Gå till innehåll

2010 års bästa filmer?


Silce

Recommended Posts

Hemligheten i Deras Ögon är förra årets bästa film, och bland det bästa jag sett någonsin (Den kom ut 2009 egentligen, men kom till Sverige 2010)

 

Andra riktigt bra filmer: King's Speech, Black Swan, Scott Pilgrim vs The World, The Social Network, Inception, A Single Man (2009 egentligen den med), Armadillo

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte sett Black Swan än, men tror att den platsar också.

 

Min ordning:

 

1.Micmacs - Otroligt smart, snygg och riktigt jäkla rolig. Jeunets bästa?

2.Gainsbourg - Vie Héroïque - Sfár är inte perfekt som regissör. Filmen har sina brister, men den enorma charmen och greppen han använder gör detta till en ruggigt bra film. Fantastiskt skådespel och underbar musik.

3.Inception - Något av det bästa från Hollywood på ett bra tag. Psykologiskt, smart och välspelat. Snyggt också. Dock så känns det som att Nolan egentligen hade velat göra den mindre konkret. Dock så passar den fler tittare än bara intellektuella nu. Behövliga kompromisser antar jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Black Swan och Micmacs är nog de två filmerna som har inspirerat mig mest. Också måste jag säga att jag var imponerad av som så många andra av komplicerade Inception när den kom.

 

Sen var jag positivt överraskad med Sebbe för berättartekniken, stilen och tonen. Även ifall man sett något liknande förut och man kunde se tydliga influenser från andra filmer i den tyckte jag att den höll ett högt mått och tråkade aldrig ut mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag måste lägga till en film här.

Kick-Ass!

 

När jag gick ut från bion på den så var jag i extas. Jag hade hört att den skulla vara lite småbra, men var inte alls förberedd på vilken grym film det var : )

Man kan säga att jag hade samma känsla efteråt som när jag såg Inception!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...