Christian van Caine Postad 27 oktober 2006 Postad 27 oktober 2006 Dunnu. Köpte den på DVD Norden här i Göteborg för några år sen för ganska många pengar, Anchor Bay Limited Edition 2002 är det i vart fall. Kan det månne vara en del av Discovering Evil Dead-dokumentären?? Sambon sitter & glor på Spider-Man just nu, så kan inte kolla för resten av kvällen.... 0 Citera
_nemo_ Postad 27 oktober 2006 Författare Postad 27 oktober 2006 Du har samma utgåva som mig så jag blev osäker. Och visst har du rätt. Den finns inte alls där, my bad :D 0 Citera
_nemo_ Postad 4 maj 2007 Författare Postad 4 maj 2007 Och nu fortsätter vi att följa utvecklingen av del 4 i serien. Blir den av eller inte??????? http://www.aintitcool.com/node/32526 0 Citera
Rabies Postad 4 maj 2007 Postad 4 maj 2007 om du ska göra en female strumpa så gissar jag på att hon ska heta Mi? Sam RaiMi 0 Citera
_nemo_ Postad 4 maj 2007 Författare Postad 4 maj 2007 om du ska göra en female strumpa så gissar jag på att hon ska heta Mi? Sam RaiMi Hahaha, självklart =)=) Sam är ju kär nu så. På tal om del 4 dåra. Jag VILL verkligen se en fjärde del. Slutet av AoD är ju klockrent för en uppföljare (den version där han försover sig). Och jag tror precis som de står i den länkade artikeln, att det skulle vara perfekt för Raimi att ta en paus från Spiderman och leka av sig lite med en Evil Dead-del. Och fan, passa på nu INNAN Bruce blir för gammal. 0 Citera
maxv Postad 10 maj 2007 Postad 10 maj 2007 Äh är det bara jag som tycker att Evil Dead 1 är en riktig jävla skitfilm?? 0 Citera
_nemo_ Postad 10 maj 2007 Författare Postad 10 maj 2007 Äh är det bara jag som tycker att Evil Dead 1 är en riktig jävla skitfilm?? Hmm, alltid intressant och veta VARFÖR någon tycker illa om en film som man själv anser vara guld. Så, VARFÖR tycker du att Evil Dead är en "riktig jävla skitfilm"? 0 Citera
maxv Postad 10 maj 2007 Postad 10 maj 2007 Jag satt mest och väntade på att filmen skulle ta slut. Jag kan inte riktigt förklara varför jag starkt ogillar filmen. men jag tycker bara att handlingen var dålig. Skulle vi kunna vända på det hela och så kan du förklara varför filmen är guld? :D 0 Citera
Java ex Machina Postad 10 maj 2007 Postad 10 maj 2007 Jag satt mest och väntade på att filmen skulle ta slut. Jag kan inte riktigt förklara varför jag starkt ogillar filmen. men jag tycker bara att handlingen var dålig. Skulle vi kunna vända på det hela och så kan du förklara varför filmen är guld? :D Förutom att den var banbrytande och stilbildande när den kom? Kolla in scenen i slutet när boken bränns och zombierna smälter. Det finns en zombie som sprutar vätska i en del av ansiktet medan den ruttnar i stopmotion i en annan del av ansiktet. Det betyder att man varit tvungen att maska ihop två bilder till en och ha en skarv mitt i ansiktet men ändå behålla rätt ljussättning. Den här filmen gjordes på riktigt låg budget av Sam Raimi när han var 21 år gammal på en tid (1981) när filmskapande var mycket svårare än det är idag. Nuförtiden krävs i princip bara en PC och en vanlig DV-kamera. Raimi hade kunnat vara en voodoo-medlem på den tiden, men med mycket mindre resurser än vi har tillgängliga skapade han något mycket mer än någon här har gjort. Respect. 0 Citera
Simon W Postad 10 maj 2007 Postad 10 maj 2007 Missförstå mig inte - jag gillar Evil Dead också... men är den bra eftersom den var svår att göra, att vi bör imponeras av prestationen? Jag tycker den är bra för vad den är, inte i dess produktionsmässiga kontext. Visst, självklart är det imponerande att han fick ihop denna klassiker med så begränsade medel. Men det gör inte filmen bättre för mig. Den är bra i sig själv, utan kunskap om hur svårt det var. 0 Citera
Java ex Machina Postad 11 maj 2007 Postad 11 maj 2007 Missförstå mig inte - jag gillar Evil Dead också... men är den bra eftersom den var svår att göra, att vi bör imponeras av prestationen? Jag tycker den är bra för vad den är, inte i dess produktionsmässiga kontext. Visst, självklart är det imponerande att han fick ihop denna klassiker med så begränsade medel. Men det gör inte filmen bättre för mig. Den är bra i sig själv, utan kunskap om hur svårt det var. Det ena utesluter väl inte det andra i det här fallet? 0 Citera
Simon W Postad 11 maj 2007 Postad 11 maj 2007 Nä, men det lät som din motivering till varför den är så bra. Men strunt samma, vi är nog på samma våglängd. ;) 0 Citera
Java ex Machina Postad 11 maj 2007 Postad 11 maj 2007 Nä, men det lät som din motivering till varför den är så bra. Men strunt samma, vi är nog på samma våglängd. ;) Jag hade kunnat sagt att jag verkligen gillar den för manuset, skådespeleriet, regin och helt enkelt atmosfären/stilen. Men det hade ju också varit en slags teknisk bedömning även fast det är sant. Frågan var ju varför man gillar den, och det är därför jag gillar den. 0 Citera
maxv Postad 13 maj 2007 Postad 13 maj 2007 Förutom att den var banbrytande och stilbildande när den kom? Kolla in scenen i slutet när boken bränns och zombierna smälter. Det finns en zombie som sprutar vätska i en del av ansiktet medan den ruttnar i stopmotion i en annan del av ansiktet. Det betyder att man varit tvungen att maska ihop två bilder till en och ha en skarv mitt i ansiktet men ändå behålla rätt ljussättning. Den här filmen gjordes på riktigt låg budget av Sam Raimi när han var 21 år gammal på en tid (1981) när filmskapande var mycket svårare än det är idag. Nuförtiden krävs i princip bara en PC och en vanlig DV-kamera. Raimi hade kunnat vara en voodoo-medlem på den tiden, men med mycket mindre resurser än vi har tillgängliga skapade han något mycket mer än någon här har gjort. Respect. Okej, jo jag förstår vad du menar jag antar att om jag hade varit lite äldre hade jag kanske gillat den mer eftersom det är en gammal film 0 Citera
Anna_Dea Postad 13 maj 2007 Postad 13 maj 2007 ED trilogin är bra mycket bättre än Spideman trilogin. 0 Citera
Usarpe89 Postad 13 maj 2007 Postad 13 maj 2007 Jag älskar Evil dead, inte bara för att det är otrolig prestation utan också för att jag tycker att filmen i sig är helt underbar. Den är tusen gånger orginellare och oväntad än 99% av all mainstream film som Hollywood spottar ur sig. Vad det gäller Remakes och uppföljare så tycker jag det skulle vara helt underbart med en fjärde del men då MÅSTE Bruce och Raimi göra den. Remakes ser jag ingen anledning till att göra men kommer det någoin tänker jag absolut se den ochs äga vad jag tycker om den då. Någon som vet om det kommer någon Latex bok utgåva av Army of darkness föresten? Skulle vara kul o ha alla tre:) 0 Citera
kvällensdebatt Postad 13 maj 2007 Postad 13 maj 2007 Evil dead är ju as go. Re-maken längtar ja till. De vise ni väll att de bli trejde gången han gör evil dead. Dom gjorde ju först en.. en en till som är den kännda. och nu igen. Bruce bli aldrig för gammal... han äger ju så in i... Ni som är Bruce fann får ju inte missa "my name is Bruce " 0 Citera
Anna_Dea Postad 13 maj 2007 Postad 13 maj 2007 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 1 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Du accepterar att inte posta inlägg som leder till eller innehåller personangrepp, hot eller uttrycker missaktning, nedvärdering för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, kön, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse. Mvh JxM Administratör, Voodoo Film forum TRor de flesta som är intresserad av Evil Dead vet de mesta om det. 1 Citera
_nemo_ Postad 13 maj 2007 Författare Postad 13 maj 2007 Skulle vi kunna vända på det hela och så kan du förklara varför filmen är guld? :D Oj, nu skulle jag kunna skriva i en timme. KREATIVITETEN! Där har du den främsta anledningen till varför jag älskar filmen. Och att rabbla upp allt som är kreativt skulle ta den där timmen, men jag skriver den korta versionen. Att kolla hur de gjorde den här filmen är ju inspiration för en amatörfilmare så att det skriker om det. Sen så är ju Raimis kameraarbete så utsökt som det kan bli. Verkligen älskar hur den är filmad. Bruce Campbell som Ash! Behöver man säga mer? Storyn tar jag för vad den är. Inte på för stort allvar. Men den är underhållande och klockren just pga det, den försöker aldrig vara något den inte är. 0 Citera
Crille_arn Postad 13 maj 2007 Postad 13 maj 2007 Jag tycker att Evil Dead är bland de skönaste filmerna som gjorts. och Bruce är min gud! Men om jag aldrig hade hört talats om Evil Dead och funnit Evil Dead 1 i en gammal gaderob så hade jag nog tyckt att den vart as frän! Jag hade dock inte hyllat den eller haft större intresse. Och om filmen nyss släpptes på vhs idag som en random amatör skräckis och jag hade mot all förmodan hyrt den så hade jag troligen tyckt att den varit så värdelös att jag hade brännt filmen och skickat pengar till butiken. 0 Citera
EvilElvis Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Vilket av alternativen är du själv? För att vara lite on topic så är Evil Dead trilogin några av mina favoritfilmer. 0 Citera
kvällensdebatt Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 1 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Du accepterar att inte posta inlägg som leder till eller innehåller personangrepp, hot eller uttrycker missaktning, nedvärdering för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, kön, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse. Mvh JxM Administratör, Voodoo Film forum 0 Citera
_nemo_ Postad 14 maj 2007 Författare Postad 14 maj 2007 Plus att jag undrar vad du menar med att de gjort ettan två ggr? För tvåan är INTE en remake som flera verkar tro. Within the woods är ju inte heller samma film. 0 Citera
kvällensdebatt Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Plus att jag undrar vad du menar med att de gjort ettan två ggr? För tvåan är INTE en remake som flera verkar tro. Within the woods är ju inte heller samma film. Within the woods trode jag var en re-make? eller att den första filmen kom efter den.. att evil dead är en re-make på Within the woods .. de är bara vad jag läst.. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.