MSLink Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Vet någon om det går att lösa såhär: Jag kopplar DSLR till datorn och filmar i realtid. Samtidigt har jag en gammal filmsekvens påslagen kan vara typ 25-50% transparent. Så jag kan placera objekt exakt varje gång utan en cm förflyttning. Går det att lösa? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peus Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Förstår inte hur du menar, var har du filmsekvensen påslagen och hur menar du med 25-50% transparent? SNackar du green screen? Mvh /Pontus 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GutteG Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Använder du Pc eller Mac? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Stop Motion? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 Det finns monitorer som har den funktionen. Kolla med Ljud & Bildmedia. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FelixWallsten Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 Om det inte behöver vara en videosekvens utan bara en stillbild och du har en Canon DSLR med Magic Lantern kan du göra egna cropmarks med valfri opacity just för det syftet. Det finns en del tutorials på youtube, kolla efter "transparent cropmark". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSLink Posted November 29, 2012 Author Share Posted November 29, 2012 Om det inte behöver vara en videosekvens utan bara en stillbild och du har en Canon DSLR med Magic Lantern kan du göra egna cropmarks med valfri opacity just för det syftet. Det finns en del tutorials på youtube, kolla efter "transparent cropmark". Superbra tips där!!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts