Gå till innehåll

Teaser/Trailer till sommarrysaren "Döden på hospitalet"


Backa Studios

Recommended Posts

Ta gärna en titt på Trailern till "Döden på hospitalet" en teatersommarrysare som kombinerar skräckfilm och teater i en unik mix.

Föreställningen blandar scenkonst med teater och spelas i Örebro under sommaren och Backa Studios har stått för de filmer på 9 min som spelas i föreställningen samt den trailer som gjorts för att promota föreställningen och som visats lite överallt i Örebro län.

Kamera: Canon 5d Mark II

Musik: Pro Scores

Länk till kommentar
Share on other sites

Sa absolut inget om storyn och i mina ögon såg det ut som klipp från tre olika filmer - Ingen riktig konsistens i look och färgval. Sen kan man ju ta upp den där hemska vignettringen eller Pro Score musiken, men det är svårt att säga något om filmen i sig utifrån det som visas. Som trailer eller ens teaser tycker jag inte den imponerar speciellt mycket - Den färdiga filmen kan ju däremot vara jättebra :)

 

Du kan ju prova att klippa ihop en ny trailer, med dialog och klipp i en ordning som följer storyn :bire Då kan man säkert få en bättre blick av hur den färdiga filmen ser ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

@Tolin

Som du ser Tolin så står det i texten till teaser/trailern att den kombinerar film med teater. Detta är alltså en teaser till en teaterföreställning som innehåller en del filmiska element. Finns ingen färdig film som detta skall locka till så det finns ingen story i de filmiska bitarna utan teaterdelarna. Filmiska teasers behöver ju inte bara användas till spelfilmer.

Tråkigt att du verkade bli så upprörd över musik (Pro scores används flitigt till just trailers och vi tycker personligen att det funkar bra att använda i brist på tid och större budgetar men vi tar gärna emot tips på bättre snabba och ekonomiska lösningar om du har) och vingnettringen (som användes då hela föreställningen samt film skall spegla tidigt 1900-tal och ge ett lite äldre intryck utan att vi för den delen ville göra den svartvit.

Som sagt synd att du inte gillade den. Smaken är ju olika och personligen gillar vi teasers som inte visar/berättar för mycket. Sett teasern till nya "Super8"? Säger inte mycket om storyn men skapar intresse.

Länk till kommentar
Share on other sites

@Tolin

Som du ser Tolin så står det i texten till teaser/trailern att den kombinerar film med teater. Detta är alltså en teaser till en teaterföreställning som innehåller en del filmiska element. Finns ingen färdig film som detta skall locka till så det finns ingen story i de filmiska bitarna utan teaterdelarna. Filmiska teasers behöver ju inte bara användas till spelfilmer.

Tråkigt att du verkade bli så upprörd över musik (Pro scores används flitigt till just trailers och vi tycker personligen att det funkar bra att använda i brist på tid och större budgetar men vi tar gärna emot tips på bättre snabba och ekonomiska lösningar om du har) och vingnettringen (som användes då hela föreställningen samt film skall spegla tidigt 1900-tal och ge ett lite äldre intryck utan att vi för den delen ville göra den svartvit.

Som sagt synd att du inte gillade den. Smaken är ju olika och personligen gillar vi teasers som inte visar/berättar för mycket. Sett teasern till nya "Super8"? Säger inte mycket om storyn men skapar intresse.

 

En teaser är en teaser - Detta var snarare en dålig trailer (Du kan ju ta och titta igenom Super8 teasern ett par gånger till för tips) :) Och "en sommarrysare som kombinerar skräckfilm och teater." säger inte alls rakt ut att det är en teaterföreställning det handlar om, men nu vet jag! :D Sen var det roligt att du tolkade mitt nämnande av Pro Score-användandet som en upprörd kommentar, det var bara ett påpekande :)

Hursomhelst så förstår jag att du är en teater-människa och ingen filmskapare, och att det är där de små bristerna framkommer, men försök ta till dig allt som sägs och reflektera över det, även om du själv kanske inte håller med! Kan tänka mig att man måste kunna ta kritik inom teater också? :D Ser däremot ut som en väldigt intressant pjäs!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyvärr Tolin, är ingen teatermänniska utan gjorde denna "trailer samt de filmiska inslagen till den teaterföreställningen "Döden på hospitalet" åt Teaterföreningen Teatervalvet i Örebro. Dock är det teaterskådisar medverkande men de felaktigheter du anser att denna trailer innehåller få vi i filmteamet såklart stå för.

Alltid kul att få olika personers åsikter. Man kan ju inte göra saker som alla tycker om.

Vi tar till oss av kritiken och försöker alltid göra bättre produktioner.

Ha en bra dag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...