Gå till innehåll

Dreamcast för 2000 kr - värt?


Salle

Recommended Posts

Köp en sån här memory Atari-grej istället! Dreamcast har väl ganska kass grafik eller? På en atari slipper man all "försök till realistik look" så man får inte ont i ögonen och det är så jäävla kul!

495 spänn typ,

eller ännu bättre om du lyckas skaffa en riktig atari eller amiga

Länk till kommentar
Share on other sites

Dreamcast var första 128bitars maskinen som kom. Och allt vi har idag som ps2, xbox och gamecube är 128bit. Så nej det är inte kass grafik. Dreamcast har också några av historiens bästa spel så jag vet inte vart alla får allting ifrån.

Dessutom är det en av de enklaste maskinerna att programera för, dvs att det är väldigt lätt att bränna ner program och spel till det. Dvs allt från vcd-program till emulatorer.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=sw33t]Dreamcast var första 128bitars maskinen som kom. Och allt vi har idag som ps2, xbox och gamecube är 128bit. Så nej det är inte kass grafik. Dreamcast har också några av historiens bästa spel så jag vet inte vart alla får allting ifrån.

Dessutom är det en av de enklaste maskinerna att programera för, dvs att det är väldigt lätt att bränna ner program och spel till det. Dvs allt från vcd-program till emulatorer.[/citat]

 

 

Helt rätt!

 

Dessutom är marknadsvärdet på många spel till olika konsoler mct högt. Va faan, jag har ju själv fem super-nintendosåel som säljs för mellan 1500-2000 spänn i butikerna. Och tänk på alla Neo-geo spel. Över 6000 spänn för en del får man lägga ut. Eftersom Dreamcast var kortlivad, så kommer säkert en del spel tillhöra ligan av åtråvärda sådana. Vänta bara. Det kan visa sig vara en god investering. - Framförallt om du får de RPG-spelen som kom till DCn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle nån erbjuda mig en Dreamcast med 60 spel för under tusenlappen skulle jag förmodligen slå till direkt!

Lämna in morsan på pantbanken & prostituera hamstern!

...eller helt enkelt bara hämta ut pengarna ur kontot & slippa bli spöad av en uppretad aggressiv gnagare & dito moder ;-)

 

Här går både mina Amigor, C-64 & Atari's varma!

Atarin är fortfarande en av dom viktigaste delarna i min studio :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nedrans! Jag kondolerar på ett sätt, men även emulering har sin charm! :-)

Själv har jag en 600 (den används flitigast), 2st 500:or, två C-64:or (en ny & en gammal), tre Nintendo NES & tre½ Atari ST. En 1040STe & två½ MEGA4 STe jag använder i studion för sequensing :-)

Orsaken att jag har ett antal är till stor del att jag använder några som reservdelar, & att polare lastat av sina gamla prylar på mig när dom lessnat :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...