Ryan_screenwriter Postad 13 februari 2009 Postad 13 februari 2009 Hej. Jag undrar om någon av er vet någon film som handlar om livet efter döden? Alltså verkligen hur människor har det efter de dör. Någon film som handlar om bara detta? Skulle gärna vilja veta. MVH 0 Citera
_nemo_ Postad 13 februari 2009 Postad 13 februari 2009 Hej. Jag undrar om någon av er vet någon film som handlar om livet efter döden? Alltså verkligen hur människor har det efter de dör. Någon film som handlar om bara detta? Skulle gärna vilja veta. MVH Tja, Bröderna Lejonhjärta är väl den första som poppar upp i huvudet.. 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 13 februari 2009 Författare Postad 13 februari 2009 Southpark the movie. the others Okej, om jag inte orkar se den, hur ungefär beskrivs den där? Hur är jargongen och så, om du förstår vad jag menar. Pratar dem om hur de dog osv? 0 Citera
Tyko Postad 13 februari 2009 Postad 13 februari 2009 Filmerna jag direkt kom på var följande: Defending your life (Himlen tur eller retur?) Handling (kopierad från filmtipset.se): Reklammannen Daniel Miller börjar precis trivas med sitt liv när han råkar ut för en bilolycka och åker raka vägen till himlen. Där ska han genomgå en rättegång om hans liv, för att se om han får stanna kvar i himlen eller måste återfödas på jorden. What Dreams May Come (Drömmarnas värld) Handling (kopierad från imdb.com): Soul mates Chris and Annie couldn't be happier, having married each other and had two wonderful children. Unforutnately, tragedy strikes when they lose them both in a car accident, and then again for Annie many years later when Chris is killed in another accident. What Chris finds is a Paradise unlike anything he ever imagined, where he is guided by Albert, the first doctor he interned under and is helped to see his children once again. Unfortunately, when Annie takes her life in despair, she does not venture to the same plane of existence. Taking it upon himself to rescue her, Chris ventures into the pit of Hell with Albert and a Tracker to save his wife from the damnation she doesn't even know she is forcing on herself. Finns nog många filmer med "efter döden" tema. //Robin 0 Citera
jonkanon Postad 13 februari 2009 Postad 13 februari 2009 Okej, om jag inte orkar se den, hur ungefär beskrivs den där? Hur är jargongen och så, om du förstår vad jag menar. Pratar dem om hur de dog osv? Har du en skoluppgift? Du ska läsa en bok men orkar inte se filmen istället ;) 0 Citera
Team_fagott Postad 14 februari 2009 Postad 14 februari 2009 Har du en skoluppgift? Du ska läsa en bok men orkar inte se filmen istället ;) Nej. Hollywood hungrar efter ett nytt manus. 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 14 februari 2009 Författare Postad 14 februari 2009 Nej. Hollywood hungrar efter ett nytt manus. Precis:) 0 Citera
Insaniac Postad 15 februari 2009 Postad 15 februari 2009 Nej. Hollywood hungrar efter ett nytt manus. Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 1 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Personangrepp. Mvh Pace Administratör, Voodoo Film forum 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.