Gå till innehåll

Desperat Hjälp Med Encore CS4!!! "Encode Failed"


Phil Madison

Recommended Posts

Hej!

Nu är det så här att jag har filmat och redigerat ihop ett bröllop. (Jag använder mig av Premiere & Encore CS4) Nu är det så att jag vill bränna ut filmen på DVD och det är där det krånglar som fasen för mig.

 

Min film är nästan 2 timmar lång (1h58min) och jag har exporterat den vid Dynamic Link från Premiere till Encore. Jag vill bara bränna ut den som den är, utan menyer eller liknande.

 

Men när jag har fixat allt som "Check Projekt" säger till mig m.m. och trycker på "Built" knappen så jobbar den i typ en timma sedan kommer det upp "Encode Failed"!

Jag har försökt att Transcoda filmen manuellt från Project fönstret men får samma resultat.

 

Jag har även provat med en kortare film (1h15min) och där funkade allt bra, så jag anar att min film är för lång/stor?

 

Så vad jag undrar är Vilka rendreringsinställningar ska jag använda? Och vad kan felet vara?

 

Jag har använt mig av PAL DV High Quality 4Mb VBR 2 Pass

 

Och när jag går in på Built-->Disc öch tittar på "disc info" så överskrider inte min film den där linjen som visar hur mkt det är kvar utan det är några hundra megabyte ledigt.

 

Jag vill bara få ner filmen på DVD och den är ju inte ens 120 min som det står att en DVD ska kunna innehålla så jag är väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig med det här!

 

// Phil

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänkte just säga samma sak. Kolla aktivitetshanteraren (tryck på ctrl+shift+esc några ggr) hur mycket alla processer drar. Kanske man kan höja prioriteten på Encores process? Stäng ner alla onödiga program, kanske till och med internet? Det kan kanske hjälpa.

 

Annars är problemet något annat och inte själva "datorn".

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...