Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag funderar på att köpa in NEATs brusreducering till premiere pro men skulle vilja ha lite synpunkter på hur det fungerar.

http://www.neatimage.com/

Jag har ett antal intervjuer i lite dålig belysning där det är ganska mycket brus som skulle behöva städas upp.

Det är ganska mycket rörelse i bilden och jag undrar hur neat sköter detaljer mm, om det försvinner mycket?

Så är det någon som prövat det?

Postad
Jag funderar på att köpa in NEATs brusreducering till premiere pro men skulle vilja ha lite synpunkter på hur det fungerar.

http://www.neatimage.com/

Jag har ett antal intervjuer i lite dålig belysning där det är ganska mycket brus som skulle behöva städas upp.

Det är ganska mycket rörelse i bilden och jag undrar hur neat sköter detaljer mm, om det försvinner mycket?

Så är det någon som prövat det?

Jag använder Neat Video för att brusreducera video och tycker att den är fantastisk. Nackdelen är jobbigt långa renderingstider, men det kan det definitivt vara värt. Detaljer försvinner, men jag brukar lägga till Unsharp Mask för att få tillbaks en del. Just nu håller jag på med gammal VHS-video, och där gör Neat Video underverk.

Ladda ner en trial och se vad du själv tycker! :)

Postad

Jo jag har faktiskt också provat demon, verkar där vara väldigt fint med reservation för att detaljer kan försvinna.

Dock var det svårt att riktigt utvärdera då den bara fixade 640 px i demon.

Det blir nog ett inköp då ekonomin tillåter framöver, dock är priset väldigt överkomligt får man säga...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...