revilofoto Postad 3 mars 2010 Postad 3 mars 2010 Hej på Er! Har länge filmat med DV, men ville prova HDV nu. Kameran är en Sony Z1. Jag gjorde en provfilmning och skapade sedan ett projekt med rätt inställningar i Premiere. D.v.s. HDV - 1080i25 (50i) Men när jag kör capture så vill den inte. Jag kan styra kameran via Premiere men inte spela in materialet. Source rutan är svart. Datorn: En maxad bärbar HP, Mobile Workstation, Intel Core 2 Duo, 2.8GHz, 3Gb ram. Vad ska jag göra? Tack på förhand! mvh /Oliver 0 Citera
Max_H Postad 4 mars 2010 Postad 4 mars 2010 Vad händer om du trycker record i alla fall? //Max 0 Citera
StenR Postad 4 mars 2010 Postad 4 mars 2010 Vad händer om du trycker record i alla fall? //Max Precis, för preview funkar ju inte med HDV, den förblir svart fast det funkar. 0 Citera
revilofoto Postad 4 mars 2010 Författare Postad 4 mars 2010 Det går inte alls att trycka på REC. Provade HDV-Split programmet. Det fungerade, men oj, bilden hänger inte med i realtid. Allt segar. Exporterar man klippen till AVI så blir det bra, men gud vad jobbigt att klippa på det sättet. Vad ska man ha för dator för att kunna klippa problemfritt i HDV? En annan dum fråga: Vilket format ska man exportera till efter en HDV-redigering? Förlorar man någon kvalité om man kör ut det i AVI? Tack. /Oliver 0 Citera
Max_H Postad 4 mars 2010 Postad 4 mars 2010 Vilken version av Premiere kör du? Vilket operativ? Vad gör du capture till för disk? //Max 0 Citera
Max_H Postad 5 mars 2010 Postad 5 mars 2010 Kan vara rätt mycket parametrar.... men om allt är segt (även i HDVSplit) verkar det nästan som ett datorproblem (grafikkortsdrivers eller liknande). För troubleshooting av PPro finns info här: http://kb2.adobe.com/cps/407/kb407600.html NOTIS: HDV Capture och redigering fungerar INTE i Trial-versionen av Premiere Pro. (Gäller alla MPEG format). /Max 0 Citera
plf66 Postad 5 mars 2010 Postad 5 mars 2010 Har du ställt in Z1:an så den skickar ut HDV och inte DV/DVCAM? Lite lurigt är för ibland är auto bäst, och ibland HDV. 0 Citera
revilofoto Postad 5 mars 2010 Författare Postad 5 mars 2010 Ska ta mig en titt på troubleshootingen. Har provat både auto och HDV... Tack så länge kamrater! Schysst att Ni tar Er tid och besvarar! Uppskattas! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.