Gå till innehåll

Feedback på action sekvens.


Joe Hill

Recommended Posts

Mer rekyl som sagt sen kan du även använda letterbox så ser det genast lite mer "actionfilm" ut.

 

Gillar att du la in hylsorna som flyger, samt att du la in att flaren påverkar ljuset på skådespelaren, dessa 2 saker är ofta sånt som gör att dessa typer av scener blir orealistiska hos amatörfilmskaparna.

Angående röken skulle jag ha kvar mängden men skala ner den aningen sen kanske lite mer opacitet så blir det nog prima :)

 

 

Nu vet jag inte ifall det är du som är med i klippet eller en skådespelare, men ett tips är att innan personen skall använda sig av ett vapen låta dom kolla hur det vapnet faktiskt ser ut när det används.

 

Exempel, Det ser ut som att det är en famas g2 i bilden (ingen vapenexpert, men jag tycker mig kunna se g2:ans magasin som hastigast)

En snabb sökning på youtube ger mig detta klipp @ ca 20 sekunder in i filmen så ser du hur rekylen fungerar på denna typ av vapen.

Den har ett ganska stabilt tryck som sakta trycker bakåt, inte samma typ av rekyl man vanligtvis ser i film.

Jämfört med klassikern, Ak:n i alla dess former så har ak:n en mer ryckig form av rekyl.

Som visas i klippet.

 

Ska man göra en actionfilm som ska ha en så bred målgrupp som möjligt skulle jag nog gå med den lite ryckigare rekylen då det är den som är globalt accepterad även fast det ser ut som att du lyckades fånga vapentypens riktiga rekyl i ditt klipp :P

 

Blev lite längre svar än jag trodde men jag hoppas det hjälper och bra jobbat :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
Tack för svar.

Sådär då har jag ändrat något i color correction samt tagit bort nästan all rök. Dock så fick jag inte till en snygg rekyl i post.

 

Här är resultatet av den trailer jag gjort.

 

The Shootout - YouTube

 

Hej!

 

Blev något bättre. men fundera på att lägga till letterbox på den:

Som i denna film.

 

Angående rekylen så är det svårt att ändra/lägga till sånna effekter, så det man får göra är att "lura" tittarna.. Det du kan göra är att lägga in skakningar i klippet.

Man kan komma undan med mycket med den effekten och den används främst inom action genren.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Det såg fint ut! Det som jag kan sakna är lite gnistor och partiklar som flyger ur mynningsflamman, det skulle ge det hela lite mer liv. Lek lite med Particle world eller Particular så blir det nog pricken över i:et.

 

Gillade reflektionerna du lagt in på ansiktet och kroppen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...