Mannemoviemaker Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 snart kommer ju den efterlängtade (av mig! :) ) stora (av mig också) filmen (den är inte av mig! XD) harry potter and the goblet of fire. Trailern finns på http://www.gobletoffire.com gå ner och klicka på "trailer" så ser ni snart ett mästerverk..... Nå ska ni se den? 0 Quote
Leviant Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 Givetvis ska man se den!!!! Filmerna blir bara bättre och bättre, så jag har stora förväntningar (förhoppningar) på den här filmen. Den här filmen verkar vara ännu mörkare än Prisoner of Azcaban........... 0 Quote
Usarpe89 Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 Jag tycker inte Harry Potter filmerna varit jättebra. Dom lyckas aldrig få med allt från boken på den tid dom får. Trean var jag nog mest besviken på (hade stora förhoppningar för den var enligt mig den bästa boken), satt hela tiden hur mycket dom tagit bort, ändrat eller lämnat oförklarat. Fast den var ljusare och de var utomhus mer änn ettan och tvåan vilket var kul. Hoppas dom gör fyran riktigt mörk och inte så mycket barnsliga detaljer som föregångarna. Nån mer som tycker Ralph Fiennes var ett bra val som Voldemort? Han är ju lite van att spela Psycho efter Red dragon:) Christopher Walken hade passat bra också, synd bara att han inte är britt. 0 Quote
Adam88 Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 Även jag är besviken på filmerna... Jag håller med om att det är alldeles för mycket detaljer som fattas från böckerna... :S Ettan vet jag jag blev grymt besviken på.... Tyvärr tror jag inte det kommer ske några förbättringar, och det "barnsliga" kommer att finnas kvar... Det verkar lite som om folk fortfarande tror att Potter är för mindre barn i typ 10 - 13 årsåldern, men han har vuxit och böckerna blir bara mörkare och mörkare.. De första böckerna kanske kan sätta sin målgrupp till 10 - 13 åringarna, men nu på senare tid är det kanppt jag som är 17 kan läasa utan att få rysningar ibland... :) fast jag kanske är klen, vad vet jag ;) Jag vill helt enkelt komma till att ska Potter som film bli något, gör dem längre (Peter Jacksson har gjort långa filmer baserade på vissa fantasyböcker), gör dem mörkare (i detta fall föreslår jag mer blod, det är en mörk o blodig gengre), Potter är som sagt vuxnare nu så filmerna bör göras till en äldre publik.. Mycket snack.. :P Filmen ser jag på video eller dvd.. De är inte av den kvaliten att jag lägger 80 spän på ett biobesök... 0 Quote
Clown Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 Jag tycker att 3: an kändes som om framspolningsknappen hade fastnat... Helt plötsligt hade filmen slutat utan att beröra mig det minsta.. tråkigt att filmer som är baserade på böcker med så mycket fantasi bara blir en film i mängden :S 0 Quote
TDA Posted June 30, 2005 Posted June 30, 2005 Gillar själv faktiskt både filmerna och böckerna. Den filmen som jag tycker är sämst är trean, fast märkligt att någon sa att den är ljusast. Tycker den filmen är mörkast och även slår an en mer vuxen ton. Gillar iofs den boken minst också. Tycker den känns som en enda lång transportsträcka. Sen undrar jag om man verkligen läst och uppskattat böckerna när man säger att de ska minska på "de barnsliga detaljerna" och "öka mängden blod". De kan ju inte göra fjärde filmen hur mörk som helst och dra på med blod eftersom boken inte är så. 0 Quote
Usarpe89 Posted June 30, 2005 Posted June 30, 2005 Om ni inte läst böckerna kanske ni inte vill läsa det här för jag pratar endel om vad som händer i slutet. När vi pratar om de barnsliga detaljerna menar jag inte böckerna utan filmerna. Tex i trean när de slängt in ett huvud med rolig dialekt från ingenstans. Varför skulle de inte kunna göra en film jättemörk bara för att boken den är baserad på inte är sådan? De ändrar ju alltid massor från böckerna i filmen och jag tycker utan tvekan den fjärde är den mörkaste av böckerna. Voldemort återuppstår och det är den första boken där en karaktär som är på den goda sidan dör. Nae, jag håller med adam88 och Clown, filmerna måste växla upp på en vuxnare nivå då böckerna blirmörkare och mer vuxna och i trean drog dom igenom storyn så snabbt att allt kändes som en snabbspolning. 0 Quote
TDA Posted June 30, 2005 Posted June 30, 2005 Visst blir böckerna mörkare och Rowling försöker (lite klumpigt) tackla svårare ämnen. Men det är fortfarande barn- och ungdomsböcker. Visst skulle de kunna göra filmen nattsvart och dyster men varför? Då vore det ju inte Harry Potter längre. Att sviten om Potter blir mer vuxen ställer jag mig tveksam till, tror den kommer att stanna i tonårsstadiet men det är väl inget fel med det? Hela femte boken spelar ju väldigt hårt på att den tonårige Potters avundsjuka och lynniga sinne. Ska bli intressant att läsa del sex nu i sommar. 0 Quote
Usarpe89 Posted June 30, 2005 Posted June 30, 2005 Ja del sex ska bli spännande, har du också hört att fler kommer dö i den? Hörde att Rowling sagt det... Precis som du säger har han ju klart kommit upp i tonårs stadie nu, vilket han inte var i ettan, tvåan och lite i trean...då håller han väl ändå på att bli vuxnare? Vi fårväl se hur fjärde filmen blir, dom har ju bytt regisör sen trean vilket iaf jag är väldigt glad över. Hoppas han gör den ordentlig:) 0 Quote
Christopher Posted June 30, 2005 Posted June 30, 2005 Tycker det är konstigt att så många säger att trean är sämst, enligt mitt tycke är det lätt den bästa filmerna, orkade knappt med ettan och tvåan, trean har jag sett om flera gånger och den är både snyggare, mörkare och mer spännande än de tidigare filmerna, trots att den utspelas mkt utomhus i relativt ljusa miljöer. Hade gärna sett att Alfonso Cuarón fått göra även den fjärde boken. Den nya regissören har ju tidigare arbetat en del med romantisk komedi (fyra bröllop och en begravning t.ex) vilket inte bådar speciellt gott, men trailern må jag säga ser rätt lovande ut. Sen håller jag med om att böckerna blir mörkare och dystrare hela tiden, jag är nu 20 år och fortfarande helt fascinerad av bokserien, väntar med spänning på den nya boken som kommer den 14 juli. Ser mer fram emot böckerna än filmerna, även fast dom alltid är roliga att se. Jaja, det är väl bara att vänta, man får ju veta i november. 0 Quote
Clown Posted June 30, 2005 Posted June 30, 2005 [citat=Christopher]Tycker det är konstigt att så många säger att trean är sämst, enligt mitt tycke är det lätt den bästa filmerna, .[/citat] Håller med, även fast jag inte tycker att filmen är särskilt bra, tråkigt med tanke på det goda materialet som filmen bygger på :S 0 Quote
TDA Posted June 30, 2005 Posted June 30, 2005 [citat=Usarpe89]Ja del sex ska bli spännande, har du också hört att fler kommer dö i den? Hörde att Rowling sagt det... Precis som du säger har han ju klart kommit upp i tonårs stadie nu, vilket han inte var i ettan, tvåan och lite i trean...då håller han väl ändå på att bli vuxnare? Vi fårväl se hur fjärde filmen blir, dom har ju bytt regisör sen trean vilket iaf jag är väldigt glad över. Hoppas han gör den ordentlig:)[/citat] Ja, Rowling har väl sagt att minst en av huvudkaraktärerna kommer dö i vardera av de två återstående böckerna. Själv tror jag att Harry Potter kommer dö i sista boken. 0 Quote
Usarpe89 Posted June 30, 2005 Posted June 30, 2005 Jag vet inte, det vore ett så överdrivet sorgligt slut. Det var ju en stor vad slagning på nån vadslagnings sida om vem som skulle dö i kommande boken och det kom in ovanligt mycket sattsningar på en och samma person från samma stad, och det råkade vara samma stad där boken nu håller på at tryckas. Jag vill inte förstöra för nån som inte vill vetamen, är det nån som vill veta vilken karaktär alla i den staden satsade på?:) 0 Quote
Dawey Posted June 30, 2005 Posted June 30, 2005 Visserligen filmer man bör se på bio, så jag ser den nog. Jag har ju sett de andra på bio. Men jag längtar 10 ggr mer efter "Häxan och Lejonet" 0 Quote
Clown Posted June 30, 2005 Posted June 30, 2005 [citat=Dawey]Men jag längtar 10 ggr mer efter "Häxan och Lejonet"[/citat] Jo, den vill man ju se :) Den får de f*n inte misslyckas med :P 0 Quote
Usarpe89 Posted June 30, 2005 Posted June 30, 2005 Hoppas inte det iaf,personligen är jag nog mest sugen på King Kong:) 0 Quote
Mannemoviemaker Posted July 5, 2005 Author Posted July 5, 2005 [citat=Usarpe89]Hoppas inte det iaf,personligen är jag nog mest sugen på King Kong:)[/citat] Hur kom ni in på kingkong plötsligt? 0 Quote
Usarpe89 Posted July 5, 2005 Posted July 5, 2005 Jadu, nån nämnde att han var mer pepp på Häxan och lejonet och då nämnde jag tillbaka att jag var mest sugen på king kong:) 0 Quote
Adam88 Posted July 5, 2005 Posted July 5, 2005 För min del får du gärna avslöja vem satsningarna ligger på angående vem som kommer att dö i kommande boken, Usarpe89... Det kan ju bara vara folk som fått sig lite för mycket över huvudet också... ;) Potter kan inte dö! Däremot så tror jag att han står närmare Voldemort än vad man vet/tror... :P spännade va? ;) hehe* 0 Quote
Usarpe89 Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 Jag kraffsa ner det i ett privat medelande till dig så ingen som inte ville läsa det gör det ändå:) 0 Quote
maxv Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 I dom första filmerna var alla skådespelare småbarn. Det gör att dom är sämst och dom nya blir allt bättre 0 Quote
Speero Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 Släng in Tim Burton för regin... då jävlar ;) 0 Quote
filmnisse Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 gillar din idé speero =). hade blivit riktigt intressant med burton som regissör. gillar verkligen hans filmer. hoppas han får sjätte eller sjunde delen. den femte ska ju regisseras av nån David Yates. aldrig hört taas om honom eller någon av hans filmer. jag hoppas verkligen att fyran blir bra. mörkare, mer spännande. men jag blev en aning tveksam när jag hörde att Mike Newell skulle regissera, med tanke på hans tidigare filmer (ex: Mona Lisa's leende) men har tittat mycket på trailer och det verkar bli den bästa hittills. dessutom har den fått "PG-13" rankning av MPAA. Så den kommer nog definitivt bli sevärd. 0 Quote
Clown Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 Tim Burton skulle nog lyckas bra :) Fast jag vet inte om barn förstår hans konst :) 0 Quote
Apeman90 Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 hehehe en dum person avslöjade vem som dog i 6:an och sedan blev jag tvungen att läsa det med egna ögon för att tro det... 0 Quote
Recommended Posts