Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har gjort en kort synopsis, nästan bara en idé om en film.

Titel: Homeros tredje mästerverk

Syfte: Skapa ett stort äventyr.

Budskap: Man har inte sett sanningen innan man sett allt.

Form: Spelfilm

Målgrupp: Filmen ska vara för vuxna/ungdomar som gillar äventyr och fantasy filmer, med mycket specialeffekter och mycket handling.

“Homeros har blivit mördad!“, skriker en man och springer över torget. “Vår ärade författare är död“. En man springer till ett hus längre ifrån folkmassan. Det står Homeros på dörren och han går in. På ett primitivt skrivbord ligger papyrus rullar med gammal text på. Han har hittat en tredje historia som Homeros skrev. (1an och 2an var Iliaden och Odysséen) Den här handlar om Odysséens son Telemachos och hans liv, när han är ute på äventyr men också ett bekännande på den tragiska sanningen om den omänskliga världen. Homeros tredje mästerverk handlar också om varför där är så många monster och sagofigurer i de andra historierna.

Postad

låter som en häftig idè, gillar såna filmer..

vet att Kevin Sorbo (Hercules) startade ett eget filmbolag som sysslar med exact såna typer av filmer, du kanske skulle försöka ta reda på nån kontakt info. om det produktionsbolaget.

kör på!

Postad

Det låter bra.

Ska försöka kontakta. Föresten nu när jag är inne på detta så måste filmregissörer skaffa hemsidor... så svårt att hitta kontakt :D

Postad

ja det är sjukt svårt att få kontakt med filmbolag om man inte redan känner nån inom branschen men det finns många agenturer för scriptwriters i USA som man kan kontakta och skicka sitt material till, kom bara ihåg att registrera matrialet hos WGA innan man skickar det, kostar ca 180 kr. då är historien "skyddat" i 5år. Man kan bli medlem i IMDB.PRO, då får man tillgång till vissa kontakter inom filmbranschen.. producenter, skådespelare, agenter..

Vissa kontaktuppgifter går att använda andra är värdelösa...

Postad

Jag, tycker att det låter som en bra idé. Klassisk dramaturgi och berättande. Skulle gärna vilja se en sådan film!

Om jag ska gnälla så kan jag väll säga att du inte pressenterar det så värst bra eller detaljerat.

"Mycket specialeffekter" skulle få mig att dra ören åt mig. varför inte

"visuellt bländande" eller "Fantastiska varelser" "storslagna miljöer och sagodjur", ja du hajar. Det enda "massor av specialeffekter" säger igentligen är ju att det kommer bli Dyrt . "bra handling?" Säger inte mycket om formen alls.. vad innebär det?? Sugestiv? Djup? Buskap? lättsåld? episk? Underhållningsfilm?

Sär_skrivningar suger.

Postad

Nja ja vet inte riktigt än för det är fortfarande bara en idé. Kom gärna med några idéer, behöver få lite hjälp. (speciellt för att få handlingen historiskt korrekt)

Postad

(speciellt för att få handlingen historiskt korrekt)

Du får börja plugga lite grekiska historia och mytologi och det tycker jag du ska göra, ett manus som delvis innehåller historisk fakta ska vara genomtänkta, då blir de bra..

jag lyckades sälja ett manus som utspelar sig historiskt, det förarbetet tog mig 18 månader att göra innan jag ens började skriva manuset, innebär ju inte att ditt ska ta sån tid men läs på lite mytologi och historia innan du börjar skriva..

lycka till

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...