movielover13 Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Ett amerikanskt TV bolag har kontaktat mig och vill ha med en film jag har gjort i deras TVshow. Först trodde dom att jag skulle lämna filmen gratis...men när jag frågade så erbjöd dom $250, vilket verkar väldigt dåligt tycker jag!? Tacksam för svar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 * Vad är det för "film" du gjort? Har du någon trailer eller liknande så vi kan försöka bedöma värdet? * Vad är namnet på bolaget som kontaktat dig? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Hur lång är den? Många betalar ju per minut. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonyverse Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 SVT betalar typ 2000 spänn/minut som jag minns. Bra att ha som jämförelse. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edegeer Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Gissar att detta är ett youtube-klipp som dom vill visa i en talkshow? Kan nog vara svårt att förhandla sig till ett riktigt bra pris. Lättare om man har flera olika intressenter. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Java ex Machina Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Ta vad du får och var glad för att du får pengar och exponering. Om det är ett YouTube-klipp kan det leda till hundratusentals eller miljontals klick. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smörgåsmannen Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 En jag känner blev kontaktad om liknande. Det skulle i princip leda till publicitet och vad jag förstår så var det lite lätt förlöjligande också. Är all publicitet bra publicitet? Ta reda på lite om showen om du bryr dig, annars ta pengarna och var glad :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Java ex Machina Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 I alla kontrakt film- och TV-bolag har när det gäller licens av visningsrätt i ett sammanhang som ett TV-program finns en speciell paragraf om att det inte får visas i förlöjligande syfte. Självklart måste en Amerikansk TV-kanal skriva under ett sånt licensavtal om de vill visa något, så se till att en sån paragraf finns med. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts