Gå till innehåll

Hunger - Scen ur skräckfilm


TopCat

Recommended Posts

Jag gillade faktiskt inte den "dramatiska ljussättningen". Det var för rent helt enkelt- Fast det är nog en smaksak. Skulle hellre sett lite råare belysning så man inte får se fullt så mycket av "mördaren".

 

I övrigt ser det ju riktigt snyggt ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Trevlig film är kanske fel ord, men den var lite intressant att se, dock inte så skrämmande.

Det visuella ser bra ut, tycker jag.

Ljudet däremot är nog det som gör allting mindre skrämmande. Lite fler nackhårsresande foleyljud, särskilt när killen lägger ner verktygen på bordet och även atmosfär och kanske lite andning, fuktande av läpparna & sådant som lägger till närhetskänsla.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Är det inte fel bildförhållande i filmen? Ser ut som 16:9 ihoptryckt till 4:3.

 

Jo, det är filmat i 16:9, men när jag laddade upp filmen på youtube trycktes den ihop =/

Konstigt med tanke på att alla andra uppladdade 16:9-filmer fått rätt format

Länk till kommentar
Share on other sites

Snyggt filmat och ansiktet i slutet såg äckligt realistiskt ut tycker jag!

 

Några frågor:

Vad handlar själva filmen om och hur lång kommer den bli på ett ungefär?

Kommer hela filmen vara i samma mörka stil, alltså att man inte kommer se något av bakgrunderna eller miljöerna?

Vad för kamera är det filmat med?

 

Ha det gött å lycka till med arbetet!

Länk till kommentar
Share on other sites

Snyggt filmat och ansiktet i slutet såg äckligt realistiskt ut tycker jag!

 

Några frågor:

Vad handlar själva filmen om och hur lång kommer den bli på ett ungefär?

Kommer hela filmen vara i samma mörka stil, alltså att man inte kommer se något av bakgrunderna eller miljöerna?

Vad för kamera är det filmat med?

 

Ha det gött å lycka till med arbetet!

 

Tack och bock =)

 

Filmens manus håller på att skrivas om, eftersom vi inte har tillgång till de miljöer vi tidigare tänkt oss, men den handlar i stora drag om en brutal och vanskapt mördare som utför bestialiska mord i rituellt syfte. En ung man kan se dessa mord i sina drömmar, och när människor i hans närhet börjar försvinna så tar han själv upp jakten efter mördaren.

 

Filmen är tänkt att bli ca 60 minuter lång och miljöerna kommer att varieras, men till större delen så lär vi köra på den mörkare stilen.

Kameran vi använder är en Panasonic DVX100b

 

Tack än en gång :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack och bock =)

 

Filmens manus håller på att skrivas om, eftersom vi inte har tillgång till de miljöer vi tidigare tänkt oss, men den handlar i stora drag om en brutal och vanskapt mördare som utför bestialiska mord i rituellt syfte. En ung man kan se dessa mord i sina drömmar, och när människor i hans närhet börjar försvinna så tar han själv upp jakten efter mördaren.

 

Filmen är tänkt att bli ca 60 minuter lång och miljöerna kommer att varieras, men till större delen så lär vi köra på den mörkare stilen.

Kameran vi använder är en Panasonic DVX100b

 

Tack än en gång :)

 

Okay, tack för svaren de låter gött!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...