Salle Posted March 21, 2005 Posted March 21, 2005 Jag funderar på att köpa min brossas Dreamcast med 21 spel, 2 handkontroller och 2 pistoler för 2000kr. Min fråga: Är det värt pengarna? 0 Quote
erreth Posted March 22, 2005 Posted March 22, 2005 nä.. dreamcast suger.. hade problem att sälja min med 60 spel för 900.- dreamcast har bara kassa spel 0 Quote
sir_flint Posted March 22, 2005 Posted March 22, 2005 Nä det är dåligt. orka slänga pengar i bäcken. köp nått vettigt för pengarna istället. Förstod tyvärr inte vad dreamcast har med film att göra i ett sådant här forum. =) men men. ha d 0 Quote
Salle Posted March 23, 2005 Author Posted March 23, 2005 Alltså den här avdelningen av forumet är ju till för sånt som INTE rör allt som har med film att göra... typ. 0 Quote
Dawey Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 Med 21 spel? Klart som sjutton att det är värt 2000 pix. Det kom få, men några riktigt bra spel till den. 0 Quote
Salle Posted March 24, 2005 Author Posted March 24, 2005 Så här ligger det till nu: Det var visst 15 spel inte 21 spel. Jag får med ett memory card oxå plus att jag lyckades pruta ner priset till 1500kr. 0 Quote
wääuu Posted March 24, 2005 Posted March 24, 2005 Köp en sån här memory Atari-grej istället! Dreamcast har väl ganska kass grafik eller? På en atari slipper man all "försök till realistik look" så man får inte ont i ögonen och det är så jäävla kul! 495 spänn typ, eller ännu bättre om du lyckas skaffa en riktig atari eller amiga 0 Quote
sw33t Posted March 24, 2005 Posted March 24, 2005 Dreamcast var första 128bitars maskinen som kom. Och allt vi har idag som ps2, xbox och gamecube är 128bit. Så nej det är inte kass grafik. Dreamcast har också några av historiens bästa spel så jag vet inte vart alla får allting ifrån. Dessutom är det en av de enklaste maskinerna att programera för, dvs att det är väldigt lätt att bränna ner program och spel till det. Dvs allt från vcd-program till emulatorer. 0 Quote
Dawey Posted March 24, 2005 Posted March 24, 2005 [citat=sw33t]Dreamcast var första 128bitars maskinen som kom. Och allt vi har idag som ps2, xbox och gamecube är 128bit. Så nej det är inte kass grafik. Dreamcast har också några av historiens bästa spel så jag vet inte vart alla får allting ifrån. Dessutom är det en av de enklaste maskinerna att programera för, dvs att det är väldigt lätt att bränna ner program och spel till det. Dvs allt från vcd-program till emulatorer.[/citat] Helt rätt! Dessutom är marknadsvärdet på många spel till olika konsoler mct högt. Va faan, jag har ju själv fem super-nintendosåel som säljs för mellan 1500-2000 spänn i butikerna. Och tänk på alla Neo-geo spel. Över 6000 spänn för en del får man lägga ut. Eftersom Dreamcast var kortlivad, så kommer säkert en del spel tillhöra ligan av åtråvärda sådana. Vänta bara. Det kan visa sig vara en god investering. - Framförallt om du får de RPG-spelen som kom till DCn. 0 Quote
EzekielMartyr Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 Jag hade köpt det! Dreamcast hade många underbara spel men var först ut på marknaden och blev sårbar mot konkurrenterna! nä.. dreamcast suger.. hade problem att sälja min med 60 spel för 900.- dreamcast har bara kassa spel Dreamcast har Shenmue I & II! :P 0 Quote
Christian van Caine Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 Skulle nån erbjuda mig en Dreamcast med 60 spel för under tusenlappen skulle jag förmodligen slå till direkt! Lämna in morsan på pantbanken & prostituera hamstern! ...eller helt enkelt bara hämta ut pengarna ur kontot & slippa bli spöad av en uppretad aggressiv gnagare & dito moder ;-) Här går både mina Amigor, C-64 & Atari's varma! Atarin är fortfarande en av dom viktigaste delarna i min studio :-) 0 Quote
walfridson Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 Vad har du för Amigor van caine? Här får man emulera, får inte plats med mer saker. 0 Quote
Christian van Caine Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 Nedrans! Jag kondolerar på ett sätt, men även emulering har sin charm! :-) Själv har jag en 600 (den används flitigast), 2st 500:or, två C-64:or (en ny & en gammal), tre Nintendo NES & tre½ Atari ST. En 1040STe & två½ MEGA4 STe jag använder i studion för sequensing :-) Orsaken att jag har ett antal är till stor del att jag använder några som reservdelar, & att polare lastat av sina gamla prylar på mig när dom lessnat :-) 0 Quote
erreth Posted March 26, 2005 Posted March 26, 2005 dreamcast blev en mega flopp.. behöver jag säga mer? lika bra att köpa ps2 lr xbox som det fortfarande produceras spel till.. har en xbox med 85 spel och 250GB hdd som jag fick för 3000.- 0 Quote
Salle Posted March 26, 2005 Author Posted March 26, 2005 Kan ju börja säga att jag redan har en xbox och en PS2. En Gamecube tänker jag inte köpa. Du har 85 spel sa du? Min slutsats blir att du inte har köpt de spelen eller hur???? 0 Quote
Christian van Caine Posted March 26, 2005 Posted March 26, 2005 Tjejen har både PS2 & Nintendo 64, men en Dreamcast skulle vi lätt gärna slänga in åsså :-) En Atari jaguar med AvP vore inte dumt heller! Första AvP-spelet :-) 0 Quote
Dawey Posted March 27, 2005 Posted March 27, 2005 Nån som kan tipsa mig om nån som vill sälja en Neo-geo med spel? 0 Quote
Recommended Posts