Joey Postad 4 augusti 2009 Postad 4 augusti 2009 Hej! Jag har en ny kamera som heter "samsung VP hmx20c" som jag är väldigt nöjd med men när jag har klippt och sparat mina filmer i sony vegas så förlorar dom sin HD kvalite tycker jag. Vad kan problemet vara? Är det så att jag spara i fel format? Jag har provat nästan alla format som man kan spara med i vegas men ingen av dem ger någon fin HD bild. Vad ska jag göra? Hjäp behövs snarast! tack på förhand! //Joey 0 Citera
theseb Postad 6 augusti 2009 Postad 6 augusti 2009 Vad är slutfilen tänkt till för syfte? Ska den upp på webben eller är det fråga om en Blueraydisk? Renderingsinställningarna är ju väldigt olika beroende på målgruppen. Om vi talar om web så brukar jag personligen rendera i antingen H264 (.mp4) eller WMV. Finns presets för HD om det verkar klurigt vad för inställningar man ska ha. 0 Citera
plf66 Postad 6 augusti 2009 Postad 6 augusti 2009 Ja, det finns som sagt många exportmöjligheter från Vegas. Men jag tycker kvalitet känns klart bra och "HD" på det material jag redigerat från HDV och sen exporterat tillbaka som HDV. 0 Citera
Joey Postad 8 augusti 2009 Författare Postad 8 augusti 2009 Filerna ska upp på nätet är det tänkt :P fast jag skulle gärna vilja bränna dom på dvd också. fast det är väl olika inställningar om dom ska på nätet och dvd? 0 Citera
plf66 Postad 8 augusti 2009 Postad 8 augusti 2009 Du kan inte få HD-kvalitet på DVD, där gäller endast SD. Det är lixom grundkurs 1A i videolagring. "Nätet", där kan du ju lagra i princip vilket format du vill. Beroende på webbhotell eller tjänst kan det finnas begränsningar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.