Silce Postad 16 februari 2011 Postad 16 februari 2011 Vilka filmer anser ni vara de bästa av de som utkom 2010? 0 Citera
_nemo_ Postad 17 februari 2011 Postad 17 februari 2011 Hemligheten i Deras Ögon är förra årets bästa film, och bland det bästa jag sett någonsin (Den kom ut 2009 egentligen, men kom till Sverige 2010) Andra riktigt bra filmer: King's Speech, Black Swan, Scott Pilgrim vs The World, The Social Network, Inception, A Single Man (2009 egentligen den med), Armadillo 0 Citera
Christian van Caine Postad 17 februari 2011 Postad 17 februari 2011 För mig var det utan jämförelse Inception :-) 0 Citera
Mattihp Postad 17 februari 2011 Postad 17 februari 2011 Har inte sett Black Swan än, men tror att den platsar också. Min ordning: 1.Micmacs - Otroligt smart, snygg och riktigt jäkla rolig. Jeunets bästa? 2.Gainsbourg - Vie Héroïque - Sfár är inte perfekt som regissör. Filmen har sina brister, men den enorma charmen och greppen han använder gör detta till en ruggigt bra film. Fantastiskt skådespel och underbar musik. 3.Inception - Något av det bästa från Hollywood på ett bra tag. Psykologiskt, smart och välspelat. Snyggt också. Dock så känns det som att Nolan egentligen hade velat göra den mindre konkret. Dock så passar den fler tittare än bara intellektuella nu. Behövliga kompromisser antar jag. 0 Citera
Ivve Postad 18 februari 2011 Postad 18 februari 2011 Black Swan och Micmacs är nog de två filmerna som har inspirerat mig mest. Också måste jag säga att jag var imponerad av som så många andra av komplicerade Inception när den kom. Sen var jag positivt överraskad med Sebbe för berättartekniken, stilen och tonen. Även ifall man sett något liknande förut och man kunde se tydliga influenser från andra filmer i den tyckte jag att den höll ett högt mått och tråkade aldrig ut mig. 0 Citera
Silce Postad 18 februari 2011 Författare Postad 18 februari 2011 Intressant! Presenterar min egna tio-i-topp på bloggen, http://bazinblogg.blogspot.com/, med start i dag! Jag kommer där släppa en placering om dagen fram tills Oscargalan. Häng med och läs och diskutera! 0 Citera
Silce Postad 19 februari 2011 Författare Postad 19 februari 2011 I går: Plats 10: The Fighter. En av årets bästa filmer eller ej? I dag: Plats 9 presenteras - http://bazinblogg.blogspot.com/ 0 Citera
Pace Postad 19 februari 2011 Postad 19 februari 2011 Silce, den som vill läsa dina förutsägelser över vinnare kan gå in på din blogg via länken. Att lägga upp varje nytt inlägg i den här tråden fortsättningsvis räknas som spam. 0 Citera
daarco Postad 21 februari 2011 Postad 21 februari 2011 Jag måste lägga till en film här. Kick-Ass! När jag gick ut från bion på den så var jag i extas. Jag hade hört att den skulla vara lite småbra, men var inte alls förberedd på vilken grym film det var : ) Man kan säga att jag hade samma känsla efteråt som när jag såg Inception! 0 Citera
helene81 Postad 24 februari 2011 Postad 24 februari 2011 jag måste faktiskt säga att jag var litet besviken på Inception. Men jag såg den rätt sent och hade blivit matad med recessioner om hur fantastisk den var, så man kan lugnt säga att förväntningarna var skyhöga... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.