Gå till innehåll

Att älska i helvetet (kortfilms produktion) 550d, zoom h4n


Creat0r

Recommended Posts

Detta är uppsättning/provfilmning av en scen från min kommande kort film "ATT ÄLSKA I HELVETET"!

Detta är de skådespelarna som vi valt ska vara med i produktionen som förväntas dra igång i augusti.

 

Filmen handlar om två killar som är hemligt kära i varandra och drar ut till en sjö för att fiska tillsammans och

där ute stöter de på ett osynligt odjur/demon som får dem att inse vilka de är och vad dom känner för varandra.

 

Utrustning: Canon 550d, Zoom h4n

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Udda mig föredrog skådisarna i förra klippet. Annars ser det ju bra ut! Musiken och det platta färgvalet får det däremot att kännas väldigt montage-aktigt, kanske gå för någonting mer rått? Ingen musik och mer skarpa färger - Då tror jag känslan skulle förmedlas bättre :)

 

Men bra jobbat! Hoppas produktionen går bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för intresset, jag tycker dock dom här två killarna är mycket bättre för just den här filmen! Men jo utan musik funderar jag också på i just den här scenen (som i den klara filmen kommer utspela sig vid en sjö när de står och fiskar).

Länk till kommentar
Share on other sites

tycker dessa två nya snubbarna gav mer seriositet och jag tycker även du ska fortsätta köra på matta färger... inte superflat-aktigt, utan mer filmiskt helt enkelt. var lite överexponerat i vissa scener men det är ju provfilmning så det känns dumt att klaga på det.

 

schysst musikval också. även om det är svårt att se helheten och därmed avgöra om musiken passar eller inte. killen till vänster är otroligt fotogenisk förresten. lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...