Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena, jag skulle vilja ha lite tips på hur man gör så att det ser ut som att själen går ut ur kroppen. Jag läste nånstans på Voodoo Film att man skulle filma när man låg i sängen, sen när man gick upp ur sängen och sedan dubbel exponera. Hur gör man det?

Jag använder mig utav Sony Vegas Pro 10.

MVH Hampus

Postad

Borde väll bara vara att ändra opaciteten så översta lagret blir genomskinligt. Dvs att filma en gång när ingen ligger i sängen och en gång till när personen ligger i sängen och går upp. Detta med kameran på exakt samma position och inställningar, är ju bara låta kameran rulla utan att stänga av mellan gångerna så man inte riskerar att ändra något.

Sedan borde det ju bara vara att placera när ingen ligger i sängen på det undre videospåret och när personen ligger i sängen i det övre videospåret. Sedan dra ner opaciteten på det övre videospåret.

Vad de kallar att ändra opaciteten i Vegas vet jag inte. Kolla efter opacity, transparens och superimpose.

Edit: Läste inte tydligt. Om personen ska ligga kvar i sängen samtidigt som själen går upp kanske det finns andra sätt som är bättre.

Postad

Filma när du ligger i sängen typ 10 sekunder sen går du upp i samma klipp, sen är det bara klippa bort delen där du går upp och lägga den överest och sen dra opaciteten. Borde inte vara så svårt, inte för jag testat men :P

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...