mafu1234 Postad 25 mars 2009 Postad 25 mars 2009 Jag är i startgroparna att kanske starta upp något företag som hjälper filmskapare att producera och göra reklam eller ha det som en portal för att få fram nya filmskapare. Vad skulle krävas för att få er intresserade eller vad saknas? 0 Citera
mafu1234 Postad 25 mars 2009 Författare Postad 25 mars 2009 Är det bara en webbsida du tänker göra eller? Nej alltså ett helhetskoncept om du förstår vad jag menar. Som ett mindre filmbolag. 0 Citera
mafu1234 Postad 25 mars 2009 Författare Postad 25 mars 2009 Fattar ingenting! får nog precisera lite! Om du vet vad ett filmbolag gör borde du ha en aning om vad jag vill göra, fast med lågbudget filmer till en början. Göra reklam genom att göra posters och sätta upp dem, reklam på hemsidor, få upp filmer på öppna kanaler runt om landet och hjälpa till med pengar kanske senare, hjälpa filmskapare att få ut sina filmer helt enkelt. 0 Citera
Bleckert Postad 25 mars 2009 Postad 25 mars 2009 Jo jag äger ett eget produktionsbolag så man kan säga att jag vet vad ett filmbolag gör. Du menar att du skulle starta någon form av distributionsbolag för lågbudgetfilmer och marknadsföra filmerna mot potentiella visningsplatser? Frågan är nog inte vad som krävs för att folk ska vara intresserade, frågan är hur du ska tjäna pengar på det (om du ska ha ett företag alltså). Grejen med lågbudgetfilmer är ju att de har låg budget och därmed inte råd att betala för distribution. berätta gärna mer om hur du tänker. 0 Citera
mafu1234 Postad 25 mars 2009 Författare Postad 25 mars 2009 Jo jag äger ett eget produktionsbolag så man kan säga att jag vet vad ett filmbolag gör. Du menar att du skulle starta någon form av distributionsbolag för lågbudgetfilmer och marknadsföra filmerna mot potentiella visningsplatser? Frågan är nog inte vad som krävs för att folk ska vara intresserade, frågan är hur du ska tjäna pengar på det (om du ska ha ett företag alltså). Grejen med lågbudgetfilmer är ju att de har låg budget och därmed inte råd att betala för distribution. berätta gärna mer om hur du tänker. Ja precis. Kanske lite svårt ibörjan med att tjäna pengar, men genom reklam så småningom så kan man få in lite pengar genom det på våran hemsida t.ex. om vi har en flashspelare som visar upp trailers så kan man ha reklam innan det. Det finns ju lite olika förslag på grejer man kan få in pengar. Eftersom jag gör detta genom skolan också så har jag tillgång till deras resurser som är väldigt bra. 0 Citera
Raffe Postad 26 mars 2009 Postad 26 mars 2009 Jag skulle verkligen vilja ha ett produktionsbolag att stå bakom mina filmer. Vad kan du bistå med? 0 Citera
Bleckert Postad 30 mars 2009 Postad 30 mars 2009 Jag skulle verkligen vilja ha ett produktionsbolag att stå bakom mina filmer. Vad kan du bistå med? Tror inte riktigt det var det mafu1234 menade! Tror att de flesta här skulle vilja ha ett produktionsbolag som pumpar in pengar i deras filmer men så är nog tyvärr inte fallet här. mafu1234 är nog snarare ute efter att hjälpa till/erbjuda tjänsten att distribuera din färdiga film till olika festivaler eller visningsplatser online. hur han ska finansiera sin verksamhet verkar han ju dock inte klar på men det blir nog snarare du som får betala honom än han som betalar för dig! 0 Citera
Raffe Postad 30 mars 2009 Postad 30 mars 2009 Bleckert: Hehe! Jag vill mest konkretisera det hela, för det lät så abstrakt. Och jag fick faktiskt ett hyffsat konkret svar på mejl. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.