Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Teaser pilot? Du menar en teaser till en pilotfilm? :)

Tycker det ser hyfsat snyggt ut, förstår att ni gått efter en viss look. Däremot tyckte jag inte att kontinuitetsbryten i klippningen gav speciellt mycket av nån poäng.

Unge som spelar soldat? Drog väl ner lite på produktionsvärdet- Även om nu rollen skulle spelas av en unge. Håller han vapnet på rätt sätt föresten? Såg ut som om han höll tag i magasinet där fram (Could be me though).

Annars ser det väl roligt ut =)

Postad

Mega99: haha du var inte lätt flirtad. Det här är en pilot för projektet men jag har valt att kalla den för en teaser eftersom den är så kort.

Förstår inte riktigt vad du menar med klippningen, är själv väldigt nöjd med den med tanke på materialet vi hade med hos hem. Det var en extrem nollbudget inspelning med väldigt lite förberedelser.

Jag tycker du hårddrar det lite. Tom som spelar soldaten är 19 år men ser ung ut. Många som gör/gjorde lumpen ser ut såhär däremot har du säkert en poäng i att han ser för ung ut. Du är inte den första som nämnt det.

Det är möjligt att vapenhanteringen inte är korrekt jag använde inte den här typen av automatvapen när jag gjorde lumpen utan AK5:an som vi hoppas kunna ha med i långfilmen.

Tack för intressanta åsikter!

Postad

Själva teasern hade varit ännu bättre om du skippat den först minuten. Jag skulle börja med klippet nånstans där han skjuter upp dörren och kliver in med höjt vapen : )

Annars såg det ju riktigt bra ut.

Det där med åldern är väldigt speciellt. Ofta använder man ju mycket äldre personer än vad de ska spela, bara för att det är så man alltid gör. Men om perspnen är 19 år.....då finns ju inget att klaga på igentligen (föutom att ser väldigt ung ut).

Vi har folk som är 30+, och vi har filmer vi vill filma...men även de ser för unga ut.

Postad

Daarco: Jag gav faktiskt det förslaget också rätt tidigt i klipp processen men i slutändan valde vi att ha med red bull delen eftersom filmen handlar om konsekvenser av insomnia. Tack för input, du är den första förutom jag själv som tänkt i dessa banor!

Postad

Davido: Återigen, killen är 19 år han är ingen unge... förstår att det kan uppfattas så i ett kort klipp som det här. Är nog enklare att förmedla i långfilmen utan att folk sitter och undrar hur gammal han är.

Vi filmade med RED kameran. Den äldre varianten. Har ej koll på optik och liknande (är rätt säker på att vi körde med Red's egna gluggar) sen lyckades jag få loss en väldigt duktig Steady cam kille, jag vet inte hur mycket det märks men det underlättade enormt för oss att hinna med allt vi skulle.

Postad
Förstår inte riktigt vad du menar med klippningen, är själv väldigt nöjd med den med tanke på materialet vi hade med hos hem. Det var en extrem nollbudget inspelning med väldigt lite förberedelser.

Det finns små jumpcuts i klippningen som för mig förstörde lite av den där kusliga känslan. Tycker inte det ser dåligt ut på något sätt, men misstänker att det skulle bli ännu bättre rent berättarmässigt.

Postad
Davido: Återigen, killen är 19 år han är ingen unge... förstår att det kan uppfattas så i ett kort klipp som det här. Är nog enklare att förmedla i långfilmen utan att folk sitter och undrar hur gammal han är.

Vi filmade med RED kameran. Den äldre varianten. Har ej koll på optik och liknande (är rätt säker på att vi körde med Red's egna gluggar) sen lyckades jag få loss en väldigt duktig Steady cam kille, jag vet inte hur mycket det märks men det underlättade enormt för oss att hinna med allt vi skulle.

Grymt. Har du något hum om vad det kostar att hyra RED?

Postad

Mega99: Har själv ingen redigeringsvana men oftast är ju jumpcuts ett sätt att intensifiera tempot eller i värsta fall ett sätt att byta tagningar. Vet inte vad som var fallet för oss. Jag tycker det funkar. Finns egentligen bara ett klipp jag skulle vilja ta bort.

Davido: Jag lyckades låna ett helt kit privat för en dags spelning i normala fall brukar det ligga på 7-8 tusen i dagshyra så det är fortfarande en relativt dyr kamera att hyra.

Postad
Grymt. Har du något hum om vad det kostar att hyra RED?

Jag jobbar på ett företag som hyr ut bla RED.

Vill du ha ett kamerahus + stativ + batterier, laddare + kompendie + valfri compactprime lins så landar priset på ca 4.000.

(vill du ha alla linser så kan priset diskuteras)

/anton

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...