Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Japp det finns det.

Det finns också en rad kompositörer här på forumet som säkert gärna ställer upp med musik, både ur sina "samlingar" och genom att komponera speciellt för dig :)

Okej :D Kollade lite på din sida. Jag är väldigt intresserad av din musik :D Men all den musik som inte ligger under "free to use", kostar den? I så fall hur mycket?

Postad
Okej :D Kollade lite på din sida. Jag är väldigt intresserad av din musik :D Men all den musik som inte ligger under "free to use", kostar den? I så fall hur mycket?

Det beror på vad den ska användas till - är det nollbudgetproduktioner där ingen annan får betalt så brukar jag inte vara så knusslig...

Skicka ett PM eller mail om vad du vill ha och vad de ska användas till så ska vi nog kunna ordna något!

/Fredrik

Postad
Jag vet inte hur många gånger jag visat denna sida, men here we go again!

http://www.freeplaymusic.com

Där finns det en hel del så det är bara att gräva på i deras register.

Just nu står det "Click a music category to browse our 6487 tracks". Ganska massivt. Bara gratis.

Så jag har alltså rättigheterna till denna musik? Jag är inte bara intresserad av att kunna ladda ner musik gratis, jag vill också ha rättigheterna till dom så jag kan publicera på internet tex. Jag mailade "freeplaymusic" och frågade, vill man ha med deras musik i sin film så måste man tydligen betala. För jag vill att mina filmer ska upp på nätet och festivaler.

Postad
Det beror på vad den ska användas till - är det nollbudgetproduktioner där ingen annan får betalt så brukar jag inte vara så knusslig...

Skicka ett PM eller mail om vad du vill ha och vad de ska användas till så ska vi nog kunna ordna något!

/Fredrik

Ja detta är en nollbudgetproduktion. Men jag mailar dig när jag har kollat runt lite på dina låtar! :D

Postad
Du ser säkert den där fliken där uppe där det står sök? :)

Ja självklart sökte jag först men jag hittade inte det jag sökte efter!

Postad

Just nu står det "Click a music category to browse our 6487 tracks". Ganska massivt. Bara gratis.

.. Men ändå brukar jag glömma vad den heter. När jag söker hittar jag inte fram till just den ;)

Tack och gott nytt år!

Postad
Jag har en del musik som inte finns på hemsidan, så letar du efter något speciellt som du inte hittar så hör av dig. Jag kan ha det "offline"

/Fredrik

Okej det blir bra :D

• 1 månad senare...
Postad

Det verkar ju ganska bra... men var man tvungen att betala för musiken ändå? Vid till exempel kortfilmsproduktioner och dylikt... Då är ju sidan inte så mycket bättre än myspace...

Postad

Tja?????

Ett tips är att gå in på Studio forumet och lyssna på filmmusik-delen, sen skicka iväg ett pm till den som skapat låten och hoppas på ett godkännande

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...