Jump to content

Intresserade filmskapare i Gävle

qm-alexander
 Share

Recommended Posts

Hejsan Alexander heter jag och har ett otroligt stort intresse för film och allt som har att göra med detta.

Jag söker nu folk som delar samma intresse och skulle vilja göra film i Gävle.

Mina kunskaper är allt från att driva projekt till att animera 3D i (Maya) och utveckla hemsidor, men ser mig själv som en projektledare.

Hör av er om ni bor i gävle (Eller i närheten) så kan vi diskutera lite om vad för typ av filmer vi kan göra osv.

Ha det gött alla!

MVH Alexander

Hej Alexander.

Jag bor i Gävle och är grymt filmintresserad. Jag planerar att söka in till Trollhättans filmproduktions-program (som är en producentlinje) och lite erfarenheter hade varit förbaskat bra. Jag har inga förkunskaper alls förutom en känsla av vad som fungerar i en berättelse och gillar att fantisera, så om du vill bolla idéer och ha hjälp med allt bakom produktionen så hjälper jag gärna till!

• 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By samhennerfors
      Hej allesammans jag och några till har startat ett kortfilmsteam på hobbynivå. Just nu har vi ingen budget men med tiden kunna söka bidrag. Vi har vart aktiva sen i vintras så vi är ganska nya som team men som enskilda har vi olika bakgrund och erfarenhet. Vi har gjort två kortare filmer och två större projekt med olika genre. 
      Vi är just nu inte så många och söker alla sorters teamroller till framtida projekt. Är du intresserad av att veta mer skicka gärna pm.
      Vi håller oss runt örebro och filmar just nu:) och vi söker omgående. 
      Ps! Vill även meddela att de bara är toppenmänniskor med i detta team, alla är drivna, aktiva och superhärliga människor.

• By Sunil87
      Jag och några kompisar gjorde en långfilm utan budget, här är trailern:
      https://youtu.be/LGWWL-eGs6w
      Filmen blir ca 1h 30min och är lite av en skräckkomedi roadtrip rulle genom den fiktionella staden Långboda under en zombieapokalyps.
    • By masayat
      Hi all,

Sorry this is mostly not written in Swedish - I am an aspiring film producer originally from Japan. After working at Warner Bros in Los Angeles as a trainee and then at a Japanese animation production company Genco, I am now looking to relocate to Sweden as soon as the coronavirus insanity is settled.

Jag söker aspirerande manusförfattare som vill arbeta med två projekter med mig tillsammans. Both to be written in Swedish.

1. Feature film: Coming of age between two teenage boys set in Norwegian countryside - similar vein as "CALL ME BY YOUR NAME" "MOONLIGHT" "WEEKEND". It's based on a YA graphic novel published in Sweden.

2. TV series pilot/series development: 1 hour drama serie (crime, thriller) set in Sweden. Think "KALIFATE" meets "Störst av allt". I would appreciate if you're is familiar with refugee community in Sweden, because that is where I really need local writer's voice the most.

Let's be upfront. I am willing to compensate, but this is very limited as much as USD200 for each project as I am paying from my pocket money. But we can discuss and come up with anything else I have to offer. Ideally we can spend 3-6 months from development to one rewrite.

If anyone here is interested, please reach out to tajikaprod@gmail.com with your resume and a sample.

Here's a bio about me:
      Originally from northern Japan, Masaya Tajika is an aspiring producer and a graduate of UCLA, MFA Producers Program. After a year as a Business Analyst Trainee/Creative Intern at Warner Bros, he is back in Tokyo, working with a production company Genco Inc.
      since January 2018, in charge of production coordination, international sales and co-production.

Masaya has broad experience in various types of content from animation to live action. Recently he assistant-produced a Japanese animated feature In This Corner (and Other Corners) of the World (2019) in Japan, and produced two other live action feature in the US, Love Goes Through Your Mind (2018) and The Way You Look Tonight (2019), in addition to several short films.

Feel free to contact with questions, too!

Thanks.
      Masaya
    • By Nilsmarcus
      Hej!

Jag skriver otroligt mycket musik och en stor del utav den är symfonisk musik. Jag är givetvis medveten om att filmmusik och liknande ska skräddarsys till ändamålet, det är lite det som är tjusningen. Är öppen för alla möjliga projekt.
      Nedanför här hittar du länkar till lite musik jag har gjort.

"Ghost key" -
      (5:52)  
      "Don´t open it!"
      (5:32)  
      "Return of the Judge"
      (0:58)  
      Mer musik hittar ni på min youtube-kanal:
      https://www.youtube.com/channel/UCmTbYQ-aZqQNhKQsbU41Enw/featured?view_as=subscriber

Kontakt: Marcussjokvisth@gmail.com

Mvh
      Marcus
    • By A Nordqvist
      Hej!
      Jag söker en aspirerande manusförfattare som vill utveckla ett lärande projekt tillsammans.
  • Create New...