Jump to content

Min första film här! (En musikvideo)

ketri

Recommended Posts

OK!

Här kommer min allra första färdiga videoproduktion någonsin. (Inte helt färdig dock...)

Jag har skrivit musiken, filmat, klippt osv. Sångerskan har skrivit text och melodi.

Redigerat i Vegas 5. Har lärt mig programmet under tiden.

Musiken är gjord/inspelad i Cubase SX2, Pro Tools 6.? och Reason 2.5.

Tyvärr blev bilden lite mörk när jag komprimerade den...

Ge mig/oss feedback!!!

http://www.sprocket.se/media.php?id=760

Väldigt fin låt må jag säga!! Skitfin och stämningsfull musikvideo. Är det sant att det är de första du gör? Riktigt himla bra jobbat!! Den fick många Wow från mig, på oväntade och snygga saker.

Den enda kritik jag kan ge dig är väl att vissa klipp inte riktigt kom i takt till musik, sen ibland lite för feta effekter, men jag gillade ändå dina effekter. De passade in, specielt den med hennes hand, gungan och himlen, mycket bra!

Mycket imponerande :) Speciellt över att det är det första du gjort, och lärt dig allt själv i Vegas. Jag har aldrig suttit själv med vegas men så jäkla enkelt kan det ju inte vara.

Någon skrev nånstans att den blir lite jobbig att kolla på med alla hopp mellan de olika bilderna i cellen, det kan jag hålla med om. Men vissa bitar var riktigt coola som handen tex. Men det blev lite mycket ett tag...

Tycker du fått ihop musiken bra också, nu lyssnade jag bara i ett par kassa lurar men skall tänkte lyssna i studion när jag är där. Hade iofs varit kul att höra hur det låter med akustiska trummor.

Hon sjunger väldigt bra och du verkar ha lyckats med att få fram hennes karaktär i låten. En fråga: Vad är det för reverb du använt, och vilka delar spelade du in i protools och cubase. Misstänker att stråkar och trummor är lagda i reason ?

Din första RIKTIGA videoproduktion köper jag att det är. Men har du inte gjort någon "oriktig" tidigare? Jag menar, den var förbannat snygg med betoning på "förbannat".

Kan ärligt säga att det är en av de bästa musikvideos jag sett.

Du har fångat artistens karaktär och placerat henne i precis en sådan miljö som hon förväntas förknippas med.

Ett minus ska man väl ge: i slutet när du använt en invert-effekt, så det ser ut som ett negativ, samtidigt som det blinkar starkt vitt. Just detta finns det bestämmelser på eftersom det mycket lätt framkallar anfall hos dem med eplepsi. Om du skulle få för dig att visa den på typ ZTV kommer de troligen säga åt dig att ta bort lite av flimmret.

I en musikvideo med Ayo (om det nu stavas så, du vet "betongdjungeboken") hade de använt mycket blinkande effekter. När videon var godkännd hade de tagit bort ALLT.

Detta var en liten parantes, inget jag själv bryr mig om så mycket.

FANTASTISKT JOBB!

Kul, kul, kul!!!

Svarar lite lätt...

Det som ser ut som en strobeffekt behöver ni inte bry er om... Jag ska ta bort det klippet helt eftersom det suger!

Trummorna är gjorda i Reason men stråkarna är både från Reason och från EW/QL Silver som jag kör i Cubase.

Det enda jag gjort tidigare är en "video" som innehåller mestadels stillbilder och som inte är färdig...

Tack för all trevlig feedback! Blir jätteglad av sådant!!! ...och peppad.

Älskade musikvideon, gillade låten tills stråkarna kom in. Shit vad snyggt det är, alla old stajl-effekterna är så grymt snygga. Är det Vegas allting? Får kolla in det nån gång.

Btw, ta bort alla epilepsigrejer. Huvuden som skakar och så, jag får ont i huvudet av dom. :P

Då vore det bättre att inte bara filma tjejen mot slutet ifall du tycker det blir lite tråkigt. Bort med epilepsi!

I stort sett klockrent!

Jag tycker att hoppen mellan frames när hon sitter och sjunger funkar bra - särskilt i början (gungan är grymsnygg!) - men de kanske kunde användas i mindre utsträckning och inte lika länge för att de inte ska vara jobbiga att se på...särskilt den på slutet när det blinkar vitt blir lite för mycket...

Om du finslipar lite mer på detta, samt "tajmingen" mellan klipp och musik kommer videon att bli ännu bättre.

Musiken för övrigt är också jättebra - den är precis i min stil, gillar den skarpt! Låten fastnar lätt!

Jag bugar och bockar - var nöjd!

För att var första produktionen så är det bra.... Väldigt bra låt! Vilken kamera har du använt?

Om jag ska nämnd lite kritik så tyckte att det var lite otight i klippningen på vissa ställe.., vissa klipp blir lite väl utdragna....särskillt på tjejen som sjunger.... Effekten som gör att hon "hackar", tycker jag var sådär....

Men annars är det bara att "Keep on going"!