Tommy Olsson Posted May 20, 2010 Posted May 20, 2010 Hej! Kolla gärna in våran minutfilm. http://www.vimeo.com/11801899 Ös på med frågor och kritik vetja 0 Quote
J.Anderberg Posted May 20, 2010 Posted May 20, 2010 Bra! Riktigt fina miljöer och ett bra koncept! Skrattade till då och då, för att sedan ångra mina skratt när jag insåg att "sådär är det". En sanning om livet, som gärna glömmer bort lite senare. Dock hade jag verkligen uppskattat ifall det var äkta stopmotion, att ni faktiskt hade animerat gubbarna och sliden på själva scenografin. Men annars mycket bra jobbat! 0 Quote
Tommy Olsson Posted May 20, 2010 Author Posted May 20, 2010 Tack så mycket :) Vad roligt att du gillar den! Ja det hade faktist vi också gjort, men det fanns tyvärr inte tid till att göra det. Vi hade bara 10 veckor på oss. 5 veckor gick åt att bygga den 5 meter långa stadskulissen. Genom att använda en green screen sparade vi massa tid, det blev tyvärr inte så fint som jag hade hoppats på. Människorna känns inte rätt, jag trodde man skulle kunna lura ögat mer med hjälp av alla skuggor och grejer i förgrunden. 0 Quote
J.Anderberg Posted May 20, 2010 Posted May 20, 2010 Ah ok, näe det är svårt det där med greenscreen. Men kulissen var ju verkligen helt fantastisk. Detaljrik! 0 Quote
swempa Posted May 27, 2010 Posted May 27, 2010 Snyggt jobbat boys! nu kanske man kan komma igång igen med sitt egna stopmotion projekt igen... vem vet. 0 Quote
Recommended Posts