Gå till innehåll

Recommended Posts

En post-apocalyptisk film om naturen och miljön. Budskapet ligger i att det i huvudsak handlar om vi måste ta hand om naturen för att vi själva inte ska gå under, då jag tror att naturen alltid kan hitta tillbaka även om människan dör.

 

Jag har försökt skapa en känsla av att allt ska vara lite målat eller sagolikt. Alla effekter är inte superbra och den mesta green screeningen är halvbra då jag filmat under dåliga ljusförhållanden i mitt eget kök. Jag har för det mesta använt mig av after effects och även fått hjälp med en 3D animerad båt och havsmiljö som är med i filmen.

 

Det är egentligen ett skolprojekt i samband med en kurs på högskolan kristianstad, men kände att jag ville ha lite kritik från annat håll mer än bara lärare. :)

 

 

 

Till utrustning har jag haft en egenbyggd green screen med hjälp av pvc-rör som ställning och grönt tyg. Kanske inte bästa gröna tyget. Men det fungerade ju.

 

Kamera: Canon eos 550D.

Program: After Effects, Photoshop, Premiere, Audacity, Autodesk Maya

Länk till kommentar
Share on other sites

Fint visuellt! Du har verkligen fått till något snyggt, med tanker på omständigheterna. (Kök o greenscreen). Skulle dock rekommendera dig att inte nämna hinder i produktionen nästa gång. Nu tittade jag igenom filmen med inställningen (greenscreen i kök.....). Jag hade sagt att den var snygg även falls du inte nämnt produktionshindren.

 

Det var en fint skriven monolog, men den som läste den gjorde det inte särskilt bra. Rösten var väldigt tam och otajmad. Tyvärr drog detta ner filmen ganska så rejält. Men voice over är riktigt svårt, jag vet.

 

Men du har lagt hjärta o stjäl i den, och det syns. Bra jobbat!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för responsen! :) Bra att du nämnde det med voice overn. Ska tänka på det, då jag funderar på att försöka översätta den till engelska så småningom.

Kanske kan det vara en idé med lite mer utrymme för pauser mellan berättandet också? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var en fint skriven monolog, men den som läste den gjorde det inte särskilt bra. Rösten var väldigt tam och otajmad. Tyvärr drog detta ner filmen ganska så rejält.

^Håller med. Känns som att den kunde kortats ner bra mycket också, skippa miljöbeskrivningar etc, för om du behöver sånt så gör du inget vidare jobb film-mässigt.

 

Greenscreen-materialet var ju inte så farligt, hade behövt rensas upp lite men annars såg det ju helt okej ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...