Christian van Caine Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Har inte heller spelat spelen, men var väldigt förtjust i filmen! Nyfiken, var jag för övrigt den enda som faktiskt gillade Alone In The Dark?? Såg dom på raken för ett tag sen, & tyckte det var välspenderade nästan fyra timmar :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwertyunion Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Jag tyckte Silent Hill var bra. Inte mer. Inte mindre. Jag har inte spelat spelen, och förmodligen hade det hjälpt till lite och tillfört lite djup och bredd. Men jag tyckte att det var ganska intressant att se att majoriteten av skådespelarna, i alla fall huvudkaraktärerna, var kvinnor - Ett ganska ovanligt drag i Hollywood. Men återigen - Filmen baseras på spelen :) Förresten, Tyckte ni den var läskig då? För mig var den inte så läskig, mest spännande. Läskigaste för mig var -----------------!""SPOILER""!------------------------- Snubben som var fastkedjad i toaletten, och när hon skulle ta ut lappen från hans mun. Det var lite obehagligt, men det förstördes nästan när han började röra sig, för det var inte alls läskigt... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Christian van Caine: jag har visserligen inte sett silent hill, men Alone in the Dark har jag sett. Och Uwe's skräpstatus är lite väl överdriven, viljan finns där, fotot och effekterna också... kändes bara lite väl slarvigt ihopsatt och många gånger sitter man bara och frågar sig: "Vad gör du?",,, som motpol var AitD ett mästerverk jämfört med Battlefield Earth. Men det betyder ju inte att AitD var bra, utan att BE var fruktansvärt dålig...;) Boll är inte sämsta filmskaparen någonsin, men han är inte så duktig;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Kan jag hålla med om i mångt & mycket! Jag tycker inte den är ett fantastiskt hantverk, men väldigt underhållande är den allt :-) Jeg betraktar i mångt & mycket herr Bolls filmer som rena b-filmer med lite högre budget, så jag tycker dom är lika roliga som exempelvis Ed Wood´s rullar eller Lloyd Kaufmanns....men på olika sätt :-) Det jag framför allt tycker mig känna i många av dom filmerna jag sett är att han verkar brinna för vad han gör & absolut vill göra egensinniga mästerverk, men inte har riktigt talangen och/eller ögat för det, så även om det inte precis blir Citizen Kain av dom så känns dom ärliga & personliga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Att jämföra med Battlefield Earth är dock råttigt, stygga människa ;) Fanskapet känns mer som Hitler's Triumph des Willens....vidrig propaganda.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speero Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 tyckte silent hill var ganska bra. i början blev jag väldigt ledsen när man fick se dessa data animerade gobblins?! skitfula... och efter det så tappade man nästan lusten och ville bara gå därifrån, men jag stannade kvar och tur va la det... fick se en betydligt bättre film. gillade miljöerna och idén med larmet. jag blev en liten fegis när det tjöt, ville bara att det skulle återgå till ljus igen :) 3/5 iaf.. underhållande, men kunde vart betydligt bättre. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna_Dea Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 För det första så skulle de ha koncentrerat sig på Del 2 istället för Del 1 i serien. Och för det andra så föredrar jag just de datoranimerade figurer istället för Troll 2 (ja, jag såg den nyss...) figurerna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Att jämföra med Battlefield Earth är dock råttigt, stygga människa ;) Fanskapet känns mer som Hitler's Triumph des Willens....vidrig propaganda.... Nja, men jag hoppas du förstår vad jag menar,,, skillnaden mellan kass, bättre och bra. ;) Hitlers Triumph des Willens? du menar Leni Riefenstahls eller hur? och bortser man från det tröttsamma antalet scener med endast nazistyrkor som vandrar och lyfter den fri från verkligheten så är det en jävligt snygg film, vilket inte battlefield earth ens är... ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Indeed, men undantaget att Battlefield enbart var ful & dum, så är båda två propaganda för fascister. Hoho, sajentolågerna smurfade runt i biosalongen under premiären både här & där & delade ut sina jävla papper! Seriöst, det ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H.S Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 jag har sett silent hill o den är 10 ggr bättre o ganska mycket läskigare än spelet den måste ses. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxime Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 Är det bara jag som tycker att Hellraiser: Inferono (5:an) har lite surrealistiska vibbar som Silent Hill också har? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna_Dea Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 jag har sett silent hill o den är 10 ggr bättre o ganska mycket läskigare än spelet den måste ses. Eller inte. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jawo Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 jag har sett silent hill o den är 10 ggr bättre o ganska mycket läskigare än spelet den måste ses. Ursäkta språket, men hur i helvete lyckas du dra upp så här gammla trådar helar tiden? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted April 28, 2007 Share Posted April 28, 2007 Är det bara jag som tycker att Hellraiser: Inferono (5:an) har lite surrealistiska vibbar som Silent Hill också har? Hellraiser Inferno är fanemig den bästa delen i hela serien!!! :-D Har hela högen & kunde knappast vara stoltare :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon W Posted April 28, 2007 Share Posted April 28, 2007 Ursäkta språket, men hur i helvete lyckas du dra upp så här gammla trådar helar tiden? Jag antar att han nyttjar sökfunktionen, som man ju ska. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxime Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 Hellraiser Inferno är fanemig den bästa delen i hela serien!!! :-D Har hela högen & kunde knappast vara stoltare :) Har bara sett från 1-6 och Inferno är den bästa hittils!!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts