Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjena!

Har letat ett tag nu efter effekten som får en text tex. ett namn att följa en viss person ovanför dess huvud eller liknande...

Tänkte att track matte funktionen gjorde detta med så var inte fallet märkte jag..

Vet inte riktigt vad det heter på svenska eller engelska, så jag vet inte vad man ska söka på för tutorials på youtube och liknande..

Hjälp någon? =P

Posted

Motion Tracking är vad du letar efter.

Premiere Pro har inte någon inbyggd tracker (finns plug-ins att köpa).

AfterEffects har Mocha för detta (sedan CS4)

Posted

Tack för svaret!

Så det finns ingen chans att jag kan göra något utan detta tilläg?

Såg tips på hur man gör att en blurr följer efter ett ansikte. Tänkte om inte denna blurren kunde bytas ut mot en text istället då båda i grund och botten görs i titel editorn?

Posted
Tack för svaret!

Så det finns ingen chans att jag kan göra något utan detta tilläg?

Såg tips på hur man gör att en blurr följer efter ett ansikte. Tänkte om inte denna blurren kunde bytas ut mot en text istället då båda i grund och botten görs i titel editorn?

För att få en blur effekt att följa ett ansikte krävs.. wait for it.. Motion tracking.

Finns trial-version av After Effects att ladda hem från Adobe´s hemsida. Ladda ner den så kan du leka runt med denna effetk i 30 dagar åtminstone.

Posted

Ja, så kan du göra. Jag har gjort det men det är en hel del pillrande.