Gå till innehåll

Kolla in min skräckkortfilm "Det mest skrämmande som finns"


Toxx

Recommended Posts

Jag har precis lagt upp min skräck/experimentkortfilm på Youtube. Det är en nollbudget/amatörfilm. Filmen är ca 7 minuter och jag vill inte avslöja någonting om handlingen. Ni får själva se den. Det är riktigt bra bild- & ljudkvalité. För att lyckas ladda upp den var jag tvungen att dela upp den i två delar. Så skruva upp ljudet, släck ner helt och kolla på "Det mest skrämmande som finns".

 

DEL 1:

 

DEL 2:

Länk till kommentar
Share on other sites

Denna var ju rätt läskig på sina ställen :)

 

Tyckte om inledningen, när det plötsligt klipptes till killarna som kollar film. Gött med lite snabba klipp där med videospelaren, dem flesta andra är ju rätt långa.

 

Gillade särskilt kameraarbetet och ljussättningen. Vad för kamera filmade ni med?

Bra bildkvalitet, men varför visas inte filmen i widescreen på youtube?

Volymen på pianoljudeffekterna kändes för höga jämfört med dialogen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja va kul den var! ni fick till ett par riktigt läbbiga bitar faktiskt.

Kul att få se Jens in action :) Pluggade Kulturstudier med honom härrom terminen och vi snackade en del om att vi båda gjorde film osv. Kul att äntligen få se något!

 

Jag tyckte däremot inte ljussättningen var speciallt toppen.. den var väldigt enkel, och visst gjorde det enkla susen i vissa scener, men över lag var det lite platt. Jobba med fler ljuskällor nästa gång!

 

Bra jobbat ananrs!

Länk till kommentar
Share on other sites

Denna var ju rätt läskig på sina ställen :)

 

Tyckte om inledningen, när det plötsligt klipptes till killarna som kollar film. Gött med lite snabba klipp där med videospelaren, dem flesta andra är ju rätt långa.

 

Gillade särskilt kameraarbetet och ljussättningen. Vad för kamera filmade ni med?

Bra bildkvalitet, men varför visas inte filmen i widescreen på youtube?

Volymen på pianoljudeffekterna kändes för höga jämfört med dialogen.

 

Tackar! Det är en Sony dv-kamera, jag vet inte exakt vad den heter, men här är en bild på den: http://www.fritidochprylar.se/images/filmkamera1.jpg

Jag vet inte varför den inte visas i widescreen, det är rätt störande... Micken på kameran är inte så bra, det är därför vissa ljudeffekter är högre än dialogen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja va kul den var! ni fick till ett par riktigt läbbiga bitar faktiskt.

Kul att få se Jens in action :) Pluggade Kulturstudier med honom härrom terminen och vi snackade en del om att vi båda gjorde film osv. Kul att äntligen få se något!

 

Jag tyckte däremot inte ljussättningen var speciallt toppen.. den var väldigt enkel, och visst gjorde det enkla susen i vissa scener, men över lag var det lite platt. Jobba med fler ljuskällor nästa gång!

 

Bra jobbat ananrs!

 

Tack! Jaha, vad roligt att du känner Jens. Sett till ljussättningen så har i alla fall jag fått lära mig att man ska använda en lampa (jag använde lättningsljus ibland också) som är lågt placerad och som har blåfilter, för att skapa nattlig/skrämmande ljussättning. Men jag håller med dig att det är lite tveksamt på vissa ställen. Alltid bra med konstruktiv kritik!

Länk till kommentar
Share on other sites

Någon har iallafall sett "three" eller "Saam gaang" som den också heter. ;)

 

Jag har faktiskt aldrig sett den filmen... Men jag kollade upp den precis, och nu vill jag se den :) Jag har fått inspiration från mycket annat...

Länk till kommentar
Share on other sites

Just dockan är exakt likadan nämligen, trodde att du fått inspiration därifrån.

 

 

Kolla runt 03:00 och framåt :)

 

Jag känner samma sak ibland att så fort man får en bra idé så är det nån annan som gjort likadant... haha

Länk till kommentar
Share on other sites

Just dockan är exakt likadan nämligen, trodde att du fått inspiration därifrån.

 

 

Kolla runt 03:00 och framåt :)

 

Jag känner samma sak ibland att så fort man får en bra idé så är det nån annan som gjort likadant... haha

 

Haha. Jag har verkligen aldrig sett denna innan och du har helt rätt. Läskigast i denna var dock det långa klippet i början. Långa klipp är läskiga. Men nu måste jag verkligen se filmen! Vilket segment är detta? Helt min stil ju ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Shit var ju tvungen att kolla bort ibland:) hoppade till rejält!

 

Jag gillar kvalitén på kameran skarpt. Har jobbat med samma kamera innan men det var bara ext-scener.

 

Skådespeleriet och klippen när ni snackar med varandra kunde kanske gjorts bättre. Trovärdigare och inte så mycket klipp i en sån liten scen. Hade det varit jag hade jag nog bara två vinklar att gå ifrån.

Länk till kommentar
Share on other sites

Shit var ju tvungen att kolla bort ibland:) hoppade till rejält!

 

Jag gillar kvalitén på kameran skarpt. Har jobbat med samma kamera innan men det var bara ext-scener.

 

Skådespeleriet och klippen när ni snackar med varandra kunde kanske gjorts bättre. Trovärdigare och inte så mycket klipp i en sån liten scen. Hade det varit jag hade jag nog bara två vinklar att gå ifrån.

 

Gött att jag lyckades skrämma dig!

 

Ja, den kameran är riktigt nice. Behövs bara bra ljussättning så blir bilden bra!

 

Jag är skadad av för högt klipptempo i dialogscener eftersom det är lättare för mina kompisar som skådespelar att inte behöva komma ihåg så mycket i taget. Jag tar lärdom av det och vid nästa filminspelning får vi öva mer innan... Jag är btw endast med en millisekund själv i filmen ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 3 veckor senare...

Väldigt läskig film. Scenen där killarna tittade på Batman och en av dem ler så där skrämde mig rejält. Scenen med dockan var också väldigt läskig. Kamera vinklarna var läskiga och bra. Riktigt bra film.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

haha fasen vad jag hoppade till i början där ! , långa scener är läskiga man liksom väntar på vad som skall hända och när det väl gör det så blir man x-tra rädd :)

bra gjort,bra kamera,läskig. Bra jobbat !

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...
Kung!

 

Haha, tack! Kul att ni gillar den. Jag har gjort en ny film nu med några polare som jag precis blev klar med som heter "Även Tommy". Det är en dramathriller med en del surrealistiska inslag. Jag kan inte hålla mig borta från dem, hehe. Den kommer att läggas ut på internet för beskådning om ca en månad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...