Admir Posted July 13, 2010 Posted July 13, 2010 Tjena! Har letat ett tag nu efter effekten som får en text tex. ett namn att följa en viss person ovanför dess huvud eller liknande... Tänkte att track matte funktionen gjorde detta med så var inte fallet märkte jag.. Vet inte riktigt vad det heter på svenska eller engelska, så jag vet inte vad man ska söka på för tutorials på youtube och liknande.. Hjälp någon? =P 0 Quote
GutteG Posted July 13, 2010 Posted July 13, 2010 Motion Tracking är vad du letar efter. Premiere Pro har inte någon inbyggd tracker (finns plug-ins att köpa). AfterEffects har Mocha för detta (sedan CS4) 0 Quote
Admir Posted July 13, 2010 Author Posted July 13, 2010 Tack för svaret! Så det finns ingen chans att jag kan göra något utan detta tilläg? Såg tips på hur man gör att en blurr följer efter ett ansikte. Tänkte om inte denna blurren kunde bytas ut mot en text istället då båda i grund och botten görs i titel editorn? 0 Quote
MovieMaker Posted July 13, 2010 Posted July 13, 2010 Tack för svaret! Så det finns ingen chans att jag kan göra något utan detta tilläg? Såg tips på hur man gör att en blurr följer efter ett ansikte. Tänkte om inte denna blurren kunde bytas ut mot en text istället då båda i grund och botten görs i titel editorn? För att få en blur effekt att följa ett ansikte krävs.. wait for it.. Motion tracking. Finns trial-version av After Effects att ladda hem från Adobe´s hemsida. Ladda ner den så kan du leka runt med denna effetk i 30 dagar åtminstone. 0 Quote
Gamepost Posted July 13, 2010 Posted July 13, 2010 Eller helt enkelt bara låt texten följa frame efter frame... alltså du gör det manuellt. 0 Quote
audition Posted July 19, 2010 Posted July 19, 2010 Såg tips på hur man gör att en blurr följer efter ett ansikte. Tänkte om inte denna blurren kunde bytas ut mot en text istället då båda i grund och botten görs i titel editorn? Ja, så kan du göra. Jag har gjort det men det är en hel del pillrande. 0 Quote
Recommended Posts