Jump to content

Manusförfattare Sökes

Recommended Posts

Hi all,

Sorry this is mostly not written in Swedish - I am an aspiring film producer originally from Japan. After working at Warner Bros in Los Angeles as a trainee and then at a Japanese animation production company Genco, I am now looking to relocate to Sweden as soon as the coronavirus insanity is settled.

Jag söker aspirerande manusförfattare som vill arbeta med två projekter med mig tillsammans. Both to be written in Swedish.

1. Feature film: Coming of age between two teenage boys set in Norwegian countryside - similar vein as "CALL ME BY YOUR NAME" "MOONLIGHT" "WEEKEND". It's based on a YA graphic novel published in Sweden.

2. TV series pilot/series development: 1 hour drama serie (crime, thriller) set in Sweden. Think "KALIFATE" meets "Störst av allt". I would appreciate if you're is familiar with refugee community in Sweden, because that is where I really need local writer's voice the most.

Let's be upfront. I am willing to compensate, but this is very limited as much as USD200 for each project as I am paying from my pocket money. But we can discuss and come up with anything else I have to offer. Ideally we can spend 3-6 months from development to one rewrite.

If anyone here is interested, please reach out to tajikaprod@gmail.com with your resume and a sample.

Here's a bio about me:

Originally from northern Japan, Masaya Tajika is an aspiring producer and a graduate of UCLA, MFA Producers Program. After a year as a Business Analyst Trainee/Creative Intern at Warner Bros, he is back in Tokyo, working with a production company Genco Inc.

since January 2018, in charge of production coordination, international sales and co-production.

Masaya has broad experience in various types of content from animation to live action. Recently he assistant-produced a Japanese animated feature In This Corner (and Other Corners) of the World (2019) in Japan, and produced two other live action feature in the US, Love Goes Through Your Mind (2018) and The Way You Look Tonight (2019), in addition to several short films.

Feel free to contact with questions, too!

Thanks.

Masaya

• 2 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By A Nordqvist
      Hej!
      Jag söker en aspirerande manusförfattare som vill utveckla ett lärande projekt tillsammans.
    • By Nilsmarcus
      Hej!

Jag skriver otroligt mycket musik och en stor del utav den är symfonisk musik. Jag är givetvis medveten om att filmmusik och liknande ska skräddarsys till ändamålet, det är lite det som är tjusningen. Är öppen för alla möjliga projekt.
      Nedanför här hittar du länkar till lite musik jag har gjort.

"Ghost key" -
      (5:52)  
      "Don´t open it!"
      (5:32)  
      "Return of the Judge"
      (0:58)  
      Mer musik hittar ni på min youtube-kanal:
      https://www.youtube.com/channel/UCmTbYQ-aZqQNhKQsbU41Enw/featured?view_as=subscriber

Kontakt: Marcussjokvisth@gmail.com

Mvh
      Marcus
    • By Malmborg
      FOTOGRAF / REDIGERARE SÖKES till
      Mechanic Eye

Nu utökar vi vårt produktionsteam med en till fotograf med redigeringskunskaper. Vi ser gärna att du är en person med stort personligt engagemang och driv som vet att det lönar sig i slutändan. Om du vet hur du hanterar din filmkamera och har ett sinne för hur du vill ha din ljussättning runt omkring är du rätt person för oss.

Arbetsuppgifter
      -Du kommer att vara vår A-fotograf i våra större och mindre projekt. Där det närmaste stora projektet är vår långfilmssatsning med arbetsnamnet Under Jord, med planerad produktion under 2019.
      -Du kommer att få huvudansvaret för redigering med möjligheten att själv styra om och hur du vill inkludera oss övriga med redigeringskunskaper i ditt arbete.
      -Tillsammans med våra manusskribenter för kortfilmer och sketcher kommer du också att få huvudansvaret över vår planerade Youtube-verksamhet. Där du kommer att få filma och redigera material till vår kanal.

Kvalifikationer
      -Du har erhållit dig kunskap i filmfotografering på ett eller annat sätt, via utbildning eller ditt brinnande filmintresse.
      -Du och din kamera är bästa vänner med varandra och du vet vad ni behöver runt omkring er för att fånga den bästa möjliga scenen på film.
      -Du hanterar efterarbetet bra och strävar alltid efter att nå ett perfekt resultat.
      -Du är en person med stort engagemang och driv och uppskattar långsiktiga samarbeten och att göra karriär tillsammans med ditt team.
      -Du bor i Borås med omnejd, är villig att flytta till eller har möjlighet att pendla fritt till och från.

Lön
      Till en början Projektbaserad, vid långsiktigt samarbete även fast lön.

Sök jobbet
      Ansökning görs till Robin.malmborg@mechaniceye.com, bifoga cv och en presentation om dig själv där du berättar om vem du är, hur du ser på framtiden och hur du önskar utvecklas tillsammans med oss.

Har du frågor så kontakta oss via sociala medier eller privat, alla våra kontaktuppgifter finns på vår hemsida http://www.mechaniceye.com.
    • By Namnet
      Jag såg att det fanns ett behov av att köpa kortfilmsmanus och liknande. Själv älskar jag att skriva manus och har även lite utbildning inom området. Jag har skrivit flera manus själv, i långfilmsformat, kortfilmsformat, dokumentärt och reklamformat.

De manus jag har skrivit är främst för min egen del. Vissa har jag förverkligat och filmat själv. Eftersom att jag skriver såpass ofta och mycket så tänker jag att jag lika gärna kan skriva åt andra också. Värt att nämna är att jag har varit med i flera produktioner i roller som regissör, foto, ljud, klippare, grading, FAD, producent och manusförfattare såklart. Detta tänker jag kan vara en bra erfarenhet eftersom att jag då har koll på hur jag kan anpassa manusen efter t. ex. filmbudget, effekter och andra önskemål.

Hur som helst, vill du köpa ett kortfilmsmanus av mig så säg till! Jag skriver gärna på beställning, ni kan ha en idé, ämne, genre, scen m.m. som jag ska anpassa mig efter, eller så låter ni mig ha fria händer och skriva om vad jag vill. Ni kan även välja hur lång filmen ska vara. Helt enkelt är jag väldigt flexibel och ni kan ställa krav på mig.

Är du intresserad så skicka ett PM till mig!

Mvh

Namnet
    • By PabloFernandez
      Hej Alla. Nu har vi filmat klart långfilmen Finding Alice och klippningen har satt igång.
      Vi vet redan nu att vissa saker behöver kompletteras och detta är schemalagt 31-Aug till 3e-Sep

Filmen är independent finansierat så det vi söker är folk som är villiga att vara med 4 dagar, träffa massa med sköna filmare och hjälp oss avsluta.

Hör av dig till info@laithaus.com och berätta lite om dig själv.

Stor kram.

• Create New...