Black Star Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Vi har alltid använt oss av cs-ljud till våra filmer. Men vi behöver dom nya ljuden från Counter-Strike Source. Vet någon var man får tag på dom. För dom följer inte med spelet som dom gamla ljuden gjorde... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Vadå? Ett spel utan ljud? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gremanz Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 [citat=woxaz]Vadå? Ett spel utan ljud?[/citat] Hört talas om Steam? Tror han syftar på .wav-filerna som fanns i gamla CS. Fattar inte varför så många amatörfilmare använder dem, finns mycket bättre ljud på nätet (som dessutom är licensfria). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 21, 2005 Author Share Posted June 21, 2005 Tack, anledningen varför vi använder cs ljud är för att det var dom enda vi har fått tag i. Och cs source ljuden är definitift inte dåliga. Någon som vet var man kan få tag i BRA skjut ljud. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 några sidor där du kan hitta ljudeffekter http://www.independent.nu/ http://www.ljudo.com/ http://www.sounddogs.com/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nizze Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Det roliga är att folk direkt hör att skotten är från CS. Enkelt och snabbt att ladda ner. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Tänk bara på att även om ni köpt spelet så äger ni inte ljuden. Det är inte som när man köper en ljudfx skiva och gratis sedan kan använda alla ljud på skivan. Så visar ni filmen sedan utanför kompiskrets eller skola etc så måste ni fixa rättigheter till alla ljud. Samma som gäller för musik. Men till ett någorlunda svar då :) Går det inte att "öppna" filerna på nåt sätt och plocka ut wave, aiff, mp3 elelr vad det nu är för filer. Så kan ni ju alltid köra en bonnemetod, starta spelet utan musik och andra ljud. Hör bara effekterna. Så spelar ni in dom analogt på nån annan grunka, en annan dator eller liknande. Koppla bara line out från datorn till line in på inspelningsgrunkan och skjut ett å ett vapen, ladda å gör de effekter ni vill ha. Tar väl några timmar men hittar ni inget annat sätt så :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Alla gratis-skjutljud jag har hört låter mest som trumvirvlar. Dålig kvalite med andra ord. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Jag tycker nog att ni fortfarande inte ska använda Counter Strike ljuden. Själv så tappar jag allt intresse när jag hör dom. Ni kan ju "låna" ljuden från andra spel där ljuden inte är så kända. Man kan ju tanka ett program som rippar ljud så behöver man inte bry sig om filerna är i rätt format heller. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Jag håller med om att man kan tappa intresset när man hör dom i en film. Men det finns knappt några andra spel som har bra ljud som man kan ta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 Tack... sounddogs ljud sög, men independent´s ljud var hyffsat bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 [citat=Anhool]Jag tycker nog att ni fortfarande inte ska använda Counter Strike ljuden. Själv så tappar jag allt intresse när jag hör dom. Ni kan ju "låna" ljuden från andra spel där ljuden inte är så kända. Man kan ju tanka ett program som rippar ljud så behöver man inte bry sig om filerna är i rätt format heller.[/citat] Håller med! Jag gör så ;) [citat=Broman]Jag håller med om att man kan tappa intresset när man hör dom i en film. Men det finns knappt några andra spel som har bra ljud som man kan ta.[/citat] Där håller jag inte riktigt med! Kolla någon spelrecension eller så och kolla om den fått bra betyg i ljud. Då kan du ju köpa spelet och skaffa dig ett kul lir samtidigt som du "får" ljudeffekter till din film. Men CS är bland de sämsta alternativen i vilket fall. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 Det är fortfarande väldigt sällan som dom lägger ut ljuden på datorn. Bara för att det är bra ljud betyder väll inte att dom är lättare att få tag i. Jag menar att oftast så hittar man inte ljuden i någon mapp när man letar efter dom. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 [citat=woxaz] Där håller jag inte riktigt med! Kolla någon spelrecension eller så och kolla om den fått bra betyg i ljud. Då kan du ju köpa spelet och skaffa dig ett kul lir samtidigt som du "får" ljudeffekter till din film. Men CS är bland de sämsta alternativen i vilket fall.[/citat] Skall du sno ljuden kan du ju lika gärna sno spelet också och tanka ner det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 Eller bara laddaner ljuden... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 [citat=Black Star]Det är fortfarande väldigt sällan som dom lägger ut ljuden på datorn. Bara för att det är bra ljud betyder väll inte att dom är lättare att få tag i. Jag menar att oftast så hittar man inte ljuden i någon mapp när man letar efter dom.[/citat] Hur menar du att de inte lägger ut ljuden på datan? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Jag tror att han menar att dom inte ligger i en map som heter tex. "sounds". Han vill kunna gå in och hämta filen från spelmappen. Men som jag sa så behöver man inte det om man skaffar sig ett program som kan spela in ljud. Och att ta ljuden från ett spel är inte alls samma sak som att ladda ner spelet! Du har ju betalat och det är ju bättre än att inte betala. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Jo men dom finns ju där! Ljudfilerna alltså. Det är ju inte så att dom bara flyger in i datan när spelet spelas. :p Men i många fall så ligger allihopa ner packade i samma fil (Som är i något konstigt format). Det finns ett (säkert flera) program som kan packa upp dessa så att du kan använda dem. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 Visst... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 [citat=Anhool]Jag tror att han menar att dom inte ligger i en map som heter tex. "sounds". Han vill kunna gå in och hämta filen från spelmappen. Men som jag sa så behöver man inte det om man skaffar sig ett program som kan spela in ljud. Och att ta ljuden från ett spel är inte alls samma sak som att ladda ner spelet! Du har ju betalat och det är ju bättre än att inte betala.[/citat] Men du har ju inte betalat rättigheterna för att få använda ljuden, så det är lika förbjudet även om du betalat för spelet. Jag tyckte bara det lät gött onödigt att köpa ett spel om man bara ska använda sig av ljuden. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gremanz Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Vet en sida med väldigt fina skottljud, men eftersom jag är en egoistisk jävel ikväll så får adressen förbli hemlig ^^ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Gremanz!!! (emils pappas röst) Länka till sidan!!! :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Håller med Clown! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Så varför nämde du det?(Smurf-röst) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slipknot Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Men hallå? På en del CS sidor kan man ladda ner "ljud skins" ta dom..dom bruka oftas vara annorlunda och as bra :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts