något mera seriöst istället för det verkar finnas potential. Ta ett välskrivet manus och arbeta därifrån.

 

Stort plus för att Djurgårdarna spöa skiten ur två gnagare, tycker vi om... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]Tycker sådana här filmer blir väldigt jobbiga i längden, speciellt när de flesta filmerna som läggs upp här på forumet är av sådan här typ av idiotisk slapstick. Dock så har ni bra klippning och redigering i sig, så jag rekommenderar att släppa det barnsliga och försöka göra något mera seriöst istället för det verkar finnas potential. Ta ett välskrivet manus och arbeta därifrån.

 

Stort plus för att Djurgårdarna spöa skiten ur två gnagare, tycker vi om... :)[/citat]

Haha.. Fan hoppades att ingen skulle märke djurgårdsmärket :P :) för jag är själv gnagare!

 

aa ja kan hålla med till en viss del, vårat manus här är ju inte allt för genomarbetat men dom ja skrev i tidagare inlägg är det en ny version av en av våra gamla filmer, å den här blev så mycket bättre, så ja tror att de blev lite för intär humor och så.. men vi har en ny fräsh film på G MED manus (yeah)

tagit ett halvår att spela in!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...