PirrePuder Postad 28 mars 2009 Postad 28 mars 2009 Tjena! Jag har precis köpt en Samsung HMX20C och är skitnöjd, förutom att jag inte får in mitt filmade material i Premiere. Jag har filmat både i 1080/25p och 1080/50i. Jag använde mig av CS3, men då stod det bara att Premiere inte stödjer det formatet. Nu har jag skaffat CS4 och där kan jag importera filerna men det blir bara ljud eller en korrupt fil som inte går att spela upp. Jag tänker inte använda mig av något annat program än Premiere då jag tycker att det är bäst helt utan tvekan. Jag är ganska ny med HD-tekniken och det skulle vara guld om någon kunde hjälpa mig! Tack! P.S. Jag är ny på Voodoo film och jag tycker att den här hemsidan verkar skitbra! D.S. 0 Citera
auricauric Postad 29 mars 2009 Postad 29 mars 2009 starta bandaren innan programmet. sen kan du ju ställa in vad du vill importera. Kanske det formatet som standard är inställt på bara spela in ljud 0 Citera
PirrePuder Postad 29 mars 2009 Författare Postad 29 mars 2009 Nu har jag kollat runt jävligt mycket och nu kanske jag kan formulera frågan lite bättre. För det första så är det ingen DV-kamera, alltså den filmar inte på band, den filmar direkt till sin hårddisk. Det andra jag har kollat är att den filmar i .MP4 -format (MPEG-4). Ingenting verkar fungera och jag håller på att tappa hoppet. Jag blev väl för ivrig med att köpa en kamera så att jag köpte fel. Om jag bara hade sett den här hemsidan lite tidigare... Jag hoppas verkligen att någon snäll själ kan hjälpa mig med detta. Tack! 0 Citera
auricauric Postad 29 mars 2009 Postad 29 mars 2009 Nu har jag kollat runt jävligt mycket och nu kanske jag kan formulera frågan lite bättre. För det första så är det ingen DV-kamera, alltså den filmar inte på band, den filmar direkt till sin hårddisk. Det andra jag har kollat är att den filmar i .MP4 -format (MPEG-4). hårddisk kameror har jag ingen erfarenhet av tyvärr 0 Citera
PirrePuder Postad 29 mars 2009 Författare Postad 29 mars 2009 Finns det ingen annan som vet? Tack för svaret i alla fall auricauric 0 Citera
Eric_M Postad 29 mars 2009 Postad 29 mars 2009 Finns det ingen annan som vet? Tack för svaret i alla fall auricauric Har du kollat om det är ett Codec-problem? En kompis till mig försökte importera .Mpg filer från en Sony CX6 i premiere pro trial versionen... Icke sa Nicke. Det stödet finns bara i fullversionen.... Sök på Adobes sida, googla runt och kolla om fler har samma problem. Windows can be a bitch when it comes to codecs :-) När jag började importera från min Sony HDR-HC5 så gick allt åt helvete innan jag körde "easy setup"... Sedan dess har allt funkat fint :-) Nu kör jag Final Cut Pro iofs... 0 Citera
jbergman Postad 29 mars 2009 Postad 29 mars 2009 Problemet är att kameran levererar h.264-komprimerat material, vilket Premiere inte gillar. Lösningen är att hitta ett program som kan konvertera filerna till något mer läsbart. /Jakob 0 Citera
PirrePuder Postad 30 mars 2009 Författare Postad 30 mars 2009 Problemet är att kameran levererar h.264-komprimerat material, vilket Premiere inte gillar. Lösningen är att hitta ett program som kan konvertera filerna till något mer läsbart. /Jakob Finns det något program som du kan rekommendera då? Tack för svaret! 0 Citera
beta75 Postad 30 mars 2009 Postad 30 mars 2009 Har du trial-version av CS4? Det levereras inte med stöd för alla format. För konvertering rekommenderar jag MPEG streamclip som är gratis och som finns till mac och pc. http://www.squared5.com/ /KN 0 Citera
PirrePuder Postad 30 mars 2009 Författare Postad 30 mars 2009 Har du trial-version av CS4? Det levereras inte med stöd för alla format. För konvertering rekommenderar jag MPEG streamclip som är gratis och som finns till mac och pc. http://www.squared5.com/ /KN Jag har fulla versionen. Tack för svaret! Jag ska testa programmet nu. 0 Citera
Yester Postad 22 april 2009 Postad 22 april 2009 Vilket format ska man konvertera till då för att bibehålla bästa kvalite och som Premiere (CS3) tar? 0 Citera
Max_H Postad 23 april 2009 Postad 23 april 2009 Bäst, ur redigeringsperspektiv är nog att konvertera till P2/DVC Pro HD eftersom CS3 inte gillar h.264. CS4 bör ta filerna, men h.264 är trögdrivet och du kan även där rendera om det som P2-media (i CS4 är det enklare eftersom du kan "batch-koda" materialet). /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.