Gå till innehåll

Voodoofilms mest populära film - final


Stupider...lika a fox

Recommended Posts

[citat=Daniel Hållquist]Hur kan The Matrix leda? Vad fan är det för fel på folk här på forumet? Fy skäms![/citat]

 

Hörru, vad är du för en hottentott? Tha Matrix är vår tids Star Wars, lika revolutionerande. Visst 2:an och 3:an vart inte lika bra men 1:an har allt som ingen vanlig fiml har, men samtidigt har den det. Den är djup, filosofisk, ifrågasättande, den har allt helt enkelt.

 

Men självklart, håller med Voltaire i sitt uttalande:

 

"Jag gillar inte din åsikt men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem"

 

Personligen anser jag att The Wooden Camera (okänd) borde vinna, men om jag håller mig till listan så blir det "The Matrix"

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Sebastion][citat=Daniel Hållquist]Hur kan The Matrix leda? Vad fan är det för fel på folk här på forumet? Fy skäms![/citat]

 

Hörru, vad är du för en hottentott? Tha Matrix är vår tids Star Wars, lika revolutionerande. Visst 2:an och 3:an vart inte lika bra men 1:an har allt som ingen vanlig fiml har, men samtidigt har den det. Den är djup, filosofisk, ifrågasättande, den har allt helt enkelt.

 

Men självklart, håller med Voltaire i sitt uttalande:

 

"Jag gillar inte din åsikt men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem"

 

Personligen anser jag att The Wooden Camera (okänd) borde vinna, men om jag håller mig till listan så blir det "The Matrix"[/citat]

 

Jag gillar också den första matrix filmen, men den är grymt överskattad tack vare att folk bara tittar på effekterna i filmen. Visst, det finns vissa som vill berätta om dess filosofiska och mer djupa innehåll. Men faktum är ju att dessa så kallade "teorier" inte håller alls i verkligheten, flera forskare har blivit ombedda att analysera The Matrix, och det dom kommer fram till är bara att hela filmens djupa funderingar är en ursäkt för att få göra slagsmål scener som inte är utav denna värld. Jag bara dör av garv när jag hör 15-åriga killar diskutera...."shiit mange, tänk så är det så där på riktigt"...........

 

Och för övrigt så är den absolut inte ens i närheten av att vara lika revolutionerande som Starwars var när den kom ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Finns ingen film som är den bästa genom världshistorien men av dom där filmerna är Fight Club helt klart den man kan tänka sig se om och om och om igen trots att det var det överraskande slutet som gjort den så extra bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) (Om jag ska hålla mig till listan)

 

Dr Strangelove (Om jag inte ska göra det)

 

Jävligt hårt dock, skulle kunna säga favoritfilm om alla i listan utan att behöva skämmas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...