Gå till innehåll

Problem med Encore CS4


koads

Recommended Posts

Hejsan,

 

blev riktigt glad då jag hittade hit, ett svenskt forum där man kan diskutera all möjlig videoredigering. mumma från himlen.

 

Har dock ett problem som jag stör mig på, har aldrig råkat ut för detta tidigare.

 

Beskrivning:

 

Jag har 9 st filmer, konverterade från smalfilm till mpg. nedklippta och redigerade och vid exporteringen konverterade till m2v, som väl är samma sak som mpg2 ?

 

Alla filmerna är klara att monteras in Encore CS4. Formatet på alla filmer är vanlig PAL, dvs 720x576. Slutprodukten skall visas på en vanlig gammal tjocktv. Inget widescreen alltså.

 

Jag skapar mitt nya projekt i Encore och gör en timeline för varje film, importerar filmerna som assets och drar ner dom till respektive timeline. Men då ändrar timelinen format från 4:3 till 16:9 varpå allt blir i letterbox. Dvs, precis som jag inte vill ha det...

 

Dock så stannar alla menyer kvar som just 4:3.

 

Dessutom så kan jag inte ändra formatet på timelinen...

 

Finns det nån som har nån lösning på problemet, nån workaround, så skulle jag bli hemskt tacksam...

 

MvH, Koads...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...