collo Postad 23 maj 2004 Postad 23 maj 2004 västerås?.. det va det värsta.. men jag är som sagt på.. frågan är bara vem/vilka som skall ta tag i det, men jag kan komma med en hjälpande hand om detta behövs! 0 Citera
bellman Postad 28 maj 2004 Postad 28 maj 2004 IRL. Låter kul. Det händer en hel del när man icke kikar på forumet på ett tag. Plats borde egentligen inte spela någon roll, om intresset finns. Personligen tycker jag att det vore bättre att inte ha IRL-träff i samband med festival eller annan happening. Då försvinner fokus lätt till andra ting. 0 Citera
Wallin Postad 28 maj 2004 Postad 28 maj 2004 Västerås ligger någonstans två sjättedelar uppåt mot mitten från Skåne, men om man tar med i beräkningarna att det är Sveriges tråkigaste stad så bör forumträffen hållas någon annanstans. Men jag är med. 0 Citera
collo Postad 1 juni 2004 Postad 1 juni 2004 okej. första bästa happening får vi träffas då!. 0 Citera
max lauritzen Postad 1 juni 2004 Postad 1 juni 2004 Låter skitkul, men problemet är just var. Anledningen till att det funkar så bra på internet är just att man kan snacka med folk och spåna ideer utan att behöva bila i fem timmar. Enligt min åsikt räcker inte internet till om man letar folk till sitt filmprojekt, mm Därför har jag och några andra startat en filmförening i stockholm, där vi träffas en gång i månaden och gör olika aktiviteter tex.visar varandras filmer, anordnar seminarier samt snackar filmideer. Vi är nu fullt uppe i att värva medlemmar (max_701@hotmail.com om du e intresserad). Jag har varit lite inne på ideen att anordna en stor utomhus-filmvisning i höst, där man visar sin film, träffas och snackar, byter ideer osv. Jag har då (självklart) tänkt stockholm, men men.. Om det finns störst intresse söderut så kanske man kan ändra plats (eller så blir vodooofilms IRL-träff och ovanstående förslag två olika saker). Jag tycker dock att vi ska vara där intresset är störst och inte göra nån kompromisslösning genom att ta staden i mitten. Jag tror mycket väl att man kan få massa bidrag för en sån grej, förhoppningsvis även sponsorer. Samt angagera fler filmföreningar. Kort sagt: Skitkul idé! Jag hjälper gärna till. Förslag: man visar varandras filmer och minglar Tid: i höst! (om vi sätter ett datum så blir det av) 0 Citera
collo Postad 2 juni 2004 Postad 2 juni 2004 max lauritzen -> låter som en grymt bra idé. jag är på i alla fall om det inte krockar med något annat. det enklaste vore ju å bara sätta nått datum. visst kommer det blir folk som inte kan, men det går inte att undvika på nått sätt.. så den som känner sig mest delaktig i planeringen får väl sätta ett datum helt enkelt. 0 Citera
max lauritzen Postad 2 juni 2004 Postad 2 juni 2004 Kul! men vart ska vi vara? antar att det bara är jag som vill vara i stockholm. 0 Citera
sw33t Postad 2 juni 2004 Postad 2 juni 2004 Nej :D men göteborg är inte helt fel de heller. för rent ärligt så kommer de inte skada någon det minsta om vi väljer en plats där vi kan få lite publicitet. 0 Citera
Twizz Postad 3 juni 2004 Postad 3 juni 2004 Jag är nog också helst i sthlm. Men jag kan även åka en bit om det blir lite folk som ska träffas. 0 Citera
max lauritzen Postad 3 juni 2004 Postad 3 juni 2004 Jag skulle kunna lägga ner min själ på att arrangera en utomhusvisning på tex. gärdet eller djurgården i stockholm. Fixa sponsorer å allt. Det kan funka. Så får man till så att många voodoofilmare e där :e Någon som vill hjälpa till? 0 Citera
sw33t Postad 4 juni 2004 Postad 4 juni 2004 Det går klart att fixa. Men det behövs en hel del folk bakom. Det vill säga som säkert kan sägas komma. 0 Citera
max lauritzen Postad 4 juni 2004 Postad 4 juni 2004 precis. Tim. vi behöver en hemsida. På hemsidan kan besökarna sen skriva på en intresseanmälan. i övrigt borde vi på nåt sätt undersöka hur många här på voodoofilm som skulle komma. 0 Citera
Opus Postad 4 juni 2004 Postad 4 juni 2004 Det låter som ett roligt förslag och jag kommer gärna till stockholm isf. 0 Citera
metsaen Postad 4 juni 2004 Postad 4 juni 2004 I anslutning till nästa upplaga av Göteborgs Filmfestival? :) 0 Citera
Moiraine Postad 4 juni 2004 Författare Postad 4 juni 2004 Ja metsaen det kan man ju ha, men det är ett ganska bra tag tills dess....förvisso bra för att kunna förbereda sig. 0 Citera
Moiraine Postad 4 juni 2004 Författare Postad 4 juni 2004 Kul förresten att ämnet fortfarande är igång...det måste ju bara betyda att det finns intresse så det bör räcka för en träff. ;) 0 Citera
collo Postad 5 juni 2004 Postad 5 juni 2004 metsaen -> ja, varför inte. det är rätt lång tid tills dess men det är nästan bättre så har man nått å se fram emot och så har man mer tid och planera också. hemsida låter oxå bra vem som nu nämde det. jag e på allt :) 0 Citera
Moiraine Postad 5 juni 2004 Författare Postad 5 juni 2004 haha, jag är också med på allt. :) Jo tanken med Novemberfestivalen finns ju också. Och inga träffar utesluter ju de andra heller så varför inte försöka organisera flera. Folk som inte kan komma på det ena kanske kan komma på det andra osv. 0 Citera
Jossa Postad 6 juni 2004 Postad 6 juni 2004 Jag tycker att det skulle vara jättekul med en träff eftersom det skulle vara kul att umgås lite med filmmänniskor. Hjälper gärna till om det behövs:) 0 Citera
sw33t Postad 6 juni 2004 Postad 6 juni 2004 Tja för de som vill träffa filmmänniskor så kommer ju Amatöfilm Stockholm hålla aktiviteter hela sommare. Och den här månaden blir det en filmvisning av medlamars filmer och andra bjudna. 0 Citera
max lauritzen Postad 11 juni 2004 Postad 11 juni 2004 Jag tycker inte vi ska ha det i samband med en filmfestival... jag tycker vi ska göra nåt eget. Det känns som om det skulle kunna bli Stockholm Vs Göteborg. Vilket kommer leda till att det blir inget alls? Nu måste vi ta oss samman å bestämma plats. innan dess kan vi inte göra något. Och lyssna på sw33t! Vi e 25 aktiva framför och bakom kamera på amatörnivå som umgås och hjälper varandra i filmprojekt. Bli medlem! 0 Citera
Opus Postad 12 juni 2004 Postad 12 juni 2004 Stockholm är väl det bästa, det borde ju i snitt vara närmast och enklast för alla intresserade att komma till... 0 Citera
max lauritzen Postad 13 juni 2004 Postad 13 juni 2004 Håller med dig Opus. Men var i stockholm? Gärdet, vid filmhuset? Kungsträdgården? Djurgården? Antaglingen kan vi inte vara på nåt så megacentralt ställe.... men det skulle va tufft..man får väl drömma i alla fall :) Jag skulle kunna fixa så att vi kan vara på dieselverskstan i Nacka (eller var det nu låg). Min mamma känner en som jobbar där. men det är kanske lite för ocentralt. jag vet inte. 0 Citera
collo Postad 14 juni 2004 Postad 14 juni 2004 äsch. platsen spelar väl inte så stor roll. det är vad vi gör av det som avgör hur bra det blir. men jag tvivlar på att det inte skulle bli bra :) 0 Citera
nykvist Postad 14 juni 2004 Postad 14 juni 2004 Äh, trams! Alla vet vi ju att östra Sverige och då framförallt Sthlm är passé inom filmsammanghang. Det är Västra Götaland som gäller. Göteborg eller Trollhättan! *lillebrorskomplexet vaknade* 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.