Cobra8472 Postad 30 oktober 2009 Postad 30 oktober 2009 Hej :) http://www.dackard-3d.com/bib1.jpg http://www.dackard-3d.com/NewStills/Still5.jpg Tänkte bara lägga upp trailern till våran snart färdiga scifi kortfilm. Filmen är baserad på Stargate- och följer Horseman 2-1, en specialstyrka avsedd för eliminering av fientliga mål. Filmen spelades in på en HDR-FX1:a, och förutom 4 skådespelare så står jag för regi/producering/VFX/SFX/allt. Budgeten uppgick endast till cirka 1000kr (kamerauthyrning)- dock så hade vi till största del all utrustning vi behövde. Inspelningen varade i endast cirka 8 timmar, och inga praktiska effekter användes. Släpper filmen runt början av December, dock så kommer en till teasertrailer om cirka en vecka. Kommentarer & kritik varmt välkommna. http://dackard-3d.com/theimperative 0 Citera
Mega99 Postad 30 oktober 2009 Postad 30 oktober 2009 Nu snackar vi ett ämne som jag kan ganska bra här ;) Skitkul att se en Stargate-baserad film måste jag säga - Längtar till att få se den färdiga produkten. Antar att detta var en Teaser och inte en Trailer så jag struntar i att kommentera i den kategorin. Gillade absolut inte Magic Bullet grejen ni slängt in på vissa klipp. De där blåa ljusstrimmorna - Det ser man direkt att det inte funkar, speciellt inte på de överexponerade klippen. Snygg färgtint annars, påminner om klassisk krigsfilm vilket säkert funkar finfint. Snygg 3d, men kanske lite för rena kameramoves för att blandas med skakiga krigsklipp - Få gärna med lite Battlestar känsla i det hela så att det bättre smälter ihop. Kan inte säga så mycket mer efter det lilla - Hoppas att nästa teasern har lite dialog också :) Keep up the good work - Du konkurrerar direkt ut resten av de Stargate-baserade filmerna på nätet iallafall. 0 Citera
Raibzer Postad 30 oktober 2009 Postad 30 oktober 2009 Ser riktigt lovande ut! Ska bli kul att se hela sen. 0 Citera
bondlurken Postad 30 oktober 2009 Postad 30 oktober 2009 Det ser riktigt bra ut , förutom att det är allt för många och allt för snabba klipp i trailern, känslan blir ett grötigt virrvarr, men annars får jag ingen B-movie känsla. ska bli spännande att se hela filmen. 0 Citera
bassbucket Postad 30 oktober 2009 Postad 30 oktober 2009 Ser bra ut. Däremot tycker jag inte 3d scenerna passar så bra in med övriga klipp. Du borde få ihop det bättre. Visserligen bryr jag mig inte om Stargate, och har heller inte sett nåt värre av det egentligen. Så kanske inte borde uttala mig, men det är ändå min åsikt. Det jag minns från tv-serien är halvtaskig vfx som man kan skratta åt. Det gjorde i alla fall jag :) Och detta verkade snäppet bättre. 0 Citera
Cobra8472 Postad 31 oktober 2009 Författare Postad 31 oktober 2009 Tack för dem goda kommentarerna och den konstruktiva kritiken :D Skall nog lägga lite mer tid på VFX sekvenserna i rymden, instämmer beträffande kameravinklarna. Jag gillar också kameraarbetet i BSG, speciellt inzoomningarna och den handhållna kamerakänslan dem uppnår med shakeycam. Roligt att ni ser fram emot den färdiga produkten. Lägger hundratals timmar in i efterproduktionen på denna kortfilm- förhoppningsvis blir slutresultatet värt ansträngningen :) Och ja- nästa teaser har dialog :D 0 Citera
J.Anderberg Postad 2 november 2009 Postad 2 november 2009 Allt som jag hade att kritisera har redan sagts! Och liksom de andra är jag också riktigt sugen på att se den färdiga produkten. Hur lång beräknas filmen bli? 0 Citera
Cobra8472 Postad 3 november 2009 Författare Postad 3 november 2009 Allt som jag hade att kritisera har redan sagts! Och liksom de andra är jag också riktigt sugen på att se den färdiga produkten. Hur lång beräknas filmen bli? Tack! Härligt att ni gillar (för det mesta) teasern. Filmen beräknas att bli cirka 8 minuter lång, dock så är det en siffra som förändras ganska mycket, med tanke på att ungefär 15% av alla klipp i filmen är 100% CGI- och har ingen specifik tid. 0 Citera
daarco Postad 8 november 2009 Postad 8 november 2009 Mera sådant här tack! Precis vad vi behöver se här på Voodoofilm. 0 Citera
KillThePhone Postad 1 januari 2010 Postad 1 januari 2010 Älskade effekterna och all cgi. Förtsätt med det :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.