Gå till innehåll

James Bond?


trancedanne

Recommended Posts

Har vi några James Bond fans här i forumen? Själv är jag ett megastort fan, sett varenda bond film ca 20 gånger i genomsnitt förutom de 3 sista (som var mindre bra).

 

Favorit Bond Film: Goldeneye

 

Favorit Bond: Pierce Brosnan

 

Favorit Bond Låt: A-Ha - The Living Daylights

Länk till kommentar
Share on other sites

Inget überfan, men jag har sett nästan alla filmerna ;) (tror jag missat nån av Timothy Dalton-filmerna, och kanske någon med Roger Moore, fast hans frisyr (som imiterar en peruk) från helgonet jagar fortfarande mig i mina mardrömmar). Det roligaste jag har sett i en Bond-film var när George Lazenby ser en snygg tjej komma upp ur vattnet. Han går mot henne och hon springer iväg, sen säger han för sig själv: "That never happened to the other guy"

En utmärkt anledning till att bryta den fjärde väggen (han tog över efter Sean Connery) och samtidigt komma med en härlig dos självironi.

Länk till kommentar
Share on other sites

sean connery och roger moore är ju iaf klart bäst som bond och george lazenby fattar jag inte varför han fick spela bond över huvud taget för han var ju helt kass!!

 

å jag håller med om att dom senare filmerna bara har blivit sämre sedan goldeneye men den klart sämsta är ju ändå moonraker för de är ju mer sci-fi än en bondfilm och I hennes majestäts hemliga tjänst blev ju inge bra bara för att george lazenby spelade bond

 

resten av alla bondfilmerna är ju bra iaf (om jag inte har glömt bort nån)

Länk till kommentar
Share on other sites

jag tror jag har sett de flesta, iallafall alla efter moore och connery-eran. Just den perioden är lite för tam. vet inte riktigt om tam är rätta ordet men något måste jag kalla det. mina favoriter är iallafall Living daylight, och Golden Eye. Det kan ha att göra med att den första bond jag såg var Dalton. Så det fick bli min bild av honom.

 

och xXx kommer inte i närheten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Är ett rätt stort bond fan-. har sett alla filmer i snitt 5-6 gånger minst. och ja faktiskt så håller jag med dig fullständigt.

 

bästa filmen är goldeneye.

den är ny fräsch, men fortfarande den klassiska spinthriller filmen, med mycket ryssar och militärer. samtidig tinte för överdriven och hollywood inspererad som de senaste filmerna. och den har en skön handling.

 

bäst skådesplelare är nog också brosnan.

även om alla har lite olika saker, connery har stilen och kunde dörda. more hade charmen men kunde inte döda. det var inte hans stil likson, han kunde skjuta men led av det efteråt. brosnan är en bra skådespelare och tuff, har sköna repliker och kunde skjuta.

 

bästa musiken vet jag inte. finns så mycket bra..

all musik är nästan bra.

 

ska bli riktigt spännnde och se hur de yckas med nästa bondfilm. förra var jut inte allt för lysande. första halvan var grym andra halvan var så datoranimerad att det inte var kul.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nästa Bond film ser faktiskt väldigt lovande ut, Michael Campbell tar över regissörs stolen igen (som gjorde Goldeneye). Och den verkar bli riktigt seriös, nu när de till och med tagit bort Q. Hoppas de tar bort David Arnold ifrån musiken också för han har gjort ett riktigt ruttet jobb, märkt inte ett dugg han har John Barry som största inspiration..

För övrigt vill jag att Julian McMahon ska bli nästa bond, helt perfekt. (Skurken i Fantastiska Fyran) http://www.imdb.com/name/nm0573037/

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=trancedanne]Och den verkar bli riktigt seriös, nu när de till och med tagit bort Q.[/citat]

 

Hmm.

Vad menar du med tagit bort Q??

Spelar inte John Cleese honom i nästa film alltså??

 

 

Ni talar om att den senaste Bondfilmen var så dator animerad att den inte var kul att se på... (Håller med.)

Men faktum är att det Alltid har varit så... ÄVen när Moore och Connery spelade bond var det alltid de senaste effekterna och det har blivit liksom ett märke för att "detta är en Bondfilm" att de har den där speciella agentstoryn blandat med den senaste tekniken...

Det Är äkta Bond.

Även fast att jag inte har gillat det på senare tid, som många andra.

 

För övrigt så kan jag väl nämna att när jag var liten så drömde jag om att få spela Bond en dag och få säga de där fraserna som alla kan... ;)

Tyvärr kommer jag väl aldrig ens hinna få chansen :(

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Adam88]

 

 

Ni talar om att den senaste Bondfilmen var så dator animerad att den inte var kul att se på... (Håller med.)

Men faktum är att det Alltid har varit så... ÄVen när Moore och Connery spelade bond var det alltid de senaste effekterna och det har blivit liksom ett märke för att "detta är en Bondfilm" att de har den där speciella agentstoryn blandat med den senaste tekniken...

Det Är äkta Bond.

[/citat]

 

Visst är det så men börjar det inte gå till överdrift med den tekniken vi har idag. Om de alltid ska ha det senaste så blir ju allt datagjort. Förr så var det mer begränsat, den coolaste effekten var typ när Bond flög runt med någon raket som han hade på ryggen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Clown]

Visst är det så men börjar det inte gå till överdrift med den tekniken vi har idag. Om de alltid ska ha det senaste så blir ju allt datagjort. Förr så var det mer begränsat, den coolaste effekten var typ när Bond flög runt med någon raket som han hade på ryggen.[/citat]

 

 

Jo det är ju just det jag säger... :) Att jag inte heller tycker om att det har gått till överdrift, men ställer mig bara till fakta att det är det som är Bond.

 

Att det var mer begränsat förr var väl antagligen att de inte hade mer eller hur? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

ja det är klart att det är den senaste tekniken som ska visas, men jag tycker att när de tog med 11åringar som målgrupp att det blev lite för mycket barnprogram av det hela..

 

när jag menade dataanimerat i senaste filmen syftade jag på när james bond surfar ner för en jättevåg från ett rasande isblock på någon metallbit. hela filmen var bra innan den scenen. det är så fult gjort och så fjantigt att man skäms. och efter det blir det inte bättre med en slutscen som lika gärna skulle kunna vara hämtad ur starwars. james bond är ingen superhjälte. utan en agent. det är där det brister, och där jag hoppas förändringarna sker tills nästa film.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=trancedanne]Nästa Bond film ser faktiskt väldigt lovande ut, Michael Campbell tar över regissörs stolen igen (som gjorde Goldeneye). Och den verkar bli riktigt seriös, nu när de till och med tagit bort Q. Hoppas de tar bort David Arnold ifrån musiken också för han har gjort ett riktigt ruttet jobb, märkt inte ett dugg han har John Barry som största inspiration..

För övrigt vill jag att Julian McMahon ska bli nästa bond, helt perfekt. (Skurken i Fantastiska Fyran) http://www.imdb.com/name/nm0573037/[/citat]

 

efter ha fått en faktura på 1800 helt oväntat idag bler man lite mindre glad, men efter att få höra att campbell tar över gör att de resterande timmarna, eller nu minuterna av dagen blir mycket trevligare. det ska bli spännade också att se vem som blir nästa bond. själv har jag ingen skådespelare jag skulle föredra som bond. men jag hoppas det blir en bra skådespelare..

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomgrejs]ja det är klart att det är den senaste tekniken som ska visas, men jag tycker att när de tog med 11åringar som målgrupp att det blev lite för mycket barnprogram av det hela..

 

när jag menade dataanimerat i senaste filmen syftade jag på när james bond surfar ner för en jättevåg från ett rasande isblock på någon metallbit. hela filmen var bra innan den scenen. det är så fult gjort och så fjantigt att man skäms. och efter det blir det inte bättre med en slutscen som lika gärna skulle kunna vara hämtad ur starwars. james bond är ingen superhjälte. utan en agent. det är där det brister, och där jag hoppas förändringarna sker tills nästa film.[/citat]

 

 

Som du sa så är James Bond spionfilmer och inte superhjältefilmer och jag tycker att det intressanta är just personscenerna (eftersom de är så speciella i Bond). Alla dessa "häftiga" specialeffekter och explosioner förstör en del av känslan.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Djungelsmurfen]jag tyckte senaste filmen va sevärd fram till att Q "visade" upp en osynlig bil, i tidigare filmer har ju alla bonds specialprylar varit någorlunda troliga att dom skulle kunna excistera i verkligheten men så kommer de in en bil som bryter mot alla naturlagar!! x([/citat]

 

 

Håller med. Däremot så kan ju isdubben på däcken vara troliga. Men det där med osynlig... njaäää.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nästa Bond-film kan bli jäkligt bra nu när det är klart att Paul Haggis ska skriva manuset (han har skrivit bla million dollar baby). Och att Martin Campbell åter igen sitter som regissör (det var han som regisserade goldeneye).......

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Adam88][citat=trancedanne] nu när de till och med tagit bort Q.[/citat]

 

 

 

Undrar fortfarande vad du menar...

Skam om de tagit bort Q.[/citat]

 

Vet tyvär inte så mycket mer än så, min gissning är att Campbell har tagit bort Q för att han inte kommer bidra så mycket till storyn.

Men det är inte hela världen, q har ändå inte vart med i alla bond filmer förut :P

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Angående effekterna i Bond så gjorde man faktiskt mycket av det som datoranimeras idag på riktigt under Connery-/Moore eran. Jag tänker främst på brohoppet i "The man with the golden gun" där bilen rollar 360 grader och landar perfekt. Har någon någonsin sett något sådant i någon annan film? Sedan i "Moonraker", försekvensen innan förtexterna är det en fight i fritt fall mellan Bond (Moore) och Jaws. Även i "Thunderball" när bond blir räddad genom att blåsa upp en ballong som fästs i en sele som han bär med en vajer som ett flygplan sedan flyger på (ni som sett den vet vad jag menar) hade garanterat animerats idag, trots att scenen som gjordes med dockor ser så pass bra ut. Idag tror jag inte att någon av dessa scener hade gjorts på riktigt, utan datoranimerats. Datoranimering tar bort så mycket känsla från filmer, det är mkt bättre att använda sig av modeller i så fall, även om det inte alltid blir perfekt, så blir det alltid bättre än datoranimerat.

 

Med detta vill jag säga att visst skall bond ligga i framkant vad gäller teknik, det är en del av Bonds signum, men tekniken skall inte enbart vara det senaste effektprogramet och den vassaste rendreringsburken. Använd istället tekniken till att genomföra saker på riktigt som ingen tidigare sett på film.

 

//Fidde

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Djungelsmurfen]jag tyckte senaste filmen va sevärd fram till att Q "visade" upp en osynlig bil, i tidigare filmer har ju alla bonds specialprylar varit någorlunda troliga att dom skulle kunna excistera i verkligheten men så kommer de in en bil som bryter mot alla naturlagar!! x([/citat]

 

Osynlighetsmanteln är just nu under utvekling på brittiska pansarvagnar.

Tekniken fungerar som så att det siter en kamera på ena sidan om pansarvagnen, och på andra sidan om pansarvagnen projekseras bilden upp.

Fungerar inte än som rörlig bild.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...