Dronjak Postad 5 april 2010 Postad 5 april 2010 Vet inte vad som är fel. Vill ha ut en film jag klippt och kunna spela den på DVDn, men funkar inte när jag försöker spela den. Testat på alla mina DVDs, så antar att det är mina inställningar som är fel när jag renderar. http://img243.imageshack.us/img243/6643/videoinst1.jpg http://img62.imageshack.us/img62/4376/videoinst2.jpg http://img87.imageshack.us/img87/11/videoinst3.jpg http://img28.imageshack.us/img28/8336/videoinst4.jpg Så ser mina inställningar ut. Filmen är ca 1h 25min lång och filen tar nog en 3,8GB eller något. MPEG-2 format och en .mpg.sfl fil skapas med film filen när jag renderar. Någon som vet vad som är fel? :( 0 Citera
StenR Postad 6 april 2010 Postad 6 april 2010 är det en rw eller +r skiva som du måste avsluta först innan du kan spela den? 0 Citera
plf66 Postad 6 april 2010 Postad 6 april 2010 Sista inställningen är jag osäkert på, resten verkar ok. Jag brukar normalt spara som separata filer från Vegas, en för bilden och en för ljudet. Allstså brukar jag bocka i "Save as separate elementary streams". Vilket program använder du sen för att göra DVD-produktionen? Än har jag inte bytt helt till Architect från Encore, och Encore tar .m2v och .mpa, men det gör nån omstrukturering av .mpa innan man kan bearbeta det vidare och lyssna på det i Encore. 0 Citera
Dronjak Postad 6 april 2010 Författare Postad 6 april 2010 är det en rw eller +r skiva som du måste avsluta först innan du kan spela den? Vanlig DVD-R .. Bränner med Nero och behöver inte avsluta den där vad jag vet. :o Sista inställningen är jag osäkert på, resten verkar ok. Jag brukar normalt spara som separata filer från Vegas, en för bilden och en för ljudet. Allstså brukar jag bocka i "Save as separate elementary streams". Vilket program använder du sen för att göra DVD-produktionen? Än har jag inte bytt helt till Architect från Encore, och Encore tar .m2v och .mpa, men det gör nån omstrukturering av .mpa innan man kan bearbeta det vidare och lyssna på det i Encore. Aha ok. Kanske ska testa att göra det separat då. Jag anvnder bara nero och bränner ut filen på DVD skiva. Har för mig att jag gjort så innan, men va ifs 3 år sen som jag brännde ut något sånt här längre projekt till DVD. Ska ju inte vara något fancy, utan behöver bara att det ska vara spelbart på DVD liksom. :o 0 Citera
plf66 Postad 6 april 2010 Postad 6 april 2010 Jag anvnder bara nero och bränner ut filen på DVD skiva. Har för mig att jag gjort så innan, men va ifs 3 år sen som jag brännde ut något sånt här längre projekt till DVD. Ska ju inte vara något fancy, utan behöver bara att det ska vara spelbart på DVD liksom. :o Om du bränner ned en MPG (eller för all del separat m2v och en ljudfil) på en DVD får du en dvd som inte är spelbar i en fristående dvd-spelare, varken idag eller för 3 år sedan. Har inget med fancy att göra, utan dvd fungerar så. 0 Citera
StenR Postad 6 april 2010 Postad 6 april 2010 Om du bränner ned en MPG (eller för all del separat m2v och en ljudfil) på en DVD får du en dvd som inte är spelbar i en fristående dvd-spelare, varken idag eller för 3 år sedan. Har inget med fancy att göra, utan dvd fungerar så. Om han bränner en DVD Video med Nero så gör väl Nero om det till rätt filer, TS_VIDEO katalog etc, men om han bränner en data-video med Nero så funkar ju det bara om dvd-spelaren råkar klara att spela upp mpeg-filer (typ DivX) direkt... 0 Citera
Dronjak Postad 6 april 2010 Författare Postad 6 april 2010 Ah .. Men då är det jag som gjort fel hela tiden. För jag har bara brännt filen rakt av. Som sagt, va 3 år sen sist. :p Man har glömt mycket sen dess märker jag. Men testar att codar om det nu och hör av mig sen igen. :) 0 Citera
Dronjak Postad 6 april 2010 Författare Postad 6 april 2010 Fick det att fungera nu. Tack så mycket. Jag hade inte gjort om det en andra gång som ni sa, utan bara brännt .mpg filen. Kunde inte använda mig av nero för att göra om det utan använda Windows som codade om och brännde det. :) Så nu är det som det ska .. Tusen tack för svaren och hjälpen! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.