Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta är en komedi jag håller på och skriver och tänkte posta en synopsis för att få lite ideer och även höra vad ni tycker.

En dag händer det som bara inte får hända, Gud har slut på knark och hans knarklangare går inte att få tag på.

Påväg att bli nykter så bestämmer sig gud för att åka ner till vår dödliga värld för att hitta sin langare.

Djävulen får reda på detta och skickar iväg några demoner för att döda gud som nu också är dödlig medans djävulen själv tar sig till Himlaporten och startar ett krig för att ta över makten ifrån Jesus som är tillfällig ledare under guds frånvaro.

Postad

Inget budskap, knark och gud säger sig själv, det är helt simpelt inget i filmen som fångar intresse, men det är ju bara jag. Förlåt om ja lät väldigt arrogant och idiotisk. Men många verkar ju iaf gilla det. Jag ser det som en helt ointressant historia.

Postad

Hej, Sevatiro.

Du, jag måste tyvärr säga att jag håller med, Sture.

Jag tycker det verkar väldigt fånigt och intetsägande.

Vad är det som får dig att vilja berätta just den här historien? Varför känns den relevant? För DIG?

/D

Postad

Jag tycker helt enkelt det kan bli en väldigt rolig film om jag skriver på rätt sätt. Och jag tycker inte heller att alla filmer behöver ha nåt budskap.

Postad

tycker det är en ganska smart ide, om det nu finns en gud och en djävul så vem säger att de är bättre än oss människor, kanske driver horhus o knark kvartar in heaven and hell too..

kör på med iden och såklart kommer den att förmedla ett budskap, det gör väl alla filmer, kanske blir olika budskap beroende på person...

Tror du på det, så kör på det..

lycka till!

Postad

Man kan se det såhär carl76, om man inte har foten inne i branschen, kanske man inte ska göra hyperöverdrivna historier som inte går att genomföra, för om filmen inte bli genomförd, ja vem kommer då läsa manuset/se manuset blir till film? tro inte att det är så himla lätt att få in manuset till WB eller så, Och grattis förresten Carl76, hörde om det! Men sannerligen så skulle ja satsa på ett manus som går att genomföra, det kan ju fortfarande vara ett fantasifullt manus.

Postad

såklart du inte gör och det fattar han också... det görs ganska många såna här filmer tycker jag, asså sådana som inte har något budskap och som inte precis är ute efter att vinna alla priser men ändå vill göra en film som är värd att kolla på :) tyvärr så brukar dom aldrig visas på bio utan man hittar dom typ bara på dvd därför så kan det vara som det har nämns förut "väldigt svårt att få det solt" men du lär dig ju jätte mycket av att skriva ett manus också så jag tycker lätt du ska göra det : D

Postad
Men att ni ens kommenterar detta. Ni förstår väl att han skämtar? Eller? Det gör du väl?

Kan du inte bara sluta att tro du är nån stor jävla producent som omsätter miljarder kronor om året? Skärp dig för fan, du beter dig som en 16åring.

Postad
Kan du inte bara sluta att tro du är nån stor jävla producent som omsätter miljarder kronor om året? Skärp dig för fan, du beter dig som en 16åring.

Hur gammal tror du att jag är då?

Hmm, vad har jag sagt som får dig att tro att jag vill utge mig för att vara en producent? Jag skriver manus, lite directing också. Något mer?

Postad
Hur gammal tror du att jag är då?

Hmm, vad har jag sagt som får dig att tro att jag vill utge mig för att vara en producent? Jag skriver manus, lite directing också. Något mer?

Jag vet inte hur gammal du är, säger bara att du beter dig som ett barn när du kommenterar så, dvs gör narr av folks manus. Sen vet hela voodoofilm att du är den största mytomanen här.

Postad
Jag vet inte hur gammal du är, säger bara att du beter dig som ett barn när du kommenterar så, dvs gör narr av folks manus. Sen vet hela voodoofilm att du är den största mytomanen här.

Jag är 18 år. Hur gammal är du?

Okej, men iallafall har jag blivit kändis på att skriva, vilket alla på sidan vill bli ;)

Postad
Jag är 18 år. Hur gammal är du?

Okej, men iallafall har jag blivit kändis på att skriva, vilket alla på sidan vill bli ;)

hahahaha, vilket jävla skämt denna screenwriter är....kändis...hahaha...

hans liv skulle förmodligen bli ett bra manus, en tragisk komedi, lite av Gilbert Grape vs. Lloyd Chistmas..

Postad

SKämt? Jaså. Fick 1500% mer pengar för mitt manus, jag är 18 år, och har hela stora livet framför mig, LA väntar efter gymnasiet, då ska jag sätta igång på riktigt. Vilket skämt jag är...

Manuset skulle bli mer likt en blandning utav Wall Street, Blow och Entourage, utan dåliga slut.

Postad
SKämt? Jaså. Fick 1500% mer pengar för mitt manus, jag är 18 år, och har hela stora livet framför mig, LA väntar efter gymnasiet, då ska jag sätta igång på riktigt. Vilket skämt jag är...

Manuset skulle bli mer likt en blandning utav Wall Street, Blow och Entourage, utan dåliga slut.

lägg av din jävla fåne.. du ÄR 18, du HAR livet framför dig......thats it!!!! du har inte sålt ett skit....box office rekordet för illuminare films är $87 264 i inspelade pengar,du påstår dig att budgeten blev 40 miljoner USD, MATTEEEMATIIIIK, du går ju i plugget, räkna förfan... tror du själv på att nåt filmbolag skulle gå så mycket back?? detta är sista meddelande jag lämnar till en patetisk mytoman för ditt beteende hör inte hemma på denna sida, vill VooDooFilm behålla lite människor så spärrar de dig o hänvisar dig till Lunarstorm. Jag hoppas fler väljer att rata dig ... innan så kommenterade du min ålder på 33 år, menade att man var "för gammal" för att skriva....tänk till lite grann bland de författare du kanske vet namnet på och ta reda på deras ålder, hittar du många under 45 är du bra.. NÄMN en enda svensk manusförfattare som tjänar de pengar du påstår dig, på att skriva manus till utlandet..

GRATTIS, du är först....Tjohooo, en tonåring från en svensk håla har brädat hela filmeliten..

GÅ in på imdb, välj nån film du tyckte var bra skriven, tryck på writers screenplay, och kolla ålder.... upprepa denna sak hur många ggr du vill med alla tänkabara filmer så kan du se själv vilken ålders nivå de flesta screenwriters har, and you have a looong way to go....

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...